Odrzucenie reklamacji i jak sobie z tym poradzić
Porady patrz tu krok 5 i 6
Wersja mniej ekonomiczna, ale szybsza:
Uzyskaj korzystną opinię rzeczoznawcy, przedstaw sprzedawcy jako dowód na wadliwość towaru. Po uznaniu reklamacji przedstaw sprzedawcy rachunek od rzeczoznawcy i zażądaj wykonania obowiązkowego zwrotu kosztów (przy okazji również dostarczenia towaru) na podstawie art. 8.2.
Opcja ekonomiczna, stopniując środki:
1 Samodzielnie negocjować uznanie reklamacji. Przesyłając maile. Tak jak to skutecznie zrobili inni (i wielokrotnie ja sam):
http://forumprawne.org/prawa-konsume...ml#post2191583 http://forumprawne.org/prawa-konsume...ml#post2125716
2 mamy rok na dochodzenie roszczenia naprawy/wymiany zgłoszonej wady
3 więc po miesiącu polubownych rokowań można poprosić o pomoc Rzecznika Konsumentów, Inspekcję Handlową czy inne instytucje pomagające konsumentom, lub zaproponować przedsiębiorcy rozstrzygniecie sprawy przez bezpłatny Stały Polubowny Sąd Konsumencki, przesyłając wcześniej do wglądu sprzedawcy wypełniony wniosek o rozpatrzenie sprawy z prośbą o zgodę na rozpatrzenie sprawy przez SPSK Patrz -
Biuletyn Informacji Publicznej - Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej we Wrocławiu
4 ostatecznie skierować sprawę do sądu cywilnego (ważąc wcześniej szanse na wygranie sprawy, np. opinia rzeczoznawcy WIIH)