Witam,
Chciałem się dowiedzieć jak wygląda z punktu widzenia prawa poniższa historia:
Kupiłem przez portal Ceneo.pl w sklepie Maszynowy.eu "Kosę elektryczną". Zamówienie złożyłem z opcją przesyłki pobraniowej, a więc nie zapłaciłem jeszcze za ten produkt. Po godzinie otrzymałem informację telefoniczną ze sklepu Maszynowy.eu, że jest problem z towarem ponieważ poszło zbyt dużo zamówień i nie mają już na stanie tych produktów i nie są również w stanie ściągnąć ich od producenta ponieważ producent nie ma ich wyprodukowanych i ewentualnie trzeba by było czekać kilka miesięcy na nowe produkty. Na moje stanowisko, że pomimo tych tłumaczeń oczekuję na zrealizowanie zamówienia ponieważ towar był, a nawet wciąż jest dostępny na Ceneo.pl otrzymałem informację, iż jest to wina Ceneo.pl, że nie wycofali w porę oferty. Moja odpowiedź była taka, że to nie jest mój problem i żeby sklep wywiązał się z umowy. Po chwili otrzymałem e-maila z Ceneo.pl:
Cytat:
Informujemy, że sklep Maszynowy.euanulował zamówienie nr 130XXXX złożone dnia 13.05.2013 z powodu: Towar niedostępny, nie było już oferty na sklepie u nas w chwili zamówienia przez klienta przez kup na ceneo.
|
Wg sklepu problem cały wziął się z braku przewidywania, że produkty w bardzo atrakcyjnej cenie szybko się skończą i zbyt wolnej reakcji Ceneo.pl na taką informację ze sklepu.
Ale wg mnie wygląda to inaczej: po pierwszych przeprosinach zaoferowano mi "podobną kosę" innego producenta. Oczywiście wcale nie jest podobna ani w wyglądzie ani w parametrach ani w jakości wykonania (drugi producent jest daleko za pierwszym pod wzgledem jakości i trwałości) a do tego jest droższa niż ta pierwsza w promocji. Więc coś tu jest nie tak i ktoś z promocji robi sobie tylko reklamę.
Proszę o informacje czy sklep może ot tak sobie wycofać zamówienie, a jeżeli nie to jakie kroki powinno się w tym przypadku podjąć.