25-08-2013, 20:49
|
| Początkujący | Sklep internetowy - otrzymany towar inny niż zamówiony na stronie sklepu
Witam wszystkich i proszę o pomoc.
Otóż kupiłem w sklepie internetowym laptopa, zanim tego dokonałem, oczywiście dokładnie go sprawdziłem, linka podesłałem specowi od komputerów, który ostatecznie przekonał mnie do zakupu. Stało się - kupiłem. Linka nawet sobie zapisałem, dane kompa również spisałem, żeby wiedzieć co zamawiałem. Tego samego dnia Pan z obsługi sklepu przysłał maila z informacją, że towar jest i go szykują do wysyłki...po 2 dwóch dniach komputer znalazł się w moich rękach.
Sprawdziłem numery na fakturze z numerami na opakowaniu, niby wszystko się zgadzało, zapłaciłem! Potem otwieram karton, a tam drugi! z komputerem w środku, ale nie tym, który zamawiałem na stronie sklepu.
Szybko telefon do kuriera, żeby anulować zamówienie, niestety nie dało się już, więc sprawdzam na ich stronie mojego zapisanego linka i co widzę? komputer, który dostałem do domu! I tu zgłupiałem, bo nie to zamawiałem i nie tego laptopa pokazałem mojemu specowi!
Sprawa wygląda tak, że kupiłem laptopa, którego nie chciałem, a pod linkiem z zapisaną ofertą pojawia się komputer, który dostałem do domu! Co więcej, mam zapisane dokładne dane zamawianego komputera, ale nie mogę tego w żaden sposób sklepowi udowodnić, że zamawiałem coś innego, aniżeli to co mi przysłali!
Złożyłem reklamację, Pani stwierdziła, że być może aktualizowano właśnie wtedy ofertę, kiedy ja dokonywałem zakupu i stąd wkradł się błąd.
Na chwilę obecną sprawa wygląda tak, że nie udowodnię w żaden sposób tego, że zamawiałem coś innego, bo na ich stronie jest laptop, który dostałem do domu; pod linkiem, który wysłałem do znajomego, również pojawia się nieszczęsny komputer, którego nie chcę!
I tak wygląda po krótce historia, jednak mam pytanie do tych, co się orientują w temacie. Otóż wg przepisów mam 10 dni na zwrot towaru bet tłumaczenia dlaczego! Jednak teraz złożyłem reklamację, na którą sklep ma 14 dni by odpowiedzieć, a to spowoduje, że nie zmieszczę się w terminie 10 dni, jeżeli chcę zwrócić towar, bo sklep na pewno nie będzie się spieszył z odpowiedzią.
Proszę Was o pomoc, jak rozwiązać ten problem, wydałem ponad 2000 zł na laptopa, którego tak naprawdę nie otrzymałem i jeszcze nie wiadomo, czy oddadzą mi pieniądze, bo minie okres 10 dni.
Co robić w tej sytuacji?
Pozdrawiam
KrzySosz
|
| |
25-08-2013, 21:04
|
| Przyjaciel forum | RE: Sklep internetowy - otrzymany towar inny niż zamówiony na stronie sklepu Cytat:
Napisał/a KrzySosz bo na ich stronie jest laptop, |
Powinieneś był otrzymać wiadomość drogą mailową z potwierdzeniem tego co zamawiasz.
Poza tym możliwe że w linku jest podana nazwa komputer.
Cytat:
Napisał/a KrzySosz Proszę Was o pomoc, |
Masz dowód transakcji i zakupu czegoś innego? Czekaj na rozpatrzenie reklamacji. Nie masz? Odstąp pisemnie od umowy.
|
| |
25-08-2013, 21:32
|
| Początkujący | RE: Sklep internetowy - otrzymany towar inny niż zamówiony na stronie sklepu
Tak, otrzymałem maila z potwierdzeniem zamówienia; numer na potwierdzeniu, na fakturze oraz na kartonie z przesyłką również się zgadzają. Tylko problem polega na tym, że pod linkiem w momencie składania zamówienia był laptop w zupełnie innej konfiguracji niż ten, który zamawiałem!
I nie mogłem się pomylić przy zamówieniu!
Czyli na papierach wszystko się zgadza, a jednak nie taki komputer otrzymałem.
Czyli pomimo złożenia reklamacji, mam odstąpić od zamówienia?
Pani na infolinii powiedziała, że mam złożyć reklamację (co zrobiłem), a jeśli nie rozpatrzą jej po mojej myśli będę mógł zwrócić towar...nie wiem, czy ma rację, bo jeśli potrwa to choćby 11 dni, to na odstąpienie będzie za późno i zostanę z gratem, którego nie chciałem.
Chyba, że złożenie reklamacji i czas do jej rozpatrzenia się "nie liczy" i po decyzji dopiero wtedy będę mógł zrezygnować...jak to jest?
|
| |
25-08-2013, 21:35
|
| Przyjaciel forum | RE: Sklep internetowy - otrzymany towar inny niż zamówiony na stronie sklepu
Liczy się.
|
| |
25-08-2013, 21:48
|
| Użytkownik | RE: Sklep internetowy - otrzymany towar inny niż zamówiony na stronie sklepu
Dobrze działa mediacja Inspektoratu Inspekcji Handlowej. Dzięki nim poradziłem sobie z reklamacją w MixElectronics - wystarczy opisać sytuację w mailu.
Czasem warto zapisać stronę, nie tylko parametry na kartce. Nieco lepszy dowód.
Mimo wszystko nie wiem, czy fakt reklamacji wyklucza możliwość odstąpienia od umowy... możesz zrezygnować z reklamowania i po prostu pisemnie odstąpić od niej.
|
| |
25-08-2013, 21:55
|
| Początkujący | RE: Sklep internetowy - otrzymany towar inny niż zamówiony na stronie sklepu
No właśnie zapisałem stronę www w ulubionych, nawet tego linka podesłałem znajomemu do "rzucenia okiem na kompa"! Wygląda to tak, jakby pod tym samym linkiem zmienili ofertę.
Nie ma co ryzykować, jutro napiszę ośw. o odstąpieniu i odsyłam towar!
I tu znowu kolejne pytanie, liczy się data odstąpienia, czy otrzymania przez nich towaru?
|
| |
25-08-2013, 22:14
|
| Przyjaciel forum | RE: Sklep internetowy - otrzymany towar inny niż zamówiony na stronie sklepu
Nadania pisma. Na odesłanie towaru masz 14 dni od daty nadania pisma.
|
| |
25-08-2013, 22:23
|
| Użytkownik | RE: Sklep internetowy - otrzymany towar inny niż zamówiony na stronie sklepu
Ja mówiłem o zapisaniu strony do pliku pdf / html / zrobienie screenshota. Zawsze to jakiś dowód.
Na razie wyślij samo odstąpienie i możesz poczekać co odpiszą.
BTW możesz pokazać ten link i co się zmieniło w ofercie? Ciekawi mnie to, a to chyba nie tajemnica.
|
| |
25-08-2013, 22:45
|
| Początkujący | RE: Sklep internetowy - otrzymany towar inny niż zamówiony na stronie sklepu Asus K56CB XO319H sklep NEO24.PL K56CBXO319H cena - to ten link, wygląda tak jakby zmieniała się konfiguracja kompa sprzedawanego pod nim
co się zmieniło? procesor, był Core i5, karta graficzna zamiast tej była nvidia GF GTX 660M no i przede wszystkim nie było Windowsa, bo mam swojego, więc nie kupowałbym drugiego....
a z tym screenshotem to dobry pomysł, szkoda tylko, że Polak mądry po szkodzie...
|
| |
25-08-2013, 23:02
|
| Użytkownik | RE: Sklep internetowy - otrzymany towar inny niż zamówiony na stronie sklepu
Rzeczywiście - znacząca zmiana.
Trochę siedzę w laptopach i nie kojarzę lapków Asusa z GTX 660M innych niż seria RoG. Więc znajomy, który ci tę ofertę polecił nie miał dobrego rozeznania.
Parametry ok, ale nie w kwocie 2000 nie ma takich konfiguracji. Najtańszy jest bodajże Lenovo Y580 z tym GF.
|
| |
26-08-2013, 05:41
|
| Początkujący | RE: Sklep internetowy - otrzymany towar inny niż zamówiony na stronie sklepu
To ja juz nic nie rozmiem. Czyli kupilem laptopa, ktorego rzeczywiscie nie ma!? Czyli moze byc cos na rzeczy z tym, co mowila Pani przez telefon, ze moze aktualizowali oferte i sie cos na stronie pozmienialo.
Tak czy owak, pisze osw. o odstapieniu, dziekuje za pomoc.
|
| |
26-08-2013, 07:46
|
| Stały bywalec | RE: Sklep internetowy - otrzymany towar inny niż zamówiony na stronie sklepu Cytat:
Napisał/a KrzySosz pisze osw. o odstapieniu |
Tak zrób. Instrukcje działania masz w linku w pkt. 2.4. |
| |
26-08-2013, 10:06
|
| Użytkownik | RE: Sklep internetowy - otrzymany towar inny niż zamówiony na stronie sklepu Cytat:
Napisał/a KrzySosz To ja juz nic nie rozmiem. Czyli kupilem laptopa, ktorego rzeczywiscie nie ma!? |
Tak, nie ma takiego laptopa. Te modele nie mają kart z serii GTX 600. Warto sprawdzać u producenta / w innych sklepach specyfikację lapka przed zakupem.
|
| |
26-08-2013, 14:35
|
| Początkujący | RE: Sklep internetowy - otrzymany towar inny niż zamówiony na stronie sklepu
No trzeba się uczyć na błędach, teraz na pewno sprawdzę...
zadzwoniłem do sklepu, że chcę zwrócić towar - Pani w słuchawce z wyraźną ulgą odetchnęła! Ja nie chcę mieć z nimi nic do czynienia, okazało się, że prosiłem o pilne rozpatrzenie sprawy, a tu sprawa nietknięta!
Dziękuję Wam za pomoc.
|
| |
26-08-2013, 14:41
|
| Stały bywalec | RE: Sklep internetowy - otrzymany towar inny niż zamówiony na stronie sklepu Cytat:
Napisał/a KrzySosz zadzwoniłem do sklepu, że chcę zwrócić towar |
Oczywiście wiesz, że nie masz na to dowodu. I jeszcze nie odstąpiłeś prawidłowo od umowy.
|
| |  | |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Sklep przysłał inny model butów niż zamówiony (odpowiedzi: 6) Witam,
zamówiłem buty Merrell Barefoot Arc 3 w pewnym sklepie internetowym 21 sierpnia 2014. 22 sierpnia buty wysłano. 25 sierpnia buty dostałem.... | § Sklep wysłał inny towar niż zamówiony (odpowiedzi: 3) Witam,
We wtorek zamówiłem kilka towarów (gier komputerowych) w sklepie internetowym i dostałem paczkę wczoraj (15.05). Przy kurierze sprawdziłem,... | § Sklep przesłał inny produkt niż zamówiony. (odpowiedzi: 18) 26.04.2012 zamówiłem jako przedsiębiorca, w sklepie internetowym który chwali się, że jest "jednym z największych bezpośrednich importerów i... | § Otrzymany towar inny niż zamówiony - co robić?? (odpowiedzi: 5) witam
jak w temacie
dnia 29.03.11 wygrałem aukcję (licytacja) na której był wystawiony telefon komórkowy firmy NOKIA. zapłaciłem za telefon... | § Wpłata za zamówiony towar zrobiona, ale sklep nie otrzymał wpłaty. (odpowiedzi: 3) W ubiegłym tygodniu zamówiłam w slepie internetowym kilka rzeczy, następnego dnia (tj. we wtorek-28 grudnia 2010) poszłam dokonać wpłaty za... | § Allegro- towar inny niż zamówiony, kto ponosi koszty przesyłki (odpowiedzi: 2) Witam, tak jak w temacie. Zamówiłam towar na allegro, konkretnie rowerek dla dziecka, miał być na prezent urodzinowy, ale przysłano mi w innym... | | |