Reklamacja telewizora - Ibood - Forum Prawne

 

Reklamacja telewizora - Ibood

Hej Witam wszystkich i od razu proszę o pomoc. Status Zakup konsumencki przez internet w firmie Ibood polska Podstawy reklamacji Nie określona explicite podczas zgłoszenia. Jednak można chyba domniemywać, że niezgodność z umową, gdyż nie ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
10-12-2013, 19:43  
gordon47
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie Reklamacja telewizora - Ibood

Hej

Witam wszystkich i od razu proszę o pomoc.

Status
Zakup konsumencki przez internet w firmie Ibood polska

Podstawy reklamacji

Nie określona explicite podczas zgłoszenia. Jednak można chyba domniemywać, że niezgodność z umową, gdyż nie otrzymałem żadnego dokumentu gwaracyjnego (tzn. papierek był, tylko po ukraińsku (mam kopię) - zawiera ze 4 zdania - nie sądzę, by można to uznać za gwarancję; nie ma też żadnych warunków gwarancji w mailu "zakupowym" czy na stronie Ibood).
Regulamin firmy Ibood dotyczący zgłaszania usterek, z którego korzystałem: iBOOD.com - Internet's Best Online Offer Daily!

Daty:
Zakupu 7.2013
Dostarczenia towaru 8.2013
Zauważenia wady 10.2013
Złożenia reklamacji 10.2013
Rozpatrzenia 11.2013

Przedmiot:
Telewizor

Problem:
Problem pierwszy, sytuacja może być "rozwojowa"

Po miesiącu od wysłania telewizora (do Holandii) dostałem z Ibood wiadomość, że kurier dostarczył telewizor (z Holandii) z powrotem do mnie - nic nie otrzymałem. Było to przedwczoraj. Skontaktowałem się telefonicznie z Ibood i otrzymałem odpowiedź, że "taką informację dostali od kuriera". Złożyłem też tego samego dnia (tzn. przedwczoraj) żądanie wyjaśnienia e-mailem. Na razie żadnej odpowiedzi. Pytanie - co teraz?
Nie satysfakcjonuje mnie także potencjalne "proszę nam dać 4-6 tygodni na wyjaśnienie sprawy".
Nie znam nazwy kuriera ani numeru przesyłki.
gordon47 jest off-line  
10-12-2013, 19:54  
Mirr
Stały bywalec
 
Mirr na Forum Prawnym
 
Posty: 5.275
Domyślnie RE: Reklamacja telewizora - Ibood

Złóż poprawnie reklamację

Gdy jesteś konsumentem masz prawo reklamować w trybie ustawowej
niezgodności towaru z umową żądając od sprzedawcy wymiany.
W linku podaję instrukcję jak to robić oraz
formularz reklamacji.
Mirr jest off-line  
10-12-2013, 20:16  
gordon47
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Reklamacja telewizora - Ibood

Czyli mam się zachować, jakby cała sytuacja nie miała miejsca? Jest jeden problem - fizycznie nie mam telewizora.


Jest także inny szczegół:

Problem2

Z systemu automatycznych powiadomień dostałem informację najpierw o zwrocie pieniędzy, potem o wymianie.

W kontakcie mailowym z obsługą klienta poinformowano mnie, że usterki nie wykryto (cóż, pojawiło się - plamy na ekranie - więc teoretycznie mogło i zniknąć) i telewizor jest odsyłany. Obsługa klienta w ogóle nie odniosła się do automatycznych powiadomień.
gordon47 jest off-line  
10-12-2013, 20:20  
Mirr
Stały bywalec
 
Mirr na Forum Prawnym
 
Posty: 5.275
Domyślnie RE: Reklamacja telewizora - Ibood

Jak masz jakiś dokument reklamacyjny to pokaż.

Z Twojego opisu nie wynika abyś złożył poprawnie reklamacje.
Mirr jest off-line  
10-12-2013, 20:31  
gordon47
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Reklamacja telewizora - Ibood

Co mam rozumieć przez 'dokument reklamacyjny'? Zgłoszenie mailowe i odpowiedź na nie? Nie mam nic o treści "Zgodnie z ustawą....".

Przez formularz na stronie Ibood wysłałem zgłoszenie z opisem usterki, potem zdjęcia, Ibood uznał problem etc.
gordon47 jest off-line  
10-12-2013, 20:51  
Mirr
Stały bywalec
 
Mirr na Forum Prawnym
 
Posty: 5.275
Domyślnie RE: Reklamacja telewizora - Ibood

Cytat:
Napisał/a gordon47 Zobacz post
Zgłoszenie mailowe i odpowiedź na nie
Tak
Mirr jest off-line  
10-12-2013, 21:09  
gordon47
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Reklamacja telewizora - Ibood

1.

Mail potwierdzający z Ibood (bo samo zgłoszenie wysyłałem przez formularz na stronie ibood)

Otrzymaliśmy zgłoszenie klienta:

Numer zamówienia: xxx
Numer faktury: xxx
Imię i Nazwisko: xxx
E-mail: xxx
Numer telefonu: xxx
Produkt: TV xxx
Oferta z dnia: xxx

Opis:
TV xxx
Numer zamówienia: xxx

"Na ekranie telewizora pojawiły się plamy." [i tu dalej szczegóły jak wyglądają, co sprawdziłem etc. - same technikalia]

2.

Odpowiedź Ibood

Jest nam niezmiernie przykro z powodu zaistniałej sytuacji.
W związku z tym prosimy o przesłanie dokumentacji (zdjęcia), która pozwoli
nam zweryfikować problem.
Prosimy ową dokumentację przesłać w odpowiedzi na ten e-mail.

3.

Wysłałem mail ze zdjęciem

4.

Odpowiedź Ibood

Dziękujemy za nadesłane nagranie.

Pragniemy poinformować, iż z racji sporych gabarytów sprzętu musimy wpierw
zorganizować sposób jego przesyłki do serwisu.

5.

Odpowiedź Ibood

Prosimy o podanie adresu, na który możemy wysłać Państwu etykietę do darmowej
wysyłki z firma kurierską UPS.

No i dalej przyszła etykieta i zaczęły sie jazdy z kurierem, co jest osobną kwestią.
gordon47 jest off-line  
10-12-2013, 21:25  
Mirr
Stały bywalec
 
Mirr na Forum Prawnym
 
Posty: 5.275
Domyślnie RE: Reklamacja telewizora - Ibood

#2
Reklamacja nie została złożona, bo brak żądania wymiany/ naprawy.
Mirr jest off-line  
10-12-2013, 21:38  
gordon47
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Reklamacja telewizora - Ibood

A sam fakt zgłoszenia nie jest żądaniem wymiany/naprawy (mnie obojętne co)? Jak można inaczej zintepretować wysłanie zgłoszenia?
gordon47 jest off-line  
10-12-2013, 21:43  
Mirr
Stały bywalec
 
Mirr na Forum Prawnym
 
Posty: 5.275
Domyślnie RE: Reklamacja telewizora - Ibood

Jako zgłoszenie zauważenia wady
Mirr jest off-line  
10-12-2013, 21:48  
gordon47
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Reklamacja telewizora - Ibood

Fakt - czyli jeszcze "dozgłoszę" żądanie.

Dzięki!
gordon47 jest off-line  
10-12-2013, 23:03  
gordon47
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Reklamacja telewizora - Ibood

A, jeszcze jedno pytanie - jak zachęcić Ibood do jak najszybszego wyjaśnienia sprawy co się stało z telewizorem?
gordon47 jest off-line  
11-12-2013, 06:07  
Mirr
Stały bywalec
 
Mirr na Forum Prawnym
 
Posty: 5.275
Domyślnie RE: Reklamacja telewizora - Ibood

Składając poprawną reklamację.
Mirr jest off-line  
21-12-2013, 20:00  
gordon47
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Reklamacja telewizora - Ibood

Wypada podsumować - nastąpił zwrot pieniędzy.

Ale co się z tym telewizorem stało - dalej nie mam pojęcia...
gordon47 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ 2 już reklamacja telewizora w Carrefour (odpowiedzi: 5) Witam wszystkich, Szukam pomocy w sprawie juz drugiej reklamacji telewizora w sieci carrefour. Cała historia zaczęła się w momencie gdy jakieś pół...
§ Reklamacja telewizora. (odpowiedzi: 3) 5 grudnia złożyłem zamówienie w sklepie internetowym (Mall)na telewizor Sony Bravia,a już 8 grudnia kurier dostarczył mi pudło z telewizorem pod...
§ Reklamacja telewizora (odpowiedzi: 18) Mój problem dotyczy telewizora firmy LG. Otóż zakupiłem pół roku temu odbiornik tv tejże firmy i na początku działał bez zarzutu. Po 2 tygodniach na...
§ Reklamacja zepsutego telewizora. (odpowiedzi: 2) Witam, Telewizor marki Samsung zepsuł się po 3 miesiącach od zakupu. Niestety gdzieś zaginął paragon,natomiast gwarancje podbitą przez sklep...
§ Reklamacja telewizora (odpowiedzi: 2) WITAM Szukając pomocy w Internecie trafiłem na to forum z nadzieją że ktoś mi poradzi co mam w takiej sytuacji zrobić i po czyjej stronie jest...
§ reklamacja telewizora pomocy (odpowiedzi: 15) Witam mam problem w jednym ze sklepow kupilismy telewizor i po tygodniu popsuł się (nie dalo sie go wylaczyc ani pilotem ani przyciskiem a po...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:38.