rozwiązanie umowy z powodu nienależytego wykonywania usługi - Forum Prawne

 

rozwiązanie umowy z powodu nienależytego wykonywania usługi

Zwracam się z prośbą o radę w mojej sytuacji. Jestem konsumentem i zawarłem umowę z pewną firmą o dostawę internetu. Ku mojemu zdziwieniu, internet rozłączał się 5 razy na godzinę, co uniemożliwiało mi płynne korzystanie ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
22-11-2013, 14:25  
thrashat
Początkujący
 
Posty: 25
Domyślnie rozwiązanie umowy z powodu nienależytego wykonywania usługi

Zwracam się z prośbą o radę w mojej sytuacji. Jestem konsumentem i zawarłem umowę z pewną firmą o dostawę internetu. Ku mojemu zdziwieniu, internet rozłączał się 5 razy na godzinę, co uniemożliwiało mi płynne korzystanie z internetu. W zasadzie każda czynność przy komputerze wymagała operacji naprawiania, resetowania urządzenia itp. Reklamacje zgłaszałem telefonicznie z nadzieją, że przyjedzie technik i naprawi. Technik 3x wymienił router co nie dało żadnego efektu, wizyt w sumie było 5 i nikt z nich nie potrafił naprawić tego łącza. Wypowiedziałem więc umowę tej firmie i otrzymałęm zgodę na wypowiedzienie, ale firma ta powołuje się na przepis z umowy, z którego wynika, że " W przypadku zawarcia Umowy, na podstawie której Abonentowi została przyznana ulga, wysokość roszczenia z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przez Abonenta lub przez Dostawcę usług z winy Abonenta przed upływem terminu, na jaki Umowa została zawarta, nie może przekroczyć wartości ulgi przyznanej Abonentowi pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia Umowy do dnia jej rozwiązania. Roszczenie nie przysługuje w przypadku rozwiązania przez Abonenta będącego Konsumentem Umowy przed rozpoczęciem świadczenia Usług, chyba że przedmiotem ulgi jest Urządzenie końcowe" Firma ta wystąpiła na podstawie tego przepisu o zapłatę kwoty:
57,81 - za zaległy abonament
34,00 - abonament za m-c listopad
180,00 - zakup routera z konfiguracja (przypominam urządzenia awaryjnego)
761,20 - zwrot udzielonych upustów
10,00 - koszty wezwania do zapłaty
Razem 1043, 01 zł

Jest to sytuacja naprawdę chora, dlatego, że umowa z całą pewnością nie została zerwana z mojej winy. Nie dało się korzystać z internetu w sposób normalny a płacić przecież trzeba. Ja nie mogę sobie na to pozwolić z racji wykonywanej pracy, do której internet jest mi niezbędny taki jaki zakupiłem zgodnie z oferowaną mi usługą. Czy mam szanse na udowodnienie swoich racji mimo, że nie składałem reklamacji na piśmie, bo przecież nie miałem pojęcia, że to się tak skończy i korzystałem z normalnego serwisu przysługującemu abonentowi w takiej sytuacji. Ponadto tam gdzie mieszkam dostęp do łącza jest świetny co potwierdziło, że po wypowiedzeniu umowy zmieniłem dostawcę i obecnie wszystko działa świetnie bez żadnych zarzutów. Czy ewentualnie mogę się powoływać na jakieś wady fizyczne usługi, bądź nienależyte jej wykonanie, czy niezgodność towaru z umowa? Jestem laikiem, ale naprawdę uważam, że jako konsument powinienem być bardziej chroniony, bo to przedsiębiorca w tym wypadku sprzedaje ludziom zwykłe "dziadostwo" i później oczekuje zapłaty za coś co nie działa. Bardzo proszę o pomoc w tej sytuacji. Mam nadzieje, że jest jakieś wyjście.
thrashat jest off-line  
22-11-2013, 14:35  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: rozwiązanie umowy z powodu nienależytego wykonywania usługi

Cytat:
Napisał/a thrashat Zobacz post
Ja nie mogę sobie na to pozwolić z racji wykonywanej pracy, do której internet jest mi niezbędny
Jeśli tak jest to nie jesteś konsumentem. Konsument nabywa towary i usługi w celach niezwiązanych z zarobkowaniem.

W jaki sposób wypowiedziałeś umowę? Co w niej zawarłeś?
W umowie są jakieś zapisy odnośnie jakości świadczenia umowy i możliwości jej zerwania jeśli stan usługi nie jest zgodny z umową?
nomnes jest off-line  
22-11-2013, 15:07  
thrashat
Początkujący
 
Posty: 25
Domyślnie RE: rozwiązanie umowy z powodu nienależytego wykonywania usługi

Chodziło mi w sensie , że studiuje. Nie nabyłem tego w celach związanych z zarobkowaniem. Źle się wyraziłem. Jestem jak najbardziej konsumentem. Umowę wypowiedziałem na piśmie. Zawarłem w niej cały opis stanu faktycznego jaki zaistniał od początku przez cały praktycznie miesiąc od zawarcia umowy, czyli generalnie powody dlaczego zrywam.
Generalnie w regulaminie usługi, który dołączony jest do umowy taka możliwość nie przysługuje. Jest szczegółowo opisana droga reklamacyjna, którą raczej przeszedłem bo uwzględnia też widzę reklamacje złożoną ustnie, ale czy do protokołu nie wiem. Wg nich po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego mam prawo do dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym lub mediacyjnym lub przed sądem polubownym. CZy to znaczy, że ogólne przepisy K.C nie znajdą zastosowania, jeżeli towar był neizgodny z umową? To przecież chore, żeby płacić za coś co nie działa
thrashat jest off-line  
22-11-2013, 15:17  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: rozwiązanie umowy z powodu nienależytego wykonywania usługi

Cytat:
Napisał/a thrashat Zobacz post
Jest szczegółowo opisana droga reklamacyjna,
To teraz opisz ją tutaj, od myślników (nie w formie opisowej jak powyżej): kiedy, co, w jakiej formie i co odpowiedzieli/zrobili?
nomnes jest off-line  
22-11-2013, 15:34  
thrashat
Początkujący
 
Posty: 25
Domyślnie RE: rozwiązanie umowy z powodu nienależytego wykonywania usługi

- reklamacja może być złożona pisemnie, telefoniczne lub ustnie do protokołu sporządzonego przez upoważnioną osobe reprezentującą Dostawcę usług, a także przy wykorzystaniu innych środków porozumiewania się na odległość, w tym drogą elektroniczną, o ile nie stoją temu na przeszkodzie techniczne możlwości. REKLAMACJE składałem dzwoniąc na nr infolinii tej firmy, została ona przyjęta ustnie i za każdym razem wysyłano technika, który nie rozwiązał problemu

- w przypadku złożenia reklamacji pisemnie, telefonicznie lub przy wykorzystnaiu innych środków porozumiewania się na odległość, w tym drogą elektroniczną dostawca jest obowiązany w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji do potwierdzenia jej przyjęcia w formie pisemnej. - tutaj mam wątpliwości czy w ogóle potraktowano to jako reklamacje, bo pisma zadnego nie otrzymałem. Tak jak piszę, wysyłano tylko techników w celu wyeliminowania usterki

-nie otrzymałem odpowiedzi o uwzględnieniu bądź nieuwzględnieniu reklamacji

- jeszcze raz wspomnę usilnie dzwoniłem do firmy przedstawiając swój problem. Nie wiem czy potraktowano to jako reklamację, czy nie. Tak czy siak nawet po wymianie routerów i konfiguracji sprzętu nic nie pomogło. Technicy byli świadkami i mówili, że to bardzo dziwne i pierwsszy raz tak się im zdarzyło. Oczywiście muszą tak mówić. Sprzęt mam sprawny, lokalizacja mieszkania świetna bo inny internet działa bez zarzutów. Wina w świadczeniu usługi leży więc w całości po ich stronie dlatego zerwałem umowę. Śpieszyło mi się nie wiedziałem, że potraktują to jako zerwanie z mojej winy i naliczą takie chore sumy. Jeszcze zaległy abonament czy za router moge zapłacić ale te upusty z całej okresu umowy podliczone na 700 zł to chyba przesada.
thrashat jest off-line  
22-11-2013, 16:30  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: rozwiązanie umowy z powodu nienależytego wykonywania usługi

Powiedz mi proszę: dlaczego wypuszczasz tyle informacji skoro prosiłem o nie używanie formy opisowej? Nie pytałem o to jak może być złożona reklamacja. Nie pytałem kiedy jest zobowiązany odpowiedzieć, jak to traktowano i czy usilnie czy nie dzwoniłeś....

Kiedy reklamowałeś, co, czy uznali? I uwierz proszę: da się to napisać w jednym zdaniu...
nomnes jest off-line  
22-11-2013, 17:04  
thrashat
Początkujący
 
Posty: 25
Domyślnie RE: rozwiązanie umowy z powodu nienależytego wykonywania usługi

Reklamowałem od razu jak internet nie działał, nie wiem czy uznali. Nic pisemnie nie otrzymałem
thrashat jest off-line  
22-11-2013, 18:07  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: rozwiązanie umowy z powodu nienależytego wykonywania usługi

Zatem wystosuj pismo z odwołaniem odstąpienia od umowy. Wystosuj też drugie pismo z z reklamacją wskazującą usterkę oraz żądaniem jej usunięcia. Zażądaj odpowiedzi na piśmie.

Jeśli uznają reklamację, to powinni naprawić. Jeśli nie naprawią lub minie 30 dni od złożenia reklamacji, zażądaj w bezzwłocznym terminie 4-7 dni, zgodnie z uznaniem reklamacji jako zasadnej, usunięcia usterki pod rygorem rozwiązania umowy z winy operatora, po tym okresie.
nomnes jest off-line  
22-11-2013, 18:32  
thrashat
Początkujący
 
Posty: 25
Domyślnie RE: rozwiązanie umowy z powodu nienależytego wykonywania usługi

Tylko, że ja już podpisałem umowę z innym operatorem, potrzebowałem internetu pilnie, a tamten nie działał. Nie ma innej możliwości, żeby nie płacić tych należności?
thrashat jest off-line  
22-11-2013, 18:38  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: rozwiązanie umowy z powodu nienależytego wykonywania usługi

Cytat:
Napisał/a thrashat Zobacz post
Nie ma innej możliwości, żeby nie płacić tych należności?
Jeśli się nie zgodzą sami to tylko droga sądowa.
nomnes jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ UPC - rozwiązanie umowy z powodu niedostarczenia usługi (odpowiedzi: 3) 28 kwietnia przeprowadziłem się do nowego mieszkania - ale w tym samym bloku, w którym mieszkałem wcześniej. Od tamtej pory UPC nie przeniosło mi...
§ Rozwiązanie umowy z powodu przeprowadzki (odpowiedzi: 5) Witam, Postanowiłem założyć ten temat, mimo że podobne istnieją, ponieważ zabrakło w nich pewnej dosyć istotnej informacji, która w moim wypadku...
§ Mozliwość rozwiązania umowy z operatorem Play z powodu nienależytego świadczenia usłu (odpowiedzi: 4) Witam, Mam nietypowy problem z moim telefonem w sieci PLAY: Od prawie dwóch miesięcy czasu operator blokuje połączenia - codziennie między godziną...
§ Rozwiązanie umowy z powodu choroby (odpowiedzi: 1) witam,nie wiem jak zaczyna się nowy post więc zadaje pytanie tutaj. Moja kolezanka podpisala umowe 1.10 na 3 mc w grudniu przedłuzyli jej na 7 mc...
§ Rozwiązanie umowy z Plusem - uzależnienie kary od podanego powodu rozwiązania umowy (odpowiedzi: 19) Witam, Mój problem jest następujący. Jak wszystkim wiadomo ostatnio Plus zmieniał regulamin, co - zgodnie z ustawą Prawo Telekomunikacyjne - dało...
§ Rozwiązanie umowy z powodu choroby (odpowiedzi: 1) Witam! będąc na urlopie wychowawczym złamałam nogę tj. od 12 września 2011. po wychowawczym 8 grudnia 2011 powinnam wrócić do pracy ale przeszłam na...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:51.