04-10-2013, 10:50
|
| Użytkownik | RE: Wada lodówki wykryta po kilku dniach od zakupu
Ponieważ w pierwszym piśmie napisałam, że żądam naprawy lub wymiany towaru w ciągu 14 dni (a w przypadku niespełnienia warunków wystąpimy o odstąpienie umowy), na infolinii Federacji Konsumenta polecono mi napisać kolejne pismo ponaglające z art. 491 kodeksu cywilnego z doprecyzowaniem żądania: albo naprawa albo wymiana. I znów z 14-dniowym terminem oczekiwania. Dopiero jeśli to nie przyniesie skutku mogę pisać kolejne pismo z odstąpieniem od umowy.
I już prawdę mówiąc nic z tego nie rozumiem. Czy jest sens dzwonić do Euro z zapytaniem jakie jest ich stanowisko??
|
| |
04-10-2013, 10:53
|
| Stały bywalec | RE: Wada lodówki wykryta po kilku dniach od zakupu
Podałem Ci rozwiązanie.
Nie musisz dzwonić.
|
| |
04-10-2013, 10:54
|
| Użytkownik | RE: Wada lodówki wykryta po kilku dniach od zakupu Cytat:
Napisał/a Mirr Podałem Ci rozwiązanie.
Nie musisz dzwonić. |
No dobrze, a jeśli znów mnie brzydko mówiąc oleją? Co dalej?
|
| |
04-10-2013, 10:56
|
| Stały bywalec | RE: Wada lodówki wykryta po kilku dniach od zakupu
Grozisz im pozwem cywilnym, podam Ci wtedy jak.
|
| |
04-10-2013, 11:02
|
| Użytkownik | RE: Wada lodówki wykryta po kilku dniach od zakupu
Zadzwoniłam do Euro wyznaczyć kolejny termin wg. Twoich wytycznych. Powiedziano mi, że taką reklamację powinnam zgłosić na miejscu w sklepie, a nie pocztą i że przez całą procedurę muszę przejść ponownie w poprawny sposób składając pismo w sklepie. A naszego pisma w ogóle nie mają (odebrane zostało 20.IX wg. poczty-polskiej)
|
| |
04-10-2013, 11:16
|
| Stały bywalec | RE: Wada lodówki wykryta po kilku dniach od zakupu
List ZPO nie mają?
|
| |
04-10-2013, 11:21
|
| Użytkownik | RE: Wada lodówki wykryta po kilku dniach od zakupu
Nie mam pojęcia. Kobitka sprawdzała czy mają takie zgłoszenie w systemie - nie mają. Ma dzwonić do działu rozpatrywania reklamacji i tam dowiadywać się czy bezpośrednio do nich coś doszło. Będzie do mnie oddzwaniała w tej sprawie.
Generalnie powiedziała, że procedura u nich jest taka:
Składam pismo w sklepie stacjonarnym _> sprzedawca przyjmuje zgłoszenie -> oni dzwonią do serwisu i umawiają mnie na wizytę -> serwisant dokonuje ekspertyzy urządzenia -> sklep dokonuje wyboru jak taka reklamacja będzie rozpatrzona.
Czyli tak naprawdę niewiele mam do powiedzenia.
A, apropo potwierdzenia odbioru. Wysłałam list polecony z potwierdzeniem, ale potwierdzenie do mnie nie wróciło (poprzednio jak wysyłałam w inne miejsce to potwierdzenie wróciło po 2 tyg.). Niemniej przesyłki polecone można śledzić online i widnieje informacja że moja została dostarczona 20.IX.
|
| |
04-10-2013, 11:46
|
| Stały bywalec | RE: Wada lodówki wykryta po kilku dniach od zakupu
Nic Cie nie interesuje ich wymyślona procedura, reklamacja uznana. Zarchiwizuj tranking listu, złóż reklamację na poczcie na nie otrzymaną zwrotkę, niech potwierdzą pisemnie dostarczenie.
|
| |
04-10-2013, 12:47
|
| Stały bywalec | RE: Wada lodówki wykryta po kilku dniach od zakupu Cytat:
Napisał/a czarna_owca Niemniej przesyłki polecone można śledzić online i widnieje informacja że moja została dostarczona 20.IX. |
Zwrotki czasem przychodzą po miesiącu  Pewnie jeszcze przyjdzie, ale reklamację na poczcie możesz złożyć, może to coś przyśpieszy.
|
| |
04-10-2013, 15:33
|
| Użytkownik | RE: Wada lodówki wykryta po kilku dniach od zakupu
Złożyłam reklamację, ale musiałam oddać druk nadania tamtej przesyłki - dostałam potwierdzenie że go ode mnie wzięli.
Wysłałam też kolejny list zpo do Euro, o treści:
"Ze względu na uznanie reklamacji, którą otrzymaliście Państwo ode mnie 20.09.2013 roku zgodnie z art. 8.3. Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego wyznaczam 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania niniejszego pisma na wymianę sprzętu.
Proszę o przesłanie zgodnego z umową, wolnego od wad towaru na mój ww. adres oraz odebranie wadliwego.
Jednocześnie informuję, że po 20 października 2013 odstępuję od umowy ze względu na nadmierny czas oczekiwania i niedogodności zgodnie z przepisem art. 8.4. wyżej wymienionej ustawy, co wiąże się z koniecznością zwrotu ceny towaru, wg. umowy jest to xxx zł."
Mam nadzieję, że tak będzie OK. Treści pierwszego listu niestety nie zachowałam, jednie kopię roboczą (wszystko przez pośpiech).
Myślę, że list otrzymają w poniedziałek, nadałam priorytetem. Tylko mam wrażenie, że oni kompletnie nic sobie z tego nie robią, więc nie wiem czy nie jestem na przegranej pozycji.
|
| |
04-10-2013, 15:34
|
| Użytkownik | RE: Wada lodówki wykryta po kilku dniach od zakupu Cytat:
Napisał/a MarceliSzpak Zwrotki czasem przychodzą po miesiącu  Pewnie jeszcze przyjdzie, ale reklamację na poczcie możesz złożyć, może to coś przyśpieszy. |
Na rozpatrzenie reklamacji czeka się do 30 dni |
| |
04-10-2013, 15:39
|
| Stały bywalec | RE: Wada lodówki wykryta po kilku dniach od zakupu Cytat:
Napisał/a czarna_owca Na rozpatrzenie reklamacji czeka się do 30 dni  |
Może mają ostatnio mało reklamacji i "do" okaze się kluczowym elementem |
| |
04-10-2013, 15:42
|
| Użytkownik | RE: Wada lodówki wykryta po kilku dniach od zakupu Cytat:
Napisał/a MarceliSzpak Może mają ostatnio mało reklamacji i "do" okaze się kluczowym elementem  |
Na razie mi się nie spieszy  I tak muszę odczekać swoje na reakcję Euro |
| |
18-10-2013, 12:19
|
| Użytkownik | RE: Wada lodówki wykryta po kilku dniach od zakupu
Kolejna i mam nadzieję już ostatnia część. W niedzielę upływa termin odpowiedzi od Euro. W międzyczasie kontaktowała się ze mną pani z euro z wytłumaczeniem, że otrzymali drugie pismo, ale pierwszego nie. Na szczęście mam zrzut z monitoringu PP i wreszcie przyszła ta zwrotka (PO) więc wiem że pismo zostało przez nich odebrane. Wysłałam więc Pani pismo na maila, przy czym od razu zaznaczono że na wymianę nie mogę liczyć, bo lodówka była przeceniona. Zapytano mnie czy zgodziłabym się na kolejną wizytę serwisu na co odmówiłam. Poproszono więc o informacje odnośnie odbytych już wizyt serwisu bo muszą potwierdzić dokonanie naprawy (nie wiem w jakim celu??).
Domyślam się, że nie odezwą się już także od poniedziałku będę mogła domagać się zwrotu gotówki. Jak to załatwić? Co jeśli nie będą chcieli zwrócić pieniędzy? Kto ustala termin zwrotu sprzętu? Mam sama odwieźć lodówkę, czy sklep ma ją odebrać? Rozumiem, że koszty poniesione za dostawę sprzętu do mnie nie ulegają zwrotowi, a jedynie sam koszt lodówki?
|
| |
21-10-2013, 07:27
|
| Użytkownik | RE: Wada lodówki wykryta po kilku dniach od zakupu
Tak jak sadzilam odpowiedzi brak. Co teraz robic?
|
| |  | |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Źle założone kafelki po kilku dniach (odpowiedzi: 2) Witam.
Moi rodzice zdecydowali się położyć gres na elewacji domu od strony tarasu. Zakupili wszystko co potrzeba, przywieźli, wynajęli "fachowca",... | § Zakup nowego samochodu - wada wykryta przed odbiorem (odpowiedzi: 12) Moi drodzy,
Dziś spotkała mnie niemiła niespodzianka w salonie Toyoty. Otóż zjawiłem się u autoryzowanego dilera po odbiór nowego samochodu... | § Usterka wykryta na drugi dzień od zakupu. (odpowiedzi: 2) Witam forumowiczów...
Przestudiowałem trochę to forum, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Kupiłem 2 stycznia telefon komórkowy z... | § Sprzedaż na Allegro wykryta wada (odpowiedzi: 1) Witam,
Chciałbym prosić was o radę. Kupiłem opony na Allegro, ale okazały się za duże do mojego auta. Minęły 2 tygodnie od zakupu, więc raczej nie... | § Rękojmia - wada wykryta po kilku dniach (odpowiedzi: 5) Dzień dobry,
Moja sprawa wygląda tak.
W piątek 25 marca za pośrednictwem serwisu Allegro kupiłem obiektyw do aparatu. W ten sam dzień osobiście... | § Allegro - wada wykryta po 2 miesiącach (odpowiedzi: 1) Witam
2 miesiące temu na Allegro sprzedałem kartę grafiki wysłałem ją jeszcze przed świętami paczką ekonomiczną (poczta polska) kupujący nie... | | |