odstąpienie od umowy na montaż okien
Witam,
26.09.2013 r. zawarłem umowę na dostawę i montaż okien z terminem 7-10 dni. W umowie zawarto ponadto informacje:
"Firma nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia spowodowane przez producentów i dostawców towarów określonych w załączonej specyfikacji, których jest przedstawicielem".
"Wykonawca zastrzega sobie prawo opóźnienia realizacji umowy do 7 dni z własnej winy i nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w realizacji usługi w tym okresie".
Umowa była taka, że w dniu otrzymania przelewu zamówienie zostanie wysłane do producenta okien i otrzymałem potwierdzenie (poczta głosowa), że zamówienie zostało wysłane do realizacji.
Później kontakt telefoniczny uległ znacznemu pogorszeniu, właściciel nie odbierał telefonów. W odpowiedzi na maila wysłanego 8.10.2013 r. odpowiedział po 2 dniach, że okna dojadą dopiero w przyszłym tygodniu i w poniedziałek (14.10) potwierdzi dzień montażu i oczywiście nie zadzwonił.
Nie odbierał telefonu, przysłał tylko sms, że zadzwoni jutro, kolejnego dnia, że termin uzgodni 18.10.2013 r.
21.10.2013 r. przysłał maila, że z jego winy okna nie zostały zamontowane, ze nie jest to wina producenta (postraszyłem go telefonicznie, że zadzwonię do producenta) i wyznaczył kolejny termin 5-8.11.2013 r.
23.10.2013 r. udało się znaleźć "gościa" w jego biurze - jak się okazało okna nie zostały zamówione, opóźnienie wynika z przyczyn wewnętrznych jego firmy i podtrzymał, że dotrzyma terminu 5-8.11. Termin dla mnie nierealny, bo jak się dowiedziałem u producenta czas potrzebny na wyprodukowanie okien to min.14 dni. Uznałem, że facet znów ściemnia i złożyłem mu pisemne odstąpienie od umowy z uwagi na niedotrzymanie terminu. On na tym piśmie zobowiązał się do zwrotu pieniędzy do 25.10.2013 r. - ale kasy nie wysłał.
I teraz po długim wstępie pytanie;
Czy to odstąpienie jest skuteczne aby wystąpić do sądu? Jakie postępowanie - upominawcze czy nakazowe? Czy coś jeszcze powinienem zrobić przed wystąpieniem do sądu?
|