uszkodzona w transporcie przesyłka kurierska - Siódemka SA - Forum Prawne

 

uszkodzona w transporcie przesyłka kurierska - Siódemka SA

W dniu 9.09.13 r. dokonałem zakupu drzwi do samochodu w sklepie internetowym. Kurier dostarczył zakupiony towar – drzwi kompletne do samochodu Mitsubishi Galant, w terminie. Przesyłka była oznaczona znakami „ostrożnie szkło”, opakowana w styropian-karton-folia, oraz ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
02-10-2013, 14:39  
berkaz
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie uszkodzona w transporcie przesyłka kurierska - Siódemka SA

W dniu 9.09.13 r. dokonałem zakupu drzwi do samochodu w sklepie internetowym. Kurier dostarczył zakupiony towar – drzwi kompletne do samochodu Mitsubishi Galant, w terminie. Przesyłka była oznaczona znakami „ostrożnie szkło”, opakowana w styropian-karton-folia, oraz ubezpieczona. Po odpakowaniu stwierdziłem uszkodzenia transportowe (wgniecenie) opakowania wewnętrznego oraz zawartości paczki, będące wynikiem nieuwagi oraz nie zastosowania należytej ostrożności przez spedytora. Drzwi były pogięte na krawędziach, lusterko było rozbite. Kurier nie chciał czekać do całkowitego odpakowania przesyłki i prosił o telefon po całkowitym jej odpakowaniu, zobowiązując się do spisania protokołu szkody w tym samym dniu
Z uwagi na fakt, że naprawa samochodu związana z jego wykorzystaniem do moich zajęć była pilna, w tym samym dniu telefonowałem do sprzedawcy z zapytaniem, czy dysponuje inną sztuką drzwi w potrzebnym kolorze i nadających się do bezpośredniego montażu. Po uzyskaniu pozytywnej odpowiedzi złożyłem zamówienie na kolejne drzwi, które zostały wysłane w tym samym dniu. W dniu 11.09.2013 o godz. 10.24 telefonował do mnie kurier zawiadamiając mnie o terminie dostarczenia przesyłki oraz uprzedził mnie, że jest ona uszkodzona ( przy odbiorze przesyłki z magazynu stwierdził uszkodzenie opakowania oraz wgniecenie narożnika drzwi). Po przyjeździe kuriera stwierdziłem, że kolejna przesyłka jest istotnie uszkodzona – drzwi były w narożnikach zagięte, a połać drzwiowa wgnieciona. Sprzedawca odmówił przejęcia zwrotnego obu przesyłek. Skontaktowałem się również z BOK Siódemki – uzyskałem jedynie poradę, aby obie przesyłki reklamować oraz zapewnienie o wydaniu polecenia kurierowi spisania protokołu szkody poprzedniej przesyłki.
Złożyłem pisemna reklamacje,dołaczając: protokół reklamacyjny wypełniony przez kuriera który potwierdziłem swoim podpisem,oświadczenie sprzedawcy o odmowie przyjecia zwrotnego towaru i przekazaniu prawa do reklamacji mojej osobie, paragony fiskalne dokumentujace transakcje,listy przewozowe oraz wykonana dokumentację fotograficzną ( na płycie CD) uszkodzeń towaru.
W dniu wczorajszym otrzymałem pismo od F-my Siódemka S.A. oddalające moje roszczenie – jako uzasadnienie odmowy było stwierdzenie, że w protokole szkody nie zawarto odnotacji o uszkodzeniach opakowania ( należałoby przeanalizować wysłane fotografie przed pisemnym zajęciem takiego stanowiska). Ponadto zaznaczono, że protokół szkody został spisany przez odbiorcę, w obecności kuriera- rzeczywistości kurier wypisał ten dokument – ja go tylko potwierdziłem własnym podpisem.
Uważam, że opisane okoliczności upoważniają mnie do stwierdzenia niestaranności i lekceważącego podejścia spedytora – firmy kurierskiej Siódemka S.A. do realizacji powierzonego jej zlecenia – terminowego i bezpiecznego dostarczenia powierzonej przesyłki w stanie nieuszkodzonym, a jednocześnie obraża art.65 ust.1 Prawa Przewozowego oraz art.788 par.1 KC.Co dalej robić?! – poddać się i stracić kilkaset złotych, czy próbować walczyć?
Oceniając Kuriera – musze stwierdzić, że jego zachowanie było poprawne, zwłaszcza, że uprzedził mnie o uszkodzeniu 2-giej przesyłki jeszcze przed jej przywiezieniem. Ogólnie moja opinia o firmie ( nie o Kurierze) jest negatywna!
berkaz jest off-line  
02-10-2013, 21:21  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.167
Domyślnie RE: uszkodzona w transporcie przesyłka kurierska - Siódemka SA

Generalnie walczyć. Poczytaj prawo przewozowe, posłuż się stosownymi paragrafami i wystosuj pismo w ostrym tonie, wskazujące, że bezspornie winę ponosi przewoźnik. Wskaż przepisy, wskaż formę zabezpieczenia, wskaż fakt, że przesyłka nie była transportowana należycie i zgodnie z wykupionymi opcjami (ostrożnie szkło itp.). Zażądaj zwrotu środków zgodnych z umową przewozową (ubezpieczenie?) i przelania ich w terminie 14 dni na wskazany nr kota. Niech to nie będzie reklamacja tylko żądanie.

Firmy kurierskie mają ubezpieczycieli. Ubezpieczyciele z zasady odmawiają, bo procent tych, którzy idą do sądu i straty z tym związane są mniejsze niż jakby realizowali każdą zasadną reklamację.
nomnes jest off-line  
02-10-2013, 21:36  
MarceliSzpak
Stały bywalec
 
Posty: 1.159
Domyślnie RE: uszkodzona w transporcie przesyłka kurierska - Siódemka SA

Cytat:
Napisał/a nomnes Zobacz post
wystosuj pismo w ostrym tonie, wskazujące, że bezspornie winę ponosi przewoźnik
Z tą bezsporną winą bym polemizował, skoro spedytor juz stwierdził że winy nie ponosi

Co do samej winy, obawiam się że będzie trudno ją przypisać spedytorowi, zwłaszcza w 1 przypadku kiedy nie było uszkodzenia opakowania zewnetrznego.
W takiej sytuacji mogą podnosić, że winę ponosi nadawca, bo źle przesyłkę opakował, mówi o tym art. 545 KC.
MarceliSzpak jest off-line  
02-10-2013, 21:40  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.167
Domyślnie RE: uszkodzona w transporcie przesyłka kurierska - Siódemka SA

Cytat:
Napisał/a MarceliSzpak Zobacz post
skoro spedytor juz stwierdził że winy nie ponosi
Skoro było ostrożnie a nie uważał... Skoro "z zasady odmawiają"...

Opakowanie: styropian, karton, foila powinno być wystarczające.
nomnes jest off-line  
02-10-2013, 23:04  
MarceliSzpak
Stały bywalec
 
Posty: 1.159
Domyślnie RE: uszkodzona w transporcie przesyłka kurierska - Siódemka SA

Cytat:
Napisał/a nomnes Zobacz post
Skoro było ostrożnie a nie uważał... Skoro "z zasady odmawiają"...
To nie poczta, nie wydaje mi się żeby któryś spedytor umożliwiał wykupienie opcji "ostrożnie" i np. od tego uzależniał czy takie oznaczenie moze na przesyłce być albo nie. Wysyłam m.in. gotowe zestawy PC i na każdej przesyłce są 3-4 naklejki "ostrożnie", większosć fabrycznych kartonów ma takie oznaczenia a jednak uszkodzenia się zdarzają.
Kwestia odpowiedniego opakowania i na miejsce dochodzi 99 przesyłek ze 100 w nienaruszonym stanie.

Cytat:
Napisał/a nomnes Zobacz post
Opakowanie: styropian, karton, foila powinno być wystarczające.
Taka sama przesyłka uszkodzona 2 razy z rzędu wskazuje raczej że nie jest wystarczające.
MarceliSzpak jest off-line  
03-10-2013, 12:29  
KrisB-stok
Początkujący
 
Posty: 28
Domyślnie RE: uszkodzona w transporcie przesyłka kurierska - Siódemka SA

Nie słuchaj osób które piszą że nic nie zdziałasz, miałem podobny przypadek i DHL oddał mi całkowity koszt uszkodzonej rzeczy. Ważne jest żeby zaznaczyć w protokole szkody że karton nosił znamiona uszkodzenia, pomimo że był towar był porządnie zapakowany. Inaczej napiszą Ci że towar był uszkodzony przed zapakowaniem, lub za słabo opakowany.
KrisB-stok jest off-line  
03-10-2013, 13:00  
MarceliSzpak
Stały bywalec
 
Posty: 1.159
Domyślnie RE: uszkodzona w transporcie przesyłka kurierska - Siódemka SA

Cytat:
Napisał/a KrisB-stok Zobacz post
Ważne jest żeby zaznaczyć w protokole szkody że karton nosił znamiona uszkodzenia, pomimo że był towar był porządnie zapakowany.
No i własnie w przypadku pierwszych drzwi uszkodzeń opakowania zewn. nie było.

Ale to też nie jest regułą. Jakiś czas temu wysłałem zestaw, opakowany jak zwykle, klient odebrał, NIE SPRAWDZIŁ przy kurierze, po odpakowaniu okazało się że plastikowa część obudowy jest trzaśnięta. Nastepnego dnia przyjechał do niego kurier, spisali protokół, zaznaczyli że zewn. opakowanie nie było uszkodzone, natomiast opakowanie wewn. miało uszkodzony róg; zaznaczony też był sposób opakowania (generalnie że solidnie, ze styropiam, że łamany karton itd.). Zadzwoniłem do działu reklamacji spedytora, pogadałem, wysłałem pismo z reklamacją i kopią faktury- 3 tygodnie później spedytor wypłacił odszkodowanie (cena netto obudowy).

Inna sprawa że nie była to wysoka kwota, była to pierwsza uszkodzona przesyłka przez tego spedytora od początku współpracy (prawie 1,5 roku). No ale odmówić wypłaty odszkodowania mogli, na podstawie braku uszkodzenia zewn. opakowania. Z tym że to nie była "Siódemka"
MarceliSzpak jest off-line  
14-01-2015, 22:04  
Homedome
Użytkownik
 
Posty: 30
Domyślnie RE: uszkodzona w transporcie przesyłka kurierska - Siódemka SA

Trochę odgrzewając temat ponieważ jestem nadawca i mam podobny problem.
Wysłałem do mojego klienta w jednej paczce dwa czajniki jeden uszkodzona (zwrot po odrzuceniu reklamach) i taki sam nowy. Na liście przewozowym zaznaczyłem co wysyłam. Klient odbiera i stwierdza uszkodzenie nowego czajnika jednak na protokole wpisuje CZAJNIKI (JEDEN USZKODZONY). W moim rozumowaniu dostał to co zaparkowałem czyli jeden uszkodzony i jeden dobry. Czy na tej podstawie mogę odzucic reklamacje klienta lub poczekać co na to firma kurierska ?
.
Homedome jest off-line  
14-01-2015, 22:29  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.167
Domyślnie RE: uszkodzona w transporcie przesyłka kurierska - Siódemka SA

Cytat:
Napisał/a Homedome Zobacz post
Wysłałem do mojego klienta w jednej paczce dwa czajniki jeden uszkodzona
Cytat:
Napisał/a Homedome Zobacz post
W moim rozumowaniu dostał to co zaparkowałem czyli jeden uszkodzony i jeden dobry.
Zapakowałeś dobry i zły. Kupujący potwierdza to na protokole. Po co mieszasz w to kuriera? Twoje pytanie jest z zakresu: jak tu wykiwać kupującego chociaż wina jest moja.
nomnes jest off-line  
15-01-2015, 08:59  
Homedome
Użytkownik
 
Posty: 30
Domyślnie RE: uszkodzona w transporcie przesyłka kurierska - Siódemka SA

Przecież napisałem ze wysyłam jeden dobry a dugi zły. Ponieważ był to zwrot uszkodzonej sztuki do klienta i zarazem dostarczenie nowego czajnika. Dlatego napisałem na liście co wysyłam żeby było uczciwie i nikogo nie wykiwać. Klient był świadomy co jest w paczce. Kurier uszkodził dobra sztukę a z protokołu to nie wynika
Homedome jest off-line  
15-01-2015, 17:24  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.167
Domyślnie RE: uszkodzona w transporcie przesyłka kurierska - Siódemka SA

Cytat:
Napisał/a Homedome Zobacz post
Kurier uszkodził dobra sztukę a z protokołu to nie wynika
Z twojej wypowiedzi również, choć "przecież napisałeś"...
Jesteś odpowiedzialny za to co wysłałeś i w jakiem stanie dociera.
nomnes jest off-line  
15-01-2015, 19:32  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.452
Domyślnie RE: uszkodzona w transporcie przesyłka kurierska - Siódemka SA

Cytat:
Napisał/a Homedome Zobacz post
Klient odbiera i stwierdza uszkodzenie nowego czajnika
Cytat:
Napisał/a Homedome Zobacz post
na protokole wpisuje CZAJNIKI (JEDEN USZKODZONY)
A jak klient wyjaśnia ta sprzeczność?
cedwah jest off-line  
22-01-2015, 17:08  
Homedome
Użytkownik
 
Posty: 30
Domyślnie RE: uszkodzona w transporcie przesyłka kurierska - Siódemka SA

Klient nie wyjaśnia. Prawdopodobnie reklamacja spisywał kurier nie zwracając uwagi że może być ważne co jest w paczce po czym dał odbiorcy do podpisu który to podpisał. W tej chwili odbiorca reklamuje czajnik z tytułu rękojmi.
Pytania

1. czy decyzję mogę uzależnić od decyzji firmy kurierskiej ponieważ nie wiem czy uznają tak spisany protokół szkody

2. Czy mogę wybrać czy mogę naprawić lub wymienić ?
3. Czy mogę odmówić wymiany naprawy i zwrócić kasę ?
4. Wysyłając drugi czajnik umówiłem się z klientem że obydwa sprzedam mu po minimalnych kosztach. klient zwrócił mi pierwszy paragon razem z towarem uszkodzonym, wystawiłem nowy paragon na 2 szt. w kwocie ustalonej emailem (kwota minimalna). Czy w tej sytuacji muszę wymienić czajnik w cenie minimalnej czy zażądać dopłaty do normalnej ceny czajnika ?
Homedome jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Uszkodzona przesyłka kurierska DPD (odpowiedzi: 2) Witam Jestem sprzedającym. Wysłałem do kupującego zakupiony na Allegro stolik turystyczny. Był dobrze zapakowany i oznaczony naklejkami...
§ Siódemka | Przesyłka uszkodzona na magazynie (odpowiedzi: 1) Witam serdecznie, Mam podpisaną umowę z firmą kurierską "siódemka" oraz w ramach umowy ubezpieczenie do 1000 zł. Nadałem przesyłkę (pompę...
§ Uszkodzona przesyłka kurierska. (odpowiedzi: 1) Witam. Zamówiłem ostatnio maskę do samochodu, sprzedawca ją dobrze opakował, jednak jak się później okazało, wgięła się i lakier pękł. Kurier dzisiaj...
§ Uszkodzona przesyłka w transporcie (odpowiedzi: 1) Witam. Prowadzę sprzedaż wysyłkową. Wsyłałem kupujacemu przedmiot, zaznacze że jest zgodny z opisem. Przesyłka niestety została uszkodzona przez...
§ Uszkodzona przesyłka kurierska DHL (odpowiedzi: 10) Witam! Piszę na forum z nadzieją, że ktoś miał już podobny problem, bądź też zna przepisy prawne w kwestii odpowiedzialności firmy kurierskiej za...
§ Uszkodzona przesyłka kurierska (odpowiedzi: 19) Witam. We Środe zamówiłem tłumik sportowy i kurier dostarczyl mi go wczoraj (piatek) rano. Zapłaciłem mu, podpisałem potwierdzenie i pojechał. Na...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:39.