procedura reklamacji towaru - Forum Prawne

 

procedura reklamacji towaru

Z góry przepraszam że dubluję temat, ale z rozpędu wrzuciłam temat nie tam gdzie trzeba. Proszę o opinię i sugestie. Mam problem z klientem, otrzymał ode mnie produkt, który został zniszczony na poczcie - czego ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
01-08-2013, 18:58  
Gobolek
Stały bywalec
 
Posty: 595
Domyślnie procedura reklamacji towaru

Z góry przepraszam że dubluję temat, ale z rozpędu wrzuciłam temat nie tam gdzie trzeba.

Proszę o opinię i sugestie.

Mam problem z klientem, otrzymał ode mnie produkt, który został zniszczony na poczcie - czego nie było widać zanim nie otworzyło się koperty.
Przyjmując na "klatę" problem poprosiłam klienta o odesłanie produktu na adres wraz z pismem przewodnim - jako reklamacja - obiecałam wysłać nowy - identyczny produkt - dodam że jego wartość to 5zł.
Klient jednak upiera się, że
- ja włożyłam zniszczony towar do koperty specjalnie - tylko nie wiem po co miałabym to robić
- mam wysłać do niego kuriera po odbiór zepsutego a ten sam kurier ma przynieść mu nowy, dobry. (chyba coś na zasadzie transakcji wymiennej) - dodam, że klient jako wysyłkę wybrał pocztę i najtańszy z możliwych listów - zwykły ekonomiczny.
- lub przesłać przelewem pieniądze na wysyłkę do mnie tego wadliwego.

Dodatkowo czepia się, że długo czekał na towar - zgadza się, ale na aukcji jest napisane jasno i wyraźnie, że wysyłam do 10 dni roboczych, w których się zmieściłam z nadwyżką, ale to jest już subiektywne podejście do kwestii "długo" i nie ma wpływu na zniszczenie towaru w drodze.

Według mnie jest to lekka przesada, jak widać klientom nie da się dogodzić i wymyślają coraz to inne problemy a ma na mailu, że ja już na tym etapie obiecałam uznać reklamację.
Dodatkowo w regulaminie mam napisane, że reklamacje należy przesyłać na adres wraz z pismem przewodnim i że zostaną rozpatrzone do 7 dni od daty otrzymania przesyłki z reklamowanym produktem - więc jest opisana procedura.

Proszę o radę, co ja mam zrobić z tym klientem? mogę go odesłać do jakiego przepisu regulującego sposoby składania reklamacji?
Allegro napisało mi, że to trudna sytuacja ale musimy sami znaleźć porozumienie - liczyłam że coś zasugerują ale niestety się przeliczyłam.
Gobolek jest off-line  
01-08-2013, 19:05  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: procedura reklamacji towaru

Nie znasz tego: http://forumprawne.org/prawa-konsume...rzeczytaj.html ?
 
01-08-2013, 19:29  
Gobolek
Stały bywalec
 
Posty: 595
Domyślnie RE: procedura reklamacji towaru

znam, ale nie widzę tam nic na temat konieczności zaliczkowania klientowi kosztów na poczet wysyłki towaru, który chcę mu wymienić na nowy.

standardowo klient powinien odesłać do mnie towar - może go wymienić na nowy albo może wnosić o zwrot należności (10 dni na zwrot) - ja się nie upieram przy żadnej opcji - ma wolny wybór a ja pomimo tego, że poczta zepsuła zwartość nie upieram się przy gonieniu za protokołami zniszczenia itp, ale on nie chce odesłać tylko chce żeby mu wpłacić najpierw na konto koszty wysyłki do mnie towaru.

oczywiscie wysylając towar poniesie koszt wiec jak wtedy mogę go dopiero zwrócić a nie przelewać sobie ot tak bo klient ma takie widzimisię (poza tym ustawa nie mówi o przedpłacie na poczet wysyłek ale o zwrotach), jak również nie będę zamawiać kuriera, wskazałam wysyłkę pocztą i nie rozumiem czemu klient ma z tym aż taki problem.
Gobolek jest off-line  
01-08-2013, 19:36  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: procedura reklamacji towaru

Cytat:
znam, ale nie widzę tam nic na temat konieczności zaliczkowania klientowi kosztów na poczet wysyłki towaru, który chcę mu wymienić na nowy.
Czyli wszystko wiesz
 
01-08-2013, 21:38  
Gobolek
Stały bywalec
 
Posty: 595
Domyślnie RE: procedura reklamacji towaru

no ok, ale co w sytuacji gdy ja wskazuję odesłanie towaru pocztą a klient np. wyśle kurierem- muszę posypać głowę popiołem i zwrócić za kuriera czy powołać się na wskazaną drogę wysyłki i koszty ustalić na podstawie cennika poczty?
Gobolek jest off-line  
01-08-2013, 21:41  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: procedura reklamacji towaru

Cytat:
czy powołać się na wskazaną drogę wysyłki i koszty ustalić na podstawie cennika poczty?
Tak.
 
01-08-2013, 21:42  
Mirr
Stały bywalec
 
Mirr na Forum Prawnym
 
Posty: 5.279
Domyślnie RE: procedura reklamacji towaru

Po co ci zniszczony towar? Niech Ci nie odsyła. Możesz to ocenić po zdjęciach i bez dodatkowych kosztów.
Zwyczajnie wyślij nowy towar.
Mirr jest off-line  
01-08-2013, 22:14  
Gobolek
Stały bywalec
 
Posty: 595
Domyślnie RE: procedura reklamacji towaru

Cytat:
Napisał/a Mirr Zobacz post
Po co ci zniszczony towar? Niech Ci nie odsyła. Możesz to ocenić po zdjęciach i bez dodatkowych kosztów.
Zwyczajnie wyślij nowy towar.
generalnie samo zniszczenie towaru polega na zgnieceniu tubki bez uszczerbku dla właściwości produktu czy sposobu użytkowania - dla mnie to nie ma znaczenia i sobie go wykorzystam do prac albo do szkoleń i szczerze mówiąc uważam, że cała zabawa z reklamacjami czy odsyłaniami jest przegięciem, ale co zrobić.

to tak jakby ktoś kupował dla siebie skarpetki, ale nie podoba mu się opakowanie w jakim zostały dostarczone. Ma takie prawo, ale to w niczym nie odbiera funkcjonalności skarpetkom.
Gobolek jest off-line  
05-08-2013, 16:19  
Gobolek
Stały bywalec
 
Posty: 595
Domyślnie RE: procedura reklamacji towaru

ja się zastrzelę, teraz rości jeszcze, że mam oddać należność za koszty wysyłki jakie poniósł za pierwszą wysyłkę towaru, ponieważ na skutek rodzaju wysyłki produkt został uszkodzony.
Czyli poza tym, że nowy produkt otrzyma ramach reklamacji to jeszcze próbuje mnie nastraszyć i wyłudzić dodatkowe parę zł, według mnie to żenada. ale może ktoś się wypowie w tym temacie?
Dodam, że nie przebiera w słowach i oczywiście jak przystało na roszczeniowego klienta straszy czym popadnie, a produktu nadal nie odesłał.
Gobolek jest off-line  
05-08-2013, 16:26  
Mirr
Stały bywalec
 
Mirr na Forum Prawnym
 
Posty: 5.279
Domyślnie RE: procedura reklamacji towaru

Cytat:
Napisał/a Gobolek Zobacz post
należność za koszty wysyłki jakie poniósł za pierwszą wysyłkę towaru
Tej wysyłki do niego od Ciebie nie ma prawa żądać.

Ma prawo do bezpłatnego przesyłania reklamowanego towaru z wadami.

Wyluzuj, nie musisz odpisywać na jakieś wymysły klienta, albo proś o podstawę prawną żądań.

Nie wysyłaj towaru jeśli nie odeśle Ci uszkodzonego, gdy odeśle sprawdzisz uszkodzenie zwrócisz za odesłanie i wyślesz nowy towar. - Możesz mu to pisać na każde jego pismo z wymysłami.
Mirr jest off-line  
05-08-2013, 16:45  
Gobolek
Stały bywalec
 
Posty: 595
Domyślnie RE: procedura reklamacji towaru

Do tej pory jeszcze nie spotkała z taką koniecznością.
A czy przepisy przewidują w jakim czasie klient musi odesłać towar po zgłoszeniu reklamacji?takie przepychanki mailowe mogą trwać w nieskończoność jak się będzie upierać przy tych swoich przedpłatach.
Gobolek jest off-line  
05-08-2013, 16:49  
Mirr
Stały bywalec
 
Mirr na Forum Prawnym
 
Posty: 5.279
Domyślnie RE: procedura reklamacji towaru

Nie przewiduje, graj na czas po roku od zauważenia wady, żądanie naprawy/wymiany przedawnia się.

Nic nie musisz robić jeśli nie otrzymasz towaru, bo masz od wtedy 14 dni aby ocenić czy jest wadliwy, a potem cała reszta.
Mirr jest off-line  
05-08-2013, 16:54  
Gobolek
Stały bywalec
 
Posty: 595
Domyślnie RE: procedura reklamacji towaru

dziękuję, bo ja zaczynam mieć wrażenie, że on chce mnie naciągnąć a nie otrzymać dobry towar.
Gobolek jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ procedura zwrotu towaru (odpowiedzi: 2) Witam, kupiłam przez allegro buty, które okazały się na mnie za małe. Chcę je zwrócić sprzedającemu. Jak to zrobić, żeby było prawidłowo?? I żeby w...
§ UZGODNIONY TERMIN REKLAMACJI? w reklamacji towaru niezgodnego z umową, co wpisać? (odpowiedzi: 17) Witam popsuł mi się aparat, za kilka dni będzie równe 6 ms od zakupu w SATURNIE, wada polega na tym że na podglądzie oraz na zjęciach bez zoomu dolne...
§ Procedura zwrotu towaru (odpowiedzi: 2) Witajcie serdecznie! Parę dni temu zakupiłem na Allegro kilka par słuchawek, dla mnie i kilku znajomych. Towar przyszedł i jest nieuszkodzony,...
§ procedura zwrotu zakupionego towaru w internecie (odpowiedzi: 1) witam proszę o pomoc w związku z nie uczciwym sprzedawca internetowym na stronie Wzmacniacze GSM, GSM Repeater od 399 zl i to nie spełniało...
§ Wymiana towaru na nowy po reklamacji towaru niezgodnego z um (odpowiedzi: 4) Telewizor(philips) był w naprawie trzy razy , a łącznie zepsuł się już czwarty raz w ciągu trzech miesięcy.Napisałem protokół reklamacyjny do...
§ Procedura składania reklamacji spodni.HELP! (odpowiedzi: 9) Witam, mam wielką prośbę o pomoc. Chodzi o spodnie, które kupiłem w październiku, mamy teraz grudzień a spodnie przetarły się i nie nadają sie do...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:13.