Brak wydania zakupionego towaru po pomyłce sklepu z ceną. - Forum Prawne

 

Brak wydania zakupionego towaru po pomyłce sklepu z ceną.

Witam, dodaje pierszy post jeżeli chodzi o prawa konsumenta wiec prosze o wyrozumiałość. Opiszę problem Na stronie Kolory Światła - Labra, Azzardo, 2bm, Orlicki Design, SU-MA, Ledecco ktoś wystawił lampę za 1.39zł. Była to lampa ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
07-10-2013, 13:22  
skawek2
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Brak wydania zakupionego towaru po pomyłce sklepu z ceną.

Witam,
dodaje pierszy post jeżeli chodzi o prawa konsumenta wiec prosze o wyrozumiałość.

Opiszę problem

Na stronie Kolory Światła - Labra, Azzardo, 2bm, Orlicki Design, SU-MA, Ledecco ktoś wystawił lampę za 1.39zł.
Była to lampa za którą z żoną biegamy już jakiś czas.
Wczoraj wieczorem zalogowalismy się na stronie sklepu i kupiliśmy tą lampę.
Następnie przyszedł mail na nasza pocztę w temacie potwierdzenie zamówienia.

W traści maila było:
"Zamówienie zostało złożone

Dziękujemy za złożenie zamówienia w sklepie Kolory Światła! Wkrótce po otrzymaniu potwierdzenia z Twojej strony, nasi pracownicy rozpoczynają procedurę realizacji zlecenia.

Aby potwierdzić zakup, kliknij:
xxxxxxxxxx"

Jak dla mnie to już jest wiążące obie strony.

Następnie tego samego wieczoru(wczoraj) wysłaliśmy przelew na podane konto poprzez system dotpay(cos jak paypal) i otrzymalismy potwierdzenie na maila :"Odnotowaliśmy wysłanie przez Ciebie płatności w kwocie 23.10 PLN na rzecz sprzedającego PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWO HANDLOWE xxx "

W regulaminie na stronie sklepu naważniejsze punkty to:
Zamówienia

1. Zamówienia można składać w następujący sposób:

a) poprzez formularz dostępny na stronie internetowej Sklepu,

b) pocztą email na adres dostępny na stronie internetowej Sklepu,

c) telefonicznie na numery przeznaczone do składania zamówień, dostępne na stronie internetowej Sklepu.

2. Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie przez Klienta danych pozwalających na weryfikację Klienta i odbiorcy towaru. Sklep potwierdza przyjęcie zamówienia za pomocą poczty email lub telefonicznie. Sklep ma prawo odmówić przyjęcia zamówienia, ograniczyć sposób płatności lub żądać przedpłaty w przypadku, gdy zamówienie budzi uzasadnione wątpliwości co do prawdziwości i rzetelności podanych danych bądź sposobu zapłaty.

3. Dla stron wiążące są informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu przy kupowanym towarze w momencie złożenia zamówienia, w szczególności: cena, charakterystyka towaru, jego cechy, elementy wchodzące w skład zestawu, termin i sposób dostawy.

4. Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Klient składając zamówienie składa ofertę zakupu określonego towaru. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z chwilą potwierdzenia Zamówienia przez Klienta poprzez kliknięcie w link potwierdzający w mailu przysłanym Klientowi przez Sklep.

§3
Płatności
3. Warunkiem wydania towaru jest zapłata za towar i przesyłkę.

§4
Wysyłka towaru
2. W przypadku płatności w inny sposób niż za pobraniem lub kartą płatnicza, termin wysyłki wydłuża się o okres pomiędzy złożeniem zamówienia, a datą zaksięgowania należności na rachunku bankowym Sklepu.

§7
Prawo odstąpienia od umowy

1. Na podstawie Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. Klient ma prawo odstąpienia od umowy.

2. Prawo odstąpienia od umowy jest skuteczne jeżeli Klient złoży Sklepowi, w terminie 10 dni od odbioru towaru, oświadczenie o odstąpieniu od umowy.

3. Klient zwraca towar do Sklepu w terminie 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zwrócony towar powinien być w stanie nienaruszonym, w tym powinien być kompletny, w fabrycznym opakowaniu, nie może nosić śladów eksploatacji. Koszty przesyłki ponosi Klient.

4. W ciągu 3 dni roboczych od otrzymania przesyłki, Sklep sprawdzi stan przekazanego produktu.

5. W terminie 7 dni od sprawdzenia towaru Sklep zwraca Klientowi zapłaconą kwotę, pomniejszoną o koszty realizacji zamówienia. Klient powinien wskazać numer rachunku bankowego, na jaki ma zostać przelana zwracana kwota. W przypadku płatności kartą płatniczą zwrot środków zostanie wykonany na kartę.

6. W przypadku naruszenia przez Klienta warunków określonych w ust 2 i 3 powyżej oświadczenie o odstąpieniu od umowy jest bezskuteczne, towar nie podlega zwrotowi, a Sklep nie zwraca Klientowi zapłaconej kwoty.

§10
Wejście w życie i zmiany Regulaminu

1. Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Sklepu.

2. Sklep zastrzega sobie możliwość zmian w Regulaminie, które wchodzą w życie z dniem ich publikacji na stronie internetowej Sklepu. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie złożenia Zamówienia przez Klienta.

Więc wystosowałem pismo do nich o tresci:
Szanowna Pani!
W nawiązaniu do rozmowy telefonicznej z państwa firmą uprzejmie
informuję, że w momencie składania przeze mnie zamówienia na lampę
Kod Nazwa produktu Ilość Cena
7E89-48734 MAXLIGHT MOONLIGHT DECO plafon duży C0237-06LB5 1 szt. 1,39 zł


Ta lampa wystawiona była do sprzedaży w Waszym sklepie internetowym w cenie 1,39 brutto w dniu zakupu.
Informacje telefoniczne od Państwa firmy, że lampa jest w cenie 1390zł są dla mnie w tym momencie nie do przyjęcia, jak anulowanie zamówienia za które pieniądze zostały już wysłane..

Zgodnie z art. 543 Kocdeksu Cywilnego
"Wystawienie rzeczy w miejscu sprzedaży na widok publiczny z oznaczeniem
ceny uważa się za ofertę sprzedaży."

Tłumaczenia Pani z którą rozmawiałem, że pomyłka cenowa lampy nastąpiła w fazie
"zamówienia" nie jest do końca adekwatna do rzeczywistości, gdyż
otrzymałam od państwa firmy potwierdzenie złożenia zamówienia oraz prośby o potwierdzenie zamówienia(co niezwłocznie wykonałam poprzez link umierszony w mailu (załącznik) oraz wysłałam już do państwa przelewem należną kwotę
(potwierdzenie przelewu również załączam do niniejszego maila).

W związku z powyższym, zgodnie z prawem konsumenckim i art. 543 KC, cena
nie wycofuję żadnej pozycji z zamówienia które w państwa firmie
złożyłam i domagam się realizacji zamówienia w całości, w terminie
przewidzianym regulaminem sprzedaży przez państwa firmę.


oraz

Zgodnie z art. 543 Kodeksu Cywilnego żądam wydania towaru lampy:
Kod Nazwa produktu Ilość Cena
7E89-48734 MAXLIGHT MOONLIGHT DECO plafon duży C0237-06LB5 1 szt. 1,39 zł
zgodnie z zamówieniem nr. 141 złożonym w dniu 2013-10-06 19:50:51.

Zamówienie moje zostało potwierdzone (przez kliknięcie w link) przeze mnie zaraz po otrzymaniu od Państwa firmy P.U.H. Proelectro Michał Krempa. z siedzibą w Ostrowiecu Świętokrzyskim, ul. H. Sienkiewicza 51, który otrzymałam w tym samym dniu.

W załączniku 2 przesyłam także potwierdzenie przelewu (zał. 1) oraz informacje o stanie moich transakcji skopiowanym z Państwa sklepu internetowego (zał.3).

Zgodnie z pkt. 2 zamówienia , zawartego w REGULAMINIE i warunków współpracy z klientami państwa firmy żądam realizacji całości zamówienia w podanym tam terminie, który nie jest jednoznacznie opisany- przyjmuje 14 dni od daty potwierdzenia przeze mnie zamówienia.
Zgodnie z pkt 2/podpunkt 4 Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z chwilą potwierdzenia Zamówienia przez Klienta poprzez kliknięcie w link(co zostało uczynione) potwierdzający w mailu przysłanym do mnie na pocztę przez Sklep(załącznik).
W przypadku nie wydania mi pełnego zamówienia zgodnie z zamówieniem
(zał. 1) sprawę skieruję do Rzecznika Praw Konsumenta.


Cena tej lampy na internecie oscyluje w granicach 1400zl ale ja w momencie zakupu widziałem cene 1.39zl więc ją kupiłem.

Proszę powiedzcie kto tutaj ma racje patrzac na ta sytuację jak najszybciej.

Będę wdzieczny za pomoc.
skawek2 jest off-line  
07-10-2013, 13:34  
MarceliSzpak
Stały bywalec
 
Posty: 1.159
Domyślnie RE: Brak wydania zakupionego towaru po pomyłce sklepu z ceną.

Cytat:
Napisał/a skawek2 Zobacz post
Cena tej lampy na internecie oscyluje w granicach 1400zl ale ja w momencie zakupu widziałem cene 1.39zl więc ją kupiłem.
Mogą wystosować pismo z powołaniem się na KC:

Przepis prawny:
Art. 84.§ 1.W razie błędu co do treści czynności prawnej można uchylić się od skutków prawnych swego oświadczenia woli. Jeżeli jednak oświadczenie woli było złożone innej osobie, uchylenie się od jego skutków prawnych dopuszczalne jest tylko wtedy, gdy błąd został wywołany przez tę osobę, chociażby bez jej winy, albo gdy wiedziała ona o błędzie lub mogła z łatwością błąd zauważyć; ograniczenie to nie dotyczy czynności prawnej nieodpłatnej.
§ 2.Można powoływać się tylko na błąd uzasadniający przypuszczenie, że gdyby składający oświadczenie woli nie działał pod wpływem błędu i oceniał sprawę rozsądnie, nie złożyłby oświadczenia tej treści (błąd istotny).


Jeśli to zrobią, masz w zasadzie zerowe szanse że lampę otrzymasz i mam nadzieję że tak właśnie będzie.
MarceliSzpak jest off-line  
07-10-2013, 13:49  
FreeG
Przyjaciel forum
 
FreeG na Forum Prawnym
 
Posty: 8.463
Domyślnie RE: Brak wydania zakupionego towaru po pomyłce sklepu z ceną.

Polecam nie cwaniakować, zachować się przyzwoicie i przeczytać poniższy temat:
forumprawne.org/prawa-konsumenta/błąd sklepu? - link
FreeG jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zwrot zakupionego towaru do sklepu (odpowiedzi: 5) Witam Proszę o informację ,czy mogę zwrócić lub zareklamować ręczną maszynkę do ciecia glazury, terakoty, którą od razu po zakupie w domu...
§ Reklamacja towaru zakupionego przez internet do sklepu (odpowiedzi: 3) Dzień dobry. Moja siostra zakupiła pewien model tabletu przez internet do pewnej sieci sklepów, ponieważ nie mieli takowego na stanie. Tablet po 5...
§ Zwrot towaru zakupionego w internecie - regulamin sklepu zabrania. (odpowiedzi: 4) Witam Mam następujące pytanie, moja Kobieta zakupiła buty w sklepie internetowym z butami. Według regulaminu sklepu widocznego na stronie nie...
§ Zwrot zakupionego towaru do sklepu (odpowiedzi: 6) Kupiłem wczoraj w sklepie z artykułami AGD pokretło do kuchenki gazowej. Przy zakupie pytałem czy mogę w razie czego potem wymienic lub zwrócic....
§ Pismo Ządania wydania towaru zakupionego na allegro (odpowiedzi: 1) Jakiś czas temu zakupiłem samochód na allegro, pisałem o tej sprawie tutaj http://forumprawne.org/prawo-cywilne/160534-samochod-z-aukcji.html....
§ Zwrot do sklepu towaru zakupionego na kwit W-Z (odpowiedzi: 2) Witam, Proszę o pomoc w następującej kwestii. Zakupiłam płytki łazienkowe na kwit W-Z uzgadniając ze sprzedawcą możliwość zwrotu niewykorzystanych...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:40.