Przy umowach sprzedaży, w których kupującym jest osoba fizyczna, a sprzedającym przedsiębiorca, obowiązują zapisy
Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r..
Jeśli towar posiada wady, konsument ma prawo go reklamować jako niezgodny z umową. W tym celu dostarcza reklamowany towar do sklepu, w którym go kupował, dołączając odpowiednie pismo zawierające opis wad i swoje żądania (
naprawa lub
wymiana). Sprzedawca jest zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji - uznaje lub odrzuca jej zasadność, informując o swoim stanowisku w ciągu 14 dni.
Cytat:
Napisał/a Ventor89 Proszę o pomoc. Termin reklamacji goni, bo ma się 7 dni na zwrot. |
Nie wiem, o czym piszesz. Konsument może reklamować zakupiony przez siebie towar w okresie dwóch lat od momentu wydania, pod warunkiem, że zgłosi wadę w przeciągu dwóch miesięcy od chwili, kiedy ją wykrył.
Policja nie ma tu nic do rzeczy, bo nie zajmuje się reklamacjami.