Zwrot kosztów wysyłki - Forum Prawne

 

Zwrot kosztów wysyłki

Witam, Kilkanaście dni temu zamawiałem coś ze sklepu internetowego. Przedmiot który mi przysłano zupełnie różnił się od tego który miał zostać przysłany. Zgłosiłem reklamację. Na formularzu reklamacyjnym jest napisane, że ja jako klient oczekuję wymiany. ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
01-08-2013, 14:27  
dfi
Początkujący
 
Posty: 13
Domyślnie Zwrot kosztów wysyłki

Witam,

Kilkanaście dni temu zamawiałem coś ze sklepu internetowego. Przedmiot który mi przysłano zupełnie różnił się od tego który miał zostać przysłany.
Zgłosiłem reklamację. Na formularzu reklamacyjnym jest napisane, że ja jako klient oczekuję wymiany. Jednak po wszystkim zaproponowano mi zwrot kosztów. Dla mnie nie było różnicy czy to zwrot czy wymiana więc wysłałem dane do zwrotu. Jednak nie przebiegło to tak jak tego oczekiwałem.
Zwrócono mi pieniądze ale tylko i wyłącznie za przedmiot. Uważam, że ze swojej strony nie zawiniłem więc czemu miałbym ponosić koszty za błędy sklepu? Czy jest jakaś możliwość odzyskania tych pieniędzy?
Przesyłka była kurierem za pobraniem.
dfi jest off-line  
01-08-2013, 14:45  
Mirr
Stały bywalec
 
Mirr na Forum Prawnym
 
Posty: 5.279
Domyślnie RE: Zwrot kosztów wysyłki

Tak, powołaj się na
Przepis prawny:
Art. 8. 2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
Zażądaj zwrotu kosztów dostarczenia w obie strony w terminie 7 dni, następnie naliczasz odsetki ustawowe.
Mirr jest off-line  
01-08-2013, 14:57  
matti82
Ekspert
 
Posty: 4.525
Domyślnie RE: Zwrot kosztów wysyłki

A na jakiej podstawie złożono reklamację?
matti82 jest off-line  
01-08-2013, 14:57  
dfi
Początkujący
 
Posty: 13
Domyślnie RE: Zwrot kosztów wysyłki

@Mirr: Dzięki(tym bardziej, że Twoje posty w innym temacie przydały się mojej ciotce )!
Ale, poniosłem koszt tylko kiedy przysłali mi przedmiot. Przy odsyłaniu było to już na koszt sklepu.
I czy może mieć jakieś znaczenie to, że nie sprawdziłem przesyłki przy kurierze? A właściwie sprawdziłem, tylko myślałem, że to może ja popełniłem gdzieś błąd.
Chociaż pewnie nie ma to większego znaczenia.

EDIT:
@matti82
Na formularzu reklamacyjnym napisane jest:
Cytat:
Rodzaj reklamacji: Niezgodność towaru z umową
dfi jest off-line  
01-08-2013, 15:13  
Mirr
Stały bywalec
 
Mirr na Forum Prawnym
 
Posty: 5.279
Domyślnie RE: Zwrot kosztów wysyłki

Cieszę się, że moje porady są przydatne.

Cytat:
Napisał/a dfi Zobacz post
I czy może mieć jakieś znaczenie to, że nie sprawdziłem przesyłki przy kurierze? A właściwie sprawdziłem, tylko myślałem, że to może ja popełniłem gdzieś błąd.
Jak zwrócili cenę i uznali reklamację to już nie ma znaczenia. Następnym razem zgłaszaj kurierowi nieprawidłowości w towarze.

PS
Miałeś prawo odstąpić od umowy w 10 dni, patrz pkt. 2.4.
Mirr jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zwrot kosztów wysyłki (odpowiedzi: 9) Witam. Zakupiłem na allegro kartę dźwiękową koszt: 84 zł + 16 zł kurier. Postanowiłem ją zwrócić, jednakże sprzedawca oddał jedynie 84 zł. Czytałem...
§ Zwrot kosztów wysyłki? (odpowiedzi: 1) Witam. Kupiłem na allegro zestaw Hid za 200zł do samochodu. Kupiłem go 11 miesięcy temu. Po trzech miesiącach się zepsół. Odesłałem kurierem i...
§ Zwrot kosztów wysyłki? (odpowiedzi: 1) Witam. Mam problem z allegro. Kupiłem pewien przedmiot który popsuł się po raz trzeci. 2 razy odsyłałem na gwarancję kurierem za którego płaciłem...
§ Zwrot kosztów wysyłki. (odpowiedzi: 58) Mam firme działającą na Allegro.Kupujący w opcji KUP TERAZ zwrócił zakupione u mnie przedmioty.Oczywiście bez problemu zwróciłam koszt towaru bez...
§ Zwrot kosztów wysyłki (odpowiedzi: 2) Witam Ostatni na allegro sprzedałem telefon. Kupujący po miesiącu przysłał pismo, że żąda odstąpienia od umowy. Kto musi ponieść koszta wysyłki,...
§ zwrot kosztów wysyłki reklamacyjnej - większe koszta (odpowiedzi: 18) Witam, sprzedałam ostatnio na aukcji urządzenie wielofunkcyjne. Okazało się uszkodzone i przyjęłam reklamację, którą rozpatrzyłam pozytywnie. Wiem,...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:43.