Reader's Digest - Forum Prawne

 

Reader's Digest 3

Aha. dzwonilam do biura obsługi klijenta i pani powiedziala ze w tej sytuacji zadwoni do mnie ktos inny z ich firmy i wyjasni dlaczego przuchodza upomnienia ale do tej pory nikt nie zadwonil......



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
15-11-2010, 12:57  
anitaka1990
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Reader's Digest

Aha. dzwonilam do biura obsługi klijenta i pani powiedziala ze w tej sytuacji zadwoni do mnie ktos inny z ich firmy i wyjasni dlaczego przuchodza upomnienia

ale do tej pory nikt nie zadwonil...
anitaka1990 jest off-line  
15-11-2010, 13:00  
Colder
Stały bywalec
 
Colder na Forum Prawnym
 
Posty: 10.771
Domyślnie RE: Reader's Digest

Było powiedziane już, proszę sprawę zostawić tak jak jest, a jeśli będą się sądownie upominać o coś, to wtedy trzeba podnieść jeszcze raz art. 15 i wnioski z niego płynące.
Colder jest off-line  
15-11-2010, 13:09  
anitaka1990
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Reader's Digest

Czyli tak czy tak nie dadzą świętego spokoju
anitaka1990 jest off-line  
15-11-2010, 13:17  
Colder
Stały bywalec
 
Colder na Forum Prawnym
 
Posty: 10.771
Domyślnie RE: Reader's Digest

Tego nie powiedziałem. Proszę naprawdę zapoznać się z postami na forum, bo takie domniemanie nie mają sensu.
Colder jest off-line  
14-12-2010, 13:07  
renar2009
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Reader's Digest

Jestem byłym pracownikiem BOK dla RD, znam procedury - więc może co nieco uda mi się wyjaśnić.
W przypadku osób nieletnich wystarczy zgłoszenie telefoniczne do BOK (225197777) przez któregoś z rodziców i oświadczenie, że syn/córka jest niepełnoletni(a) oraz oświadczenie, że nie zamierza płacić za przesyłkę ani jej odsyłać (no chyba, że dla świętego spokoju zechce ją odesłać).
Płatność zostaje anulowana, zaś dane osoby nieletniej zostają zablokowane, nie będą już wysyłane żadne płatne pozycje, co najwyżej przez 2-3 miesiące mogą przychodzić materiały reklamowe, bo są drukowane z wyprzedzeniem.
Dodam, że droga telefoniczna jest najszybsza, bo zarówno maile jak i listy są przetwarzane ze sporym opóźnieniem, grubo powyżej miesiąca...

Pozdrawiam

Edit: jeśli osoba odbierająca telefon powie, że ktoś oddzwoni, to oznacza, że akurat wszyscy konsultanci są zajęci; radzę nie czekać na oddzwonienie, tylko próbować ponownie, aż odbierze konsultant.

Edit 2: przez najbliższe 2 tygodnie mogę odpowiadać na każdy problem dot. Reader's Digest w sposób praktyczny, czyli jak najszybciej i najskuteczniej załatwic problem. Moderatorów proszę o kierowanie tutaj wszelkich postów dotyczących RD.
renar2009 jest off-line  
14-12-2010, 13:42  
TSG
Przyjaciel forum
 
TSG na Forum Prawnym
 
Posty: 2.595
Domyślnie RE: Reader's Digest

Nie przeczy Pan, że RD stosuje podstęp i wykorzystując mierną znajomość prawa wśród obywateli wysyła do ludzi książki (mi prócz książki jako prezent wysłali jakiś dziadowy zegarek choć chyba mogli przysłać zamiast zegarka lupę - ale książka nadal mi służy ) a potem oczekują zapłaty?
TSG jest off-line  
14-12-2010, 16:40  
renar2009
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Reader's Digest

Cytat:
Napisał/a TSG Zobacz post
Nie przeczy Pan, że RD stosuje podstęp i wykorzystując mierną znajomość prawa wśród obywateli wysyła do ludzi książki (mi prócz książki jako prezent wysłali jakiś dziadowy zegarek choć chyba mogli przysłać zamiast zegarka lupę - ale książka nadal mi służy ) a potem oczekują zapłaty?
Z mojego doświadczenia wynika, że większość osób - skuszona możliwością wielkich wygranych - zgłasza się do loterii oraz (zazwyczaj nieświadomie) zamawiają jakiś produkt; dodam, że udział w loterii nie wymaga zamówienia. Zamawiają różnymi drogami: mailem, kuponem udziału, smsem, itp.
Do wielu produktów dołączany jest tzw. prezent, czyli darmowy gadżet, ocena jego przydatności to kwestia subiektywna, ale podkreślam - jest darmowy, więc można go zachować albo wyrzucić; więcej nawet - odsyłając niechciany produkt nie ma obowiązku odsyłania tego "prezentu".
Dzwoniąc do BOK można dowiedzieć się następujących rzeczy:
1. skąd RD ma nasze dane,
2. w jaki sposób produkt został zamówiony i kiedy,
3. dopytać, czy przygotowywana jest kolejna wysyłka.
Dzwonić należy do skutku, aż zgłosi się konsultant - nie czekać na oddzwonienie, jeśli takowe zostało zapowiedziane.
Dodam, że nie chcę dokonywać oceny prawneja czy moralnej, a jedynie chcę dopomóc w sprawnym i szybkim wyplątaniu się z sytuacji.
Pozdrawiam
renar2009 jest off-line  
14-12-2010, 18:04  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.452
Domyślnie RE: Reader's Digest

1. spełnienie świadczenia nie zamówionego nie nakłada na konsumenta żadnych zobowiązań - traktujemy to jak prezent.
2. Nawet jeśli coś nieopatrznie zamówiliśmy, można tego po prostu nie odbierać - narażamy się jedynie na ewentualne roszczenie o zwrot kosztów przesyłki.
cedwah jest off-line  
14-12-2010, 19:57  
renar2009
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Reader's Digest

Cytat:
Napisał/a cedwah Zobacz post
2. Nawet jeśli coś nieopatrznie zamówiliśmy, można tego po prostu nie odbierać - narażamy się jedynie na ewentualne roszczenie o zwrot kosztów przesyłki.
To oczywiście jest najlepsze rozwiązanie - NIE ODBIERAĆ. Od razu zaznaczę, że nie grożą nam ŻADNE roszczenia o zwrot kosztów wysyłki.

Ale mimo to wciąż mamy pewien problem, który warto rozwiązać, aby nie otrzymywać kolejnych przesyłek - należy zadzwonić do BOK (225197777) i zastrzec swoje dane osobowe. Takie zgłoszenie ma skutek natychmiastowy. A przy okazji zapytać o to, o czym pisałem powyżej.

Cytat:
Napisał/a cedwah Zobacz post
1. spełnienie świadczenia nie zamówionego nie nakłada na konsumenta żadnych zobowiązań - traktujemy to jak prezent.
Takiej postawy nie polecam, ale to Państwa wybór. Ja proponuję tutaj tylko skuteczne i szybkie załatwienie problemu. Jeśli ktoś ma zamiar je piętrzyć postawą "uparciucha", to jego wybór.

Dodam tylko, że ze swojego doświadczenia wiem, iż pozycji niezamawianych było (i pewnie nadal jest) mniej niż 1%! To tyle tytułem uzupełnienia.

Pozdrawiam
renar2009 jest off-line  
14-12-2010, 21:19  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.452
Domyślnie RE: Reader's Digest

Cytat:
Napisał/a renar2009 Zobacz post
To oczywiście jest najlepsze rozwiązanie - NIE ODBIERAĆ. Od razu zaznaczę, że nie grożą nam ŻADNE roszczenia o zwrot kosztów wysyłki.

Ale mimo to wciąż mamy pewien problem, który warto rozwiązać, aby nie otrzymywać kolejnych przesyłek - należy zadzwonić do BOK (225197777) i zastrzec swoje dane osobowe. Takie zgłoszenie ma skutek natychmiastowy. A przy okazji zapytać o to, o czym pisałem powyżej.


Takiej postawy nie polecam, ale to Państwa wybór. Ja proponuję tutaj tylko skuteczne i szybkie załatwienie problemu. Jeśli ktoś ma zamiar je piętrzyć postawą "uparciucha", to jego wybór.

Dodam tylko, że ze swojego doświadczenia wiem, iż pozycji niezamawianych było (i pewnie nadal jest) mniej niż 1%! To tyle tytułem uzupełnienia.

Pozdrawiam
Wypisujesz bzdury i wprowadzasz czytających w błąd!
cedwah jest off-line  
14-12-2010, 22:26  
renar2009
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Reader's Digest

Cytat:
Napisał/a cedwah Zobacz post
Wypisujesz bzdury i wprowadzasz czytających w błąd!
Proszę konkretniej - w którym miejscu i dlaczego tak uważasz.
renar2009 jest off-line  
20-12-2010, 13:06  
zuzka15
Użytkownik
 
Posty: 126
Domyślnie RE: Reader's Digest

witam
Ja właśnie jestem po rozmowie z bardzo niemrawą panią z BOK.
Swego czasu zamówiłam książki wybrane. Po otrzymaniu 2 egz. zrezygnowałam z otrzymywania dalszych pozycji, ale pewnie zanim doszła rezygnacja mąż za mnie odebrał kolejną przesyłkę. Więc paczkę odesłałam, wraz z kolejna informacją o rezygnacji z dalszej prenumeraty i zaprzestania nękania mnie korespondencją.
po ok. miesiącu otrzymałam upomnienie, myślę kit - pewnie nie odnotowali, ale ostatnio kolejne upomnienie i tu się wściekłam.
więc dzwonię bo BOK, konsultant ma oddzwonić, ale poczekam do jutra - jak nie oddzwoni, to jutro zrobię raban. mam dowód nadania, ustawowy termin 14 dni zachowałam, tylko teraz bezsensowna walka mi została.
zuzka15 jest off-line  
20-12-2010, 14:05  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.452
Domyślnie RE: Reader's Digest

Cytat:
Napisał/a zuzka15 Zobacz post
zrezygnowałam z otrzymywania dalszych pozycji
W jaki sposób?
cedwah jest off-line  
20-12-2010, 21:20  
renar2009
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Reader's Digest

Cytat:
Napisał/a zuzka15 Zobacz post
witam
Ja właśnie jestem po rozmowie z bardzo niemrawą panią z BOK.
Swego czasu zamówiłam książki wybrane. Po otrzymaniu 2 egz. zrezygnowałam z otrzymywania dalszych pozycji, ale pewnie zanim doszła rezygnacja mąż za mnie odebrał kolejną przesyłkę. Więc paczkę odesłałam, wraz z kolejna informacją o rezygnacji z dalszej prenumeraty i zaprzestania nękania mnie korespondencją.
po ok. miesiącu otrzymałam upomnienie, myślę kit - pewnie nie odnotowali, ale ostatnio kolejne upomnienie i tu się wściekłam.
więc dzwonię bo BOK, konsultant ma oddzwonić, ale poczekam do jutra - jak nie oddzwoni, to jutro zrobię raban. mam dowód nadania, ustawowy termin 14 dni zachowałam, tylko teraz bezsensowna walka mi została.
Najkrócej mówiąc, BOK ma spore zaległości w obsłudze klientów, stąd takie efekty. Jeśli podano informację, że konsultant oddzwoni, to niestety wcale nie oznacza, że oddzwoni (zazwyczaj nie ma komu i kiedy).
Doradzam ponowny telefon aż do skutku, tj. aż odbierze konsultant - wtedy zgłosić żądanie rezygnacji z tej serii (książki wybrane) oraz zgłosić żądanie zaprzestania przetwarzania danych osobowych (wystarczy zgłoszenie telefoniczne - konsultant odznaczy na karcie tzw. DNPT).
Odesłana książka zapewne dotarła, gorzej z wpisaniem tego na kartę (też zapewne zbyt dużo zwrotów i duże zaległości). Można ew. przesłać do BOK kopię dowodu nadania mailem, listem, faxem; ważne aby czytelne były dane wysyłającego oraz waga przesyłki; warto też podać tzw. numer klienta (9cyfr) oraz dopisać żądanie zaprzestania przetwarzania danych osobowych.

Edit: upomnieniami proszę się nie przejmować, wysyłają nawet 6 do 8, w tym czasie sprawa powinna się wyjaśnić.
renar2009 jest off-line  
21-12-2010, 12:11  
zuzka15
Użytkownik
 
Posty: 126
Domyślnie RE: Reader's Digest

Cytat:
Napisał/a zuzka15 Zobacz post
pewnie zanim doszła rezygnacja
wysłałam listem poleconym. ciekawe czy w ogóle maja go odnotowany.
oczywiście konsultant nie oddzwonił, więc zaraz dzwonię drugi raz.
zuzka15 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Pomocy dostawca (odpowiedzi: 2) Witam moja sprawa wygląda tak : We wrześniu 2013 roku przyszła do mnie paczka z READER'S DIGEST " Teatrzyk z pacynkami ". Paczkę odebrałem lecz jaj...
§ Reader's Digest co zrobić? (odpowiedzi: 2) Zamówiłam kiedyś książkę w ww firmie, zapłaciłam 1/4 lub 2/4 rachunku (nie pamiętam) po czym zapomniałam zupełnie o całej sprawie, przed...
§ Problem z Reader' Digest (odpowiedzi: 2) Bardzo proszę o pomoc :) Dostałam dziś list z windykacji "intrum justitia" , że niby zalegam z płatnością za książkę kupioną w 2000 roku - 140, 44....
§ Reader's Digest i loteria (odpowiedzi: 3) Witam! Pod koniec ubiegłego roku przeczytałem w jakimś tygodniku o konkursie w którym można było wygrać samochód. Wszedłem na stronę, wpisałem kod i...
§ Reader's digest ciąg dalszy... (odpowiedzi: 1) Witam ! Pewien czas temu pisalam tutaj w sprawie tej przeklętej firmy ktora oferowala mi kalendarz za 17.99 i ktory przypadkiem odebrala moja mama......
§ Problem z firmą Reader's Digest (odpowiedzi: 8) Witam! Mój problem polega na tym, że dziś otrzymałem paczkę od firmy Reader's Digest. W środku była książka i rachunek do zapłacenia na 79 zł....


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:16.