Witam
Przeczytałem poradnik konsumenta i chcę się upewnić w pewnych sprawach.
1. Jeżeli produkt ma pewną wadę, która zostanie usunięta przez serwis (gwarancję), a np. po pół roku ta sama wada nagle wróci to rozumiem, że nie mam prawa korzystać z niezgodności towaru z umową?
2. Zacytuję tutaj fragment z poradnika:
Cytat:
Jednak jedynie w ciągu 6 miesięcy od wydania towaru istnieje domniemanie, że niezgodność istniała w chwili wydania, w późniejszym terminie - obowiązek wykazania tego faktu spoczywa na Konsumencie.
|
Czy ja rozumiem, że zgodnie z tym cytatem, jeżeli np. po 8 miesiącach od otrzymania telefonu, w telefonie przestanie działać klawiatura to ja mam obowiązek udowodnienia, że nie działa ona z mojej winy?
3. Nie związane już z poradnikiem
Czy ma znaczenie w przypadku niezgodności towaru z umową kto reklamuje sprzęt? Np. czy osoba ABC ma prawo reklamować sprzęt, gdzie faktura/rachunek jest na osobę XYZ?