Cytat:
Napisał/a MarceliSzpak Mam pewne wątpliwości co do tego sposobu realizacji reklamacji. Stąd moje pytania.
A ja mam wątpliwości czy odróżniasz reklamacje z tyt. gwarancji od reklamacji z tyt. niezgodności towaru z umową lub rekojmii. |
Dlatego zapytałem na forum, abym został oświecony. nadrobiłem te zaległości, więc jasno mogę określić, że w wypadku mojej działalności będę reklamacje z tytułu renkojmii. Pomimo zapoznania się z różnicami, nadal nie mam odpowiedzi na moje pytania
Cytat:
Napisał/a matti82 Naprawa lub wymiana na TAKI SAM towar. Jak to niemożliwe, to obniżenie ceny lub zwrot pieniędzy. Oferowanie innego towaru zamiast zwrotu kasy, to możliwość ponadstandardowa i konsument absolutnie nie musi na nią przystawać. Reszta tu: http://forumprawne.org/prawa-konsume...tml#post258216 |
Punkt 4 Poradnika nie odpowiada na moje pytania. W artykule, była jasna informacja, że to Klient decyduje o tym jaki rodzaj "zadośćuczynienia" chce otrzymać. Czy to pieniądze, wymianę towaru, czy inny produkt w tej samej cenie. Stąd moje pytanie, gdzie prawo konsumenta do wyboru zadośćuczynienia się kończy.
Cytat:
Napisał/a Ag_Maz Co rozumiesz przez oryginalne opakowanie? |
Np. do pudełka wkładam koszyk wiklinowy z zabawkami owinięty w ozdobną folię - która niejako stanowi opakowanie. Wszystko zostaje zabezpieczone odpowiednim materiałem, aby nie uległo uszkodzeniu.
Nagle okazuje się, że po 3 dniach od dostarczenia paczki, klient dzwoni bo folia jest uszkodzona i on chce wymiany na inny towar.
Zgodnie z Ustawami ma do tego prawo co więcej na mój koszt. Mimo, iż nie miał żadnych obiekcji podczas odbioru towaru. Dopiero przypadek, pies, dziecko, sprawiły że paczka jest uszkodzona i sprytny klient chce szybko coś z tym zrobić.
Lub inna sytuacja, klientowi towar się ostatecznie nie spodobał, więc aby nie ponosić dodatkowych kosztów, chce go wymienić na inny, więc zamiast odstąpić od umowy, bo musiałby zawrzeć kolejną kupując inny produkt, chce wymiany z tytułu renkojmii.
Jak się bronić przed tego typu praktykami?