Przetrzymywanie telefonu w serwisie - Forum Prawne

 

Przetrzymywanie telefonu w serwisie

Witam. Mam problem z telefonem kupionym w sieci Plus. Oddałam go na gwarancję jakieś 3,5 tygodnia temu. Po kilku dniach zadzwonili do mnie z serwisu, że telefon jest uszkodzony mechanicznie i odmawiają naprawy gwarancyjnej, mogą ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
06-09-2013, 11:29  
Source
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Przetrzymywanie telefonu w serwisie

Witam. Mam problem z telefonem kupionym w sieci Plus. Oddałam go na gwarancję jakieś 3,5 tygodnia temu. Po kilku dniach zadzwonili do mnie z serwisu, że telefon jest uszkodzony mechanicznie i odmawiają naprawy gwarancyjnej, mogą naprawić go za xxx zł. Odmówiłam, zapytałam kiedy mogę odebrać telefon w Punkcie Plusa, Pani poinformowała mnie, że do piątku powinien być w Plusie (dzwoniła we wtorek). Od tamtego piątku minęły dzisiaj 2 tygodnie, w końcu po wielu telefonach z mojej strony dostałam smsa, że telefon jest do odbioru. Ale we wtorek mięło 14 dni roboczych, dziś jest 17. W gwarancji napisane jest : "Wady fizyczne produktu ujawnione w okresie gwarancji będą usuwane bezpłatnie w możliwie krótkim terminie nie przekraczającym 14 dni od daty dostarczenia urządzenia do APS.".
W związku z tym chciałabym się dowiedzieć czy mogę żądać od nich nowego telefonu? Wiem, że jest tak w przypadku, gdy oni naprawiają mój telefon. Mój telefon leżał przez jakies 2 tygodnie nie wiadomo gdzie, zwyczajnie go przetrzymywali, być może o nim zapomnieli.
Potrzebuje porady, nie kierowania mnie do poradnika, w którym są same przepisy, z których sama nie jestem w stanie niczego wywnioskować . Z góry dziękuje.
Source jest off-line  
06-09-2013, 12:29  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.163
Domyślnie RE: Przetrzymywanie telefonu w serwisie

Cytat:
Napisał/a Source Zobacz post
czy mogę żądać od nich nowego telefonu?
Nie możesz, ponieważ gwarancja stanowi o wadach istniejących w produkcie, nie zaś o wadach powstałych podczas użytkowania.

PS
W poradniku konsumenta nie ma praktycznie żadnych przepisów...
nomnes jest off-line  
06-09-2013, 12:39  
Source
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Przetrzymywanie telefonu w serwisie

Czyli mam rozumieć, że oni mogą sobie przetrzymywać telefon ile tylko chcą a my nie możemy nic z tym zrobić, tak?
Source jest off-line  
06-09-2013, 12:43  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.163
Domyślnie RE: Przetrzymywanie telefonu w serwisie

Nie, nie masz tak rozumieć.
nomnes jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Przetrzymywanie telefonu przez serwis (odpowiedzi: 1) Witam serdecznie, Oddałam do serwisu telefon do wymiany szybki. Po naprawie zareklamowałam tą usługę. Po czym serwis przez 2 miesiące przetrzymuje...
§ przetrzymywanie i sprawdzanie telefonu (odpowiedzi: 10) Podczas zatrzymania został wziety mi telefon w celu sprawdzenia pewnie czy nie jest kradzony, a czy policja moze czytac moje wiadomosci i wchodzic w...
§ Przetrzymywanie sprzętu w serwisie. (odpowiedzi: 1) Witam, Status stron: Sprzedawca: Sklep X-KOM.pl Nabywca: prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą, nabyłem towar jako przedsiębiorca, na...
§ przetrzymywanie busa w serwisie (odpowiedzi: 3) Witam, Ponad 3 miesiące temu miałem wypadek drogowy. Wracałem z trasy busem i na skrzyżowaniu kierowca ciężarówki wymusił pierwszeństwo. Na miejscu...
§ Przetrzymywanie sprzetu w serwisie (gwarancja) (odpowiedzi: 2) Witam oddalem komputer na gwarancje, bo przestal sie wlaczac. Na umowie gwarancyjnej jes napisane, ze gwarant zobowiazany jest do naprawy sprzetu w...
§ przetrzymywanie telefonu w serwisie (odpowiedzi: 1) Zakupiłam nowy telefon w sierpniu.Po kilku dniach niestety się zepsuł.Oddałam go do sklepu,a ten przekazał go do serwisu.Wrócił po...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:17.