Wstawienie drzwi wejściowych - z wadą.
Witam. Zdecydowałam się wymienić drzwi wejściowe. Wymieniono szybko, ale nie jestem zadowolona.
1. Nie dokończono usługi - miał być zmieniony próg na szerszy, co zapisano w potwierdzeniu wykonania roboty przez pracownika. Szerokość progu zapisana jest też w umowie.
2. Drzwi ciężko obracają się na zawiasach. Jeden z nich jest krzywo osadzony w futrynie.
Napisałam reklamacje (z potwierdzeniem odbioru). Minął już miesiąc od odebrania pisma przez wykonawcę i cisza. Nie było żadnej odpowiedzi czy próby kontaktu telefonicznego w celu wyjaśnienia sytuacji.
Czy jeśli wezwę ponownie do wykonania usługi zgodnie z zamówieniem, dam czas 7 dni i poinformuję, ze po tym czasie składam wniosek do sądu - to będzie prawidłowy krok z mojej strony?
Zastanawiam się też, czego powinnam dochodzić w sądzie, aby ukarać jakoś wykonawcę za brak odpowiedzi na reklamację. Na pewno wymiany progu i poprawy mocowania drzwi. Czy mogę (i mam szansę uzyskać) żądać np. 50% obniżki ceny z uwagi na niedogodności w dotychczasowym użytkowaniu i złe samopoczucie ze względu na brzydki wygląd wejścia do mojego mieszkania? Nadal jest nie wykończona obmurówka dookoła drzwi - nie zrobiłam, bo może trzeba będzie wymieniać znów futrynę, nie wiem. Zresztą podpisując umowę przekonana byłam, ze to wykończenie należy też do usługi. Nie ma nic o tym w umowie, ale przecież ściana od strony wejścia została zniszczona, na nowo wymurowana i powinna być wygładzona i pomalowana. Ale tego już zrobić nie chcieli, twierdząc, ze nie należy do umowy. Czy mieli rację?
|