Chcę jedynie przestrzec przed wyciąganiem wniosków na podstawie wpisów w tym temacie. Zarówno w tym jak i wątku poprzednim tj.
http://forumprawne.org/prawa-konsume...sc-ii-101.html.
W 90% zamieszczone porady mijają się z prawdą i drodzy przedsiębiorcy możecie narobić sobie więcej szkody niż pożytku. Zalecam skonsultowanie się z Rzecznikami Praw Konsumenta albo działem prawnym zanim uwierzycie w to co tutaj niektórzy wypisują.
Wspomnę o istotnych kwestiach bo jest tego mnóstwo a nie mam czasu teraz się nad tym rozwodzić, w razie pytań piszcie PW w miarę możliwości odpowiem.
1. Konsument nie ma obowiązku odsyłać korekty faktury. Nawet jeśli sprzedawca opłaci koszty przesyłki. Piszę o tym bo kilku przedsiębiorców wpisało się w wątek w stylu "ja cierpliwie czekam aż klient odeśle korektę". Gdybyście trafili na któregoś z naszych kontrolerów to prawdopodobnie dziś nie byłoby już Waszej firmy. Na zwrot świadczenia macie 14 dni od odstąpienia od umowy i nikogo nie obchodzi Wasza faktura.
2. Konsument nie ma obowiązku zwracania (dołączania do zwrotu) dokumentu sprzedaży jak faktura czy paragon a wymaganie tego to klauzula niedozwolona.
3. Strona O Mnie w Allegro nie ma związku ze sprzedażą, możecie tam napisać regulamin, błagania, modły a nawet życzenia. W opisie przedmiotu możecie też napisać czcionką 100px że Strona O Mnie zobowiązuje kupującego ale to nic nie zmienia. Konsument nie ma obowiązku odwiedzać Waszej strony O Mnie i zapisy na niej zawarte nie rodzą żadnych skutków prawnych. Dodam jako ciekawostkę że to samo tyczy się zakładki Dostawa i płatność.
Muszę lecieć, jak będę miał czas to opiszę inne fantazyjne stanowiska przedsiębiorców.