27-08-2013, 18:50
|
| Użytkownik | Wada lodówki wykryta po kilku dniach od zakupu
Tydzień temu zakupiliśmy lodówkę. Jest to egzemplarz z przeceny, kupiliśmy ją z pełną świadomością, że posiada wgniecenie z tyłu i rysy obudowy (takie informacje są podane na fakturze). Poza tymi mankamentami sprzedawca zapewnił nas, że lodówka działa (i działa) i ma normalną gwarancję na 24 miesiące. Lodówkę przywieziono nam ze sklepu po 2 dniach (transport zamówiony w sklepie) - była owinięta folią bąbelkową i okryta styropianem. Po wstawieniu lodówki na miejsce i podłączeniu jej okazało się, że by otworzyć drzwi z jednej strony (jest to egzemplarz z drzwiami otwieranymi z obu stron zamiennie) jest to niemal niemożliwe. Trzeba użyć dużej siły, by otworzyć drzwi ze strony która najbardziej nas interesuje (i nie wyrwać przy tym rączki), przy czym druga strona i drzwi zamrażalnika 'chodzą' lekko i bez problemu. Sądząc, że jest to kwestia regulacji zadzwoniliśmy do autoryzowanego serwisu (namiar podany na karcie gwarancyjnej sprzętu) - w ciągu 3 dni pojawił się pracownik. Niestety jego wizyta niewiele pomogła, lodówka otwiera się nieco łatwiej, lecz nadal należy się z nią siłować, przez co obawiamy się, że uszkodzeniu może ulec rączka - serwisant powiedział, że może się wyrobi, a jak nie to Państwo zamówcie serwis jeszcze raz  .
Ponadto próbując ją wypoziomować zgodnie z wytycznymi w instrukcji mąż zauważył, że lodówka na środku bocznej ściany z jednej strony ma niewielkie wybrzuszenie - prawdopodobnie została uderzona z boku i dlatego drzwi są przekoszone. O tym w sklepie nikt nie wspomniał, teoretycznie nie musieli tego wiedzieć. Niemniej są to tylko nasze przypuszczenia wynikające z oględzin i pomierzenia lodówki.
Czy na podstawie powyższych wad mogę lodówkę reklamować w sklepie i domagać się zwrotu pieniędzy, ew. wymiany sprzętu na nowy/inny ??
Czy mogę powołać się na niezgodność towaru z umową? I w jaki sposób to załatwić? Czy mam dostarczyć lodówkę do sklepu, czy też przyjedzie rzeczoznawca - a może ja mam takiego wynająć?
|
| |
27-08-2013, 18:55
|
| Stały bywalec | RE: Wada lodówki wykryta po kilku dniach od zakupu
Gdy jesteś konsumentem masz prawo reklamować w trybie ustawowej niezgodności towaru z umową żądając od sprzedawcy zwrotu ceny (tutaj towar oznaczony co do tożsamości wymiana niemożliwa, więc żądasz zwrotu ceny). W linku podaję instrukcję jak to robić oraz formularz reklamacji. Cytat:
Napisał/a czarna_owca dostarczyć lodówkę do sklepu |
Tak będzie najlepiej.
|
| |
27-08-2013, 19:14
|
| Użytkownik | RE: Wada lodówki wykryta po kilku dniach od zakupu Cytat:
Napisał/a Mirr |
Bardzo Ci dziękuję za linka 
No właśnie, ale brak lodówki to dla nas spory problem. Mamy dwoje małych dzieci, a tempratury na zewnątrz jeszcze nie są na tyle niskie by móc trzymać jedzenie na balkonie. Czyli błędne koło |
| |
27-08-2013, 19:56
|
| Użytkownik | RE: Wada lodówki wykryta po kilku dniach od zakupu
Zadzwoniłam do Euro RTV Agd - powiedziano mi, że w przypadku zakupu sprzętu w sklepie stacjonarnym nie ma możliwości zwrotu z tytułu niezgodności towaru z umową, gdyż tak 'mówi' ich regulamin. Mogę jedynie wezwać serwis a serwisant może wydać mi papierek, że drzwi nie da się naprawić - wtedy wymienią lub zwrócą pieniądze.
Mogą tak??
|
| |
27-08-2013, 21:36
|
| Stały bywalec | RE: Wada lodówki wykryta po kilku dniach od zakupu
Nie
Ty reklamujesz z ustawy, nie zwracasz.
Napisz maila i nie dzwoń. Rozmowę oczywiście nagrałaś?
|
| |
27-08-2013, 23:04
|
| Użytkownik | RE: Wada lodówki wykryta po kilku dniach od zakupu Cytat:
Napisał/a Mirr Nie
Ty reklamujesz z ustawy, nie zwracasz.
Napisz maila i nie dzwoń. Rozmowę oczywiście nagrałaś? |
Z informacji którą podał automat wszystkie rozmowy mają nagrywane, zapisałam tylko dokładną godzinę. Chciałam się tylko dowiedzieć czy istnieje możliwość bym sama zapłaciła rzeczoznawcy za stwierdzenie tej wady, bo nie wyobrażam sobie przy dwójce małych dzieci zostać na kilka tygodni bez lodówki, a nie kupię drugiej nie wiedząc czy otrzymam zwrot pieniędzy za tę. Niestety nawet nie zadałam tego pytania 
Niemniej opcja z serwisem nie jest taka zła - przynajmniej nie będę musiała odwozić im lodówki. Zadzwonię do serwisu jutro i zapytam jak wygląda procedura wydania papierka o nienaprawialności tej usterki. Na tej podstawie mieliby wymienić sprzęt lub oddać pieniądze - sądzę, że gdy do tego dojdzie, będzie to raczej ta druga opcja.
|
| |
28-08-2013, 11:28
|
| Użytkownik | RE: Wada lodówki wykryta po kilku dniach od zakupu
Niestety okazało się, że serwis chce dalej naprawiać lodówkę, przy czym z zaznaczeniem, że do rączki która jest już poluzowana w konsekwencji tego, że drzwi nie da się otworzyć, oni się nie dotykają, bo to uszkodzenie mechaniczne - z naszej winy. Moim zdaniem jest to uszkodzenie wynikające z ukrytej wady lodówki - zauważyliśmy, że po obciążeniu drzwiczek (po założeniu półek i zagospodarowaniu ich) drzwi chodzą znacznie ciężej niż jak są 'gołe'.
|
| |
28-08-2013, 11:48
|
| Stały bywalec | RE: Wada lodówki wykryta po kilku dniach od zakupu Cytat:
Napisał/a czarna_owca serwis chce dalej naprawiać lodówkę |
Pozostaje powołać się na znaczne niedogodności oraz brak możliwości wymiany i odstąpić od umowy.
|
| |
28-08-2013, 12:06
|
| Użytkownik | RE: Wada lodówki wykryta po kilku dniach od zakupu Cytat:
Napisał/a Mirr Pozostaje powołać się na znaczne niedogodności oraz brak możliwości wymiany i odstąpić od umowy. |
No tak, ale zawsze wiąże się to z odwiezieniem chłodziarki do sklepu? Jak długo maksymalnie czeka się na rozwiązanie takiej sprawy - ile czasu sklep ma na uwzględnienie reklamacji?
|
| |
28-08-2013, 12:08
|
| Stały bywalec | RE: Wada lodówki wykryta po kilku dniach od zakupu
Nie wiem dlaczego pytasz? Masz w poście #2 odpowiedź.
1. Tak
2. 14 dni
|
| |
28-08-2013, 12:09
|
| Użytkownik | RE: Wada lodówki wykryta po kilku dniach od zakupu Cytat:
Napisał/a Mirr Nie wiem dlaczego pytasz? Masz w poście #2 odpowiedź.
1. Tak
2. 14 dni |
Przepraszam i dziękuję.
|
| |
04-10-2013, 10:41
|
| Użytkownik | RE: Wada lodówki wykryta po kilku dniach od zakupu
ciąg dalszy historii...
Wysłałam pismo do Euro Net - reklamację towaru niezgodnego z umową zgodnie z ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
Zażądałam skutecznej naprawy w ciągu 14 dni od daty otrzymania pisma (dostali je 20.IX) lub wymiany towaru na nowy lub zwrotu pieniędzy. Minęło owe 14 dni. Niestety nie otrzymałam żadnej odpowiedzi. Co dalej? Mam po prostu zamówić transport i odwieźć im lodówkę?
|
| |
04-10-2013, 10:57
|
| Stały bywalec | RE: Wada lodówki wykryta po kilku dniach od zakupu
Teraz napisz jednocześnie mail i list ZPO.
Wyznaczam 14 dni na wymianę tj do dnia xxx, ze względu na uznanie reklamacji z art. 8.3.
Proszę o przesłanie zgodnego z umową towaru na mój ww. adres oraz odebranie wadliwego. Informuję, że po xx października odstępuję od umowy ze względu na nadmierny czas oczekiwania i niedogodności zgodnie z przepisem art. 8.4., co wiąże się z koniecznością zwrotu ceny towaru, wg umowy jest to xxx zł.
Możesz też zadzwonić informując, że nagrywasz rozmowę do celów dowodowych i zażądać wymiany w ww. terminie, informując o ww. odstąpieniu.
|
| |
04-10-2013, 11:13
|
| Użytkownik | RE: Wada lodówki wykryta po kilku dniach od zakupu Cytat:
Napisał/a Mirr Teraz napisz jednocześnie mail i list ZPO.
Wyznaczam 14 dni na wymianę tj do dnia xxx, ze względu na uznanie reklamacji z art. 8.3.
Proszę o przesłanie zgodnego z umową towaru na mój ww. adres oraz odebranie wadliwego. Informuję, że po xx października odstępuję od umowy ze względu na nadmierny czas oczekiwania i niedogodności zgodnie z przepisem art. 8.4., co wiąże się z koniecznością zwrotu ceny towaru, wg umowy jest to xxx zł.
Możesz też zadzwonić informując, że nagrywasz rozmowę do celów dowodowych i zażądać wymiany w ww. terminie, informując o ww. odstąpieniu. |
A jeśli bedą bronić się tym, że nie wysłałam zgłoszenia reklamacyjnego przez ich formularz internetowy tylko pocztą na własnym druku? Mają prawo?
|
| |
04-10-2013, 11:21
|
| Stały bywalec | RE: Wada lodówki wykryta po kilku dniach od zakupu
Nie
|
| |  | |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Źle założone kafelki po kilku dniach (odpowiedzi: 2) Witam.
Moi rodzice zdecydowali się położyć gres na elewacji domu od strony tarasu. Zakupili wszystko co potrzeba, przywieźli, wynajęli "fachowca",... | § Zakup nowego samochodu - wada wykryta przed odbiorem (odpowiedzi: 12) Moi drodzy,
Dziś spotkała mnie niemiła niespodzianka w salonie Toyoty. Otóż zjawiłem się u autoryzowanego dilera po odbiór nowego samochodu... | § Usterka wykryta na drugi dzień od zakupu. (odpowiedzi: 2) Witam forumowiczów...
Przestudiowałem trochę to forum, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Kupiłem 2 stycznia telefon komórkowy z... | § Sprzedaż na Allegro wykryta wada (odpowiedzi: 1) Witam,
Chciałbym prosić was o radę. Kupiłem opony na Allegro, ale okazały się za duże do mojego auta. Minęły 2 tygodnie od zakupu, więc raczej nie... | § Rękojmia - wada wykryta po kilku dniach (odpowiedzi: 5) Dzień dobry,
Moja sprawa wygląda tak.
W piątek 25 marca za pośrednictwem serwisu Allegro kupiłem obiektyw do aparatu. W ten sam dzień osobiście... | § Allegro - wada wykryta po 2 miesiącach (odpowiedzi: 1) Witam
2 miesiące temu na Allegro sprzedałem kartę grafiki wysłałem ją jeszcze przed świętami paczką ekonomiczną (poczta polska) kupujący nie... | | |