Allegro, naprawa gwarancyjna i zwrot pieniędzy
Witam.
Sprzedałem na Allegro komputerową kartę graficzną na ważnej gwarancji.
Karta nie była używana od jakiegoś czasu ale sprzedając ją byłem pewny że jest sprawna, jednak po dojściu do klienta okazało się że nie działa. Mniejsza jednak o to co się z nią stało.
Zaproponowałem więc klientowi zwrot pieniędzy lub naprawę gwarancyjną. Jako że klientowi zależało na tym konkretnym modelu, to zdecydował się na naprawę, którą zleciłem ja gdyż kartę tę kupiłem w sklepie internetowym.
Jak się jednak okazało, serwis sklepu nie jest w stanie naprawić sprzętu, nie może też wymienić na nowy gdyż nie posiadają już takiego modelu w sprzedaży i możliwy jest jedynie zwrot pieniędzy.
Przyjmijmy, że kartę kupiłem w sklepie za 400 zł, natomiast sprzedałem na Allegro za 200 zł. Sklep zwrócił mi 400 zł za kartę. W tej sytuacji uważam, że jestem zobowiązany zwrócić klientowi 200 zł, gdyż za tyle kupił ode mnie tę kartę na Allegro.
Czy jestem w błędzie? Jak wygląda taka sytuacja od strony prawnej?
|