Gwarancja - sprzedaż wysyłkowa - Forum Prawne

 

Gwarancja - sprzedaż wysyłkowa

Witam, sprzedaję używane, sprawne części komputerowe jako firma i na allegro pisze, że muszę udzielać gwarancji przynajmniej 10 dni i tak też robię ale czy na pewno muszę udzielać gwarancji min. 10 dni? Już parę ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
25-11-2013, 02:42  
Dark22
Początkujący
 
Posty: 19
Domyślnie Gwarancja - sprzedaż wysyłkowa

Witam, sprzedaję używane, sprawne części komputerowe jako firma i na allegro pisze, że muszę udzielać gwarancji przynajmniej 10 dni i tak też robię ale czy na pewno muszę udzielać gwarancji min. 10 dni?

Już parę przedmiotów zostało do mnie odesłanych gdzie przed wysyłką były sprawne a przyszły uszkodzone po czym oddaję całą kwotę jaka przyszła na moje konto.

Przesyłki są porządnie zabezpieczone także wina kuriera wątpię aby była.

Czy kupujący bez podania przyczyny jak odeśle do mnie przedmiot to ja muszę go w ciągu 14 dni naprawić lub oddać pieniądze skąd mam wiedzieć czy on jej nie uszkodził? Mogę też odrzucić reklamację i co wtedy?

Dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam.
Dark22 jest off-line  
25-11-2013, 06:38  
cameleonix11
Stały bywalec
 
cameleonix11 na Forum Prawnym
 
Posty: 5.619
Domyślnie RE: Gwarancja - sprzedaż wysyłkowa

Przeczytaj poradnik konsumenta. Tam masz wszystko wyjaśnione.
cameleonix11 jest off-line  
25-11-2013, 10:24  
Dark22
Początkujący
 
Posty: 19
Domyślnie RE: Gwarancja - sprzedaż wysyłkowa

Ok tylko mam jeszcze pytanie czy ja jako firma musze koniecznie dawac gwarancje minimum 10 dni ??
Dark22 jest off-line  
25-11-2013, 12:31  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Gwarancja - sprzedaż wysyłkowa

Cytat:
Napisał/a Dark22 Zobacz post
i na allegro pisze, że muszę udzielać gwarancji przynajmniej 10 dni
Kto tak pisze, że musisz?
nomnes jest off-line  
25-11-2013, 13:37  
Venti
Użytkownik
 
Venti na Forum Prawnym
 
Posty: 332
Domyślnie RE: Gwarancja - sprzedaż wysyłkowa

Sprzedając używane rzeczy jako firma, odpowiadasz za niezgodność towaru z umową przez 2 lata (lub rok, jeżeli będzie to wyraźnie zaznaczona np. na karcie gwarancyjnej lub na aukcji)...

Prawo do zwrotu bez podania przyczyny w ciągu 10 dni ma każdy konsument. Jeżeli zwrócony towar jest uszkodzony, to możesz obciążyć klienta kosztami naprawy, ale zwrot (chyba) przyjąć musisz.

Gwarancji nie masz obowiązku udzielać, bo to świadczenie dobrowolne. Jeżeli sprzedajesz z konta firmowego, to w zakładce dostawy, jest automatycznie umieszczana informacja, że konsument ma prawo do zwrotu w 10 dni.
Venti jest off-line  
25-11-2013, 14:14  
krakow2000
Użytkownik
 
Posty: 228
Domyślnie RE: Gwarancja - sprzedaż wysyłkowa

Jako firma masz OBOWIĄZEK przyjąć towar po 10 dniach bo tyle ma klient na zwrot towaru (nie jest to "gwarancja") zakupionego w internecie. Dodatkowo jeśli tego nie napisałeś iż klient ma 10 dni na zwrot to z tego co pamiętam ten okres jest dłuższy. Sam w którymś z swoich tematów miałem podobny problem (kupiłem na allegro) i napisano mi iż jeśli w aukcji nie było mowy o zwrocie w ciągu 10 dni to mam chyba 30-31. W te czy w tamte kupujący ma prawo zwrócić towar bez podawania przyczyny. Inna sprawa jeśli wrócił uszkodzony. To ty musisz udowodnić iż towar był wysłany sprawny bo inaczej to słowo vs słowo. Ty naprawisz i powiesz, że on ma zapłacić a klient powie iż dostał niesprawny towar. W takiej wymianie piłeczki może się okazać iż lepiej będzie zostawić to w spokoju ze względu na koszty.
Niestety tak to jest ze sprzętem używanym. Zupełnie inaczej sprawa się ma jeśli osoba prywatna sprzedaje nie posiadająca działalności.
krakow2000 jest off-line  
25-11-2013, 14:34  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Gwarancja - sprzedaż wysyłkowa

Cytat:
Napisał/a krakow2000 Zobacz post
Jako firma masz OBOWIĄZEK przyjąć towar po 10 dniach bo tyle ma klient na zwrot towaru
Warto swoje problemy rozwiązywać kompleksowo...

Nie "po", a "w ciągu". Nie na "zwrot", tylko "odstąpienie". Po odstąpieniu ma 14 dni na zwrócenie.
Cytat:
Napisał/a krakow2000 Zobacz post
Inna sprawa jeśli wrócił uszkodzony. To ty musisz udowodnić iż towar był wysłany sprawny bo inaczej to słowo vs słowo.
To nie jest prawdą, że musi. Ale tę kwestię rozpatruje się w odniesieniu do danego przypadku.
nomnes jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zwolnienie z Vat, a sprzedaż wysyłkowa (odpowiedzi: 2) Witam serdecznie, mam pytanie, czy zwolnienie z vat ze względu na obroty obejmuje sprzedaż wysyłkową na terenie Polski, czy aby korzystać ze...
§ Sprzedaż wysyłkowa a odbiór osobisty (odpowiedzi: 4) Witam Prowadzę sklep internetowy w związku z czym korzystam ze zwolnienia z posiadania kasy fiskalnej (wplaty na konto, wysyłka pocztą). ...
§ Sklep a sprzedaż wysyłkowa (odpowiedzi: 3) Witam, załóżmy hipotetyczną sytuację: mam sklep, mam stronę www. Czy mogę bez żadnych zabaw prawnych umieścić na stronie bazę asortymentową w pdf i...
§ Sprzedaż wysyłkowa - reklamacja (odpowiedzi: 7) Witam serdecznie. Piszę gdyż nigdzie nie mogę doczytać się objaśnień dotyczących mojego problemu. a mianowicie: Postanowiłem sprzedać swój...
§ Sprzedaż wysyłkowa a OBOWIĄZEK wysyłki rejestrowanej (odpowiedzi: 3) Witam, mam problem tego typu. W firmie prowadzimy sprzedaż przez Internet m.in. za pomocą Allegro. W przypadku mniejszych, tańszych przedmiotów...
§ Sprzedaż wysyłkowa IMP (odpowiedzi: 1) Witam, w zeszłym roku zadzwoniła Pani z IMP, zaproponowała jakąś prenumeratę, mieliśmy akurat imprezę rodziną i byłam "pod wpływem", oferta wydała mi...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:57.