05-10-2013, 11:15
|
| Początkujący | Problem z serwisem hp
Na wstępie witam Wszystkich.
W maju 2012 roku zakupiłem w firmie SCK komputer dla mojego syna HP TOUCHSMART 610 1020 pl.
Komputer ten posiadał roczną gwarancje producenta jak i firmy SCK, ponieważ pochodził z akcji "HP RENEW" czyli jest nowy ale nie jest nowy. Kłopoty zaczęły się w kwietniu tego roku gdy zgasła matryca. Po telefonie do HP i uznaniu gwarancji wysłałem komputer do serwisu. Naprawa była błyskawiczna. Po odebraniu komputera, okazało się że nie działają wejścia hdmi. Ponownie telefon do hp i ponownie błyskawiczna naprawa. Po odebraniu komputera okazało się że obraz mryga i zanika. Trzecią
reklamacje postanowiłem zgłosić poprzez sklep w którym zakupiłem komputer. Sklep ten wysłał kuriera do mnie i odesłał komputer do serwisu HP. ponownie błyskawiczna naprawa i odesłanie komputera do sklepu, który po kontroli komputera stwierdził, że nie działa "dotyk" na matrycy. Po raz czwarty komputer został wysłany do serwisu HP, a było to na początku czerwca, i jak do tej pory komputer wciąż znajduje się w serwisie hp. A mamy dzisiaj 4 października. Dodam że w międzyczasie skończyła się
fabryczna jak i sklepowa gwarancja na ten komputer, więc w odpowiedzi na moje pisma z żądaniem zwrotu pieniędzy lub wymianę komputera na nowy, firma HP jak i sklep SCK po prostu wypieli się na mnie.
Dodam że serwis hp wciąż nie potrafi mi odpowiedzieć kiedy dotrą części oraz kiedy dostane naprawiony komputer. Oczywiście firma hp zaproponowała dwa rozwiązania, dalsze oczekiwanie lub odebranie komputera w stanie jakim się znajduje.
Poproszę o jakiekolwiek rady lub prawne rozwiązania jakie mogę podjąć.
Z góry serdecznie dziękuje.
|
| |
05-10-2013, 11:21
|
| Stały bywalec | RE: Problem z serwisem hp |
| |
05-10-2013, 11:37
|
| Początkujący | RE: Problem z serwisem hp
Uzupełnienie
Komputer zakupiłem jako konsument 29 maja 2012 poprzez internet. 1 i 2 reklamacja zostały zgłoszone w trakcie gwarancji producenta jak i sklepu. 3 i 4 reklamacja bazowały na 3 miesięcznej gwarancji po naprawowej. Dodam że pomimo wymiany wszystkich podzespołów z wyjątkiem obudowy i dysku twardego a niektórych dwukrotnie, w komputerze występowały wciąż istotne wady związane z wyświetlaniem obrazu. Ostatnia naprawa trwa już prawie 4 miesiące.
|
| |
05-10-2013, 11:55
|
| Początkujący | RE: Problem z serwisem hp
03.09.2013r. wysłałem pismo listem poleconym do firmy w której zakupiłem komputer i powoływałem się na podane paragrafy. W odpowiedzi dostałem maila 19.09.2013 i tu cytat
"W odpowiedzi na Pana pismo z dn. 03.09.2013 dotyczące zwrotu lub wymiany na nowy komputera HP Tousmart 610-1020PL, informuję, że otrzymałem od przełożonych decyzję odmowną. W związku z czym nie ma możliwości wymiany komputera lub zwrotu pieniędzy."
|
| |
05-10-2013, 12:06
|
| Początkujący | RE: Problem z serwisem hp
Oto treść pisma:
W dniu 29.05.2012r. kupiłem komputer stacjonarny HP TouchSmart 610-1020PL. Na początku kwietnia br. do Autoryzowanego Serwisu HP zgłosiłem reklamacje, w której wskazuję usterkę sprzętu i odesłałem komputer do naprawy. Niestety po podłączeniu naprawionego komputera nie działało wejścia HDMI, w związku z czym komputer został ponownie odesłany do reklamacji. Po kolejnym już podłączeniu komputera i podpięciu do niego konsoli play stadion okazało się ze obraz jest ale „mryga” co całkowicie uniemożliwia korzystanie z niego z podłączona konsolą. Zgodnie z rozmową przeprowadzona z pracownikiem technicznym serwisu hp w celu zgłoszenia kolejnej reklamacji wciąż tego samego problemu, doradzono mi abym ponownie zainstalował system celem wykluczenia usterki z przyczyn niezależnych od sprzętu Ponowna instalacja systemu przeprowadzona została w renomowanym serwisie komputerowym, którą pokryłem z własnej kieszeni. Niestety i ta kolejna próba zawiodła a komputer po podłączeniu do konsoli jak „mrygał” tak „ mryga”. Zważając na fakt, że wybór tego konkretnego modelu komputera uwarunkowany był możliwością korzystania za jego pośrednictwem z konsoli, usterka jest dość istotna. Na obecną chwile komputer od dwóch miesięcy jest ponownie w serwisie (czwarty raz) i nikt nie potrafi mi odpowiedzieć kiedy zostanie naprawiony. Z uwagi na powyższe żądam, na podstawie art. 8 ust. 1 w zw. z art. 4 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez wymianę towaru na nowy lub pełny zwrot ceny towaru.
|
| |
05-10-2013, 12:28
|
| Stały bywalec | RE: Problem z serwisem hp Cytat:
Napisał/a Jacek.v6 03.09.2013r. wysłałem pismo listem poleconym do firmy w której zakupiłem komputer i powoływałem się na podane paragrafy. W odpowiedzi dostałem maila 19.09.2013 |
Reklamacja została uznana, patrz tu krok 6. |
| |
05-10-2013, 12:51
|
| Początkujący | RE: Problem z serwisem hp
Pytanko.
14 dni od daty na stemplu pocztowym, czy 14 dni od momentu dostarczenia przez listonosza?. Twoje odnośniki nie precyzują tego.
|
| |
05-10-2013, 13:03
|
| Stały bywalec | RE: Problem z serwisem hp
Niby od 1 awizo.
|
| |
05-10-2013, 13:07
|
| Początkujący | RE: Problem z serwisem hp
Czyli musiałbym stwierdzić kiedy list był dostarczony lub kiedy nastąpiła pierwsza próba dostarczenia?
Hipotetycznie uznajmy, że odmowną odpowiedź dostałem z zachowaniem 14 dniowego terminu. Co teraz? Sąd polubowny?
|
| |
05-10-2013, 13:17
|
| Stały bywalec | RE: Problem z serwisem hp
Mów jak było albo uzyj szukaj masz tu setki takich tematów.
|
| |
05-10-2013, 13:17
|
| Początkujący | RE: Problem z serwisem hp
Najgorsze jest to, że dopiero po pierwszej usterce komputera zaczołem szukać informacji w necie na temat firmy SCK ze Szczecina. I włosy staneły mi dęba. Na swoją obrone dodam że firma ta w owym czasie jako jedyna oferowała ten konkretny model komputera a zbliżająca się wielkimi krokami komunia syna nie dawała mi wielkiego wyboru.
|
| |
05-10-2013, 13:21
|
| Początkujący | RE: Problem z serwisem hp
Nie wiem kiedy odebrali mój list. Ale sami napisali, cytuje "W odpowiedzi na Pana pismo z dn. 03.09.2013" więc uznaje że przekroczyli 14 dniowy termin odpowiedzi.
|
| |
05-10-2013, 13:34
|
| Stały bywalec | RE: Problem z serwisem hp
Poinformuj o uznaniu reklamacji z art. 8.3.
Musisz teraz wyznaczyć "odpowiedni czas" na wymianę. Proponuję np. 14 dni, jeżeli sprzedawca nie poda, że termin jest za krótki, a zwyczajnie go zignoruje. Możesz wtedy odstąpić od umowy i żądać w terminie np. 7 dni zwrotu ceny, następnie naliczać odsetki ustawowe i skierować pozew do sądu, informując wcześniej sprzedawcę o dodatkowych kosztach na które się naraża, zwykle nie decyduje się wtedy na pozew i płaci.
Żądać zwrotu ceny możesz potem na podstawie: - Przepis prawny:
Art. 8. 4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia. |
| |
05-10-2013, 13:58
|
| Stały bywalec | RE: Problem z serwisem hp Cytat:
Napisał/a Jacek.v6 Nie wiem kiedy odebrali mój list. Ale sami napisali, cytuje "W odpowiedzi na Pana pismo z dn. 03.09.2013" więc uznaje że przekroczyli 14 dniowy termin odpowiedzi. |
To się dowiedz,jak masz numer nadania (numery z naklejki na potwierdzeniu nadania) to je wpisz (wszystkie, tylko cyfry) tutaj: Śledzenie przesyłek - Tracking | sledzenie.poczta-polska.pl
i zobaczysz kiedy została dostarczona ew. awizowana.
Od tej daty licz 14 dni.
Upewnij się czy w dokumentach dot. zakupu nie otrzymałeś aby informacji, że okres odpowiedzialności sprzedawcy z tyt. NTzU został skrócony do roku - kupiłeś sprzęt używany.
|
| |  |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Problem z serwisem (odpowiedzi: 21) Witam,
Jaki iżjest to mój pierwszy post na forum chciałbym się z Wszystkimi gorąco przywitać :winko:
Chciałbym poprosić o poradę , otóż... | § Problem z płytą główną i serwisem. (odpowiedzi: 1) Witam, 30 września 2013r. kupiłem zestaw komputerowy w tym płytę główna, która popsuła mi się jakieś dwa miesiące temu, a mianowicie była sprawna... | § Problem z serwisem (odpowiedzi: 3) W tamtym roku zespuł mi się samochód-konkretnie pompa paliwa, laweta telefon na serwis, dwa tygodnie i samochód sprawny. Fakture dostałem i... | § Problem z serwisem (odpowiedzi: 1) Witam.
ostatnio oddałem telefon do serwisu(poprzez play)
chyba 6 albo 7 raz juz nie pamietam dokładnie.
Było wyraźnie dodane w treści reklamacji... | § problem z serwisem (odpowiedzi: 8) posiadam sprzęt na gwarancji door to door
po stwierdzeniu poważnej usterki, wykonałem telefon do serwisu
tam mnie pan poinformował że na tego typu... | § Problem z serwisem (odpowiedzi: 1) Ten temat chyba bardziej pasuje do Rzecznika Praw Konsumenta,
ale opowiem wszystko od początku
Miałem kolizje+otarłem dach o strop garażu.Czyli... | | |