18-12-2013, 11:53
|
| Początkujący | Reklamacja obuwia - przekroczenie terminu
Witam,
Mam pewien problem z reklamacją obuwia. Przed upływem 2 lat podeszwa buta odkleiła się od reszty obuwia. Zgodnie z regulaminem sklepu udzielają gwarancji właśnie na 2 lata. Wysłałem do nich zgłoszenie reklamacyjne (pobrane z ich strony) wraz z butami na wskazany adres. Niestety w ciągu 14 dni nie doczekałem się żadnego pisma w sprawie danej reklamacji do dnia wczorajszego. Wczoraj napisałem do nich maila co w związku z daną reklamacją obuwia a oni odpisali że paczka z butami i decyzją została do mnie wysłana ale niestety została odesłana z powrotem do sprzedającego z powodu "niedokładny adres". Okazało się że wysłali na adres który był niedokładny a sprawdziłem jaki adres wpisałem na zgłoszeniu reklamacyjnym i podałem dobry adres tylko sprzedający nie wpisał go przy wysyłce taki jaki ja podałem. Dostałem jeszcze maila cytuję: "Czekaliśmy na ponowny kontakt od Pana żebyśmy nie ponieśli dodatkowych kosztów." Czyli od momentu zwrócenia paczki do nich nie kontaktowali się ze mną.
Tutaj dochodzę do mojego pytania czy nie powinienem teraz traktować tego tak że to z winy sprzedającego nie dostałem decyzji odnośnie reklamacji (wpisany zły adres) i co za tym idzie nie wywiązał się w terminie 14 dni by przekazać mi decyzję w sprawie danej reklamacji? Bo wtedy zgodnie z przepisami jeśli sprzedający w ciągu 14 dni nie ustosunkuje się do reklamacji zostaje ona automatycznie uznana jako zasadna.
Pozdrawiam
|
| |
18-12-2013, 11:54
|
| Gość | RE: Reklamacja obuwia - przekroczenie terminu
Pokaż zgłoszenie reklamacyjne.
|
| |
18-12-2013, 12:01
|
| Początkujący | RE: Reklamacja obuwia - przekroczenie terminu
Podaje zgłoszenie reklamacyjne które widnieje na stronie sprzedawcy. Zaznaczam że na dole dopisałem jeszcze swój adres mailowy oraz numer komórkowy. |
| |
18-12-2013, 12:18
|
| Stały bywalec | RE: Reklamacja obuwia - przekroczenie terminu
Wygląda to na reklamację na podstawie gwarancji.
|
| |
18-12-2013, 12:35
|
| Początkujący | RE: Reklamacja obuwia - przekroczenie terminu
czyli nie obowiązuje 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji?
|
| |
18-12-2013, 12:37
|
| Stały bywalec | RE: Reklamacja obuwia - przekroczenie terminu
Obowiązuje przy reklamacji w oparciu o ustawową niezgodność.
W przypadku gwarancji obowiązuje termin wskazany w gwarancji.
|
| |
18-12-2013, 13:23
|
| Początkujący | RE: Reklamacja obuwia - przekroczenie terminu
czyli co mam teraz zrobić? sprzedawca nie jest winien temu że źle wpisał adres i decyzja odnośnie reklamacji nie została do mnie w terminie dostarczona i że miał w nosie by się ze mną skontaktować?
|
| |
18-12-2013, 13:25
|
| Stały bywalec | RE: Reklamacja obuwia - przekroczenie terminu Cytat:
Napisał/a firefoXX czyli co mam teraz zrobić? sprzedawca nie jest winien temu że źle wpisał adres i decyzja odnośnie reklamacji nie została do mnie w terminie dostarczona i że miał w nosie by się ze mną skontaktować? |
Jest to jego zaniechanie i on ponosi odpowiedzialność za zwłokę.
|
| |
18-12-2013, 13:32
|
| Początkujący | RE: Reklamacja obuwia - przekroczenie terminu
Rozumiem ale teraz zgodnie z reklamacją czyli powołując się na ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, miał 14 dni na to by decyzja o reklamacji do mnie dotarła, tego nie spełnił czyli według powyższej ustawy reklamacja powinna być zasadna po upływie tego terminu.
Gorzej jeśli faktycznie pismo które do nich wysłałem (nie wiedziałem że ma to znaczenie) opiera się na reklamacji na podstawie gwarancji. Wtedy nie wiem czy ma czas nieokreślony do ustosunkowania się do reklamacji i co mi wtedy przysługuje a co nie.
|
| |
18-12-2013, 13:51
|
| Stały bywalec | RE: Reklamacja obuwia - przekroczenie terminu
Wskaż mi w formularzu odwołanie do ustawy.
|
| |
18-12-2013, 14:04
|
| Początkujący | RE: Reklamacja obuwia - przekroczenie terminu
aha dobrze wiedzieć następnym razem że na zgłoszeniu reklamacyjnym musi być adnotacja powołująca się na ustawę, jednym słowem trochę nas sprzedawcy robią w balona a my o tym nawet nie wiemy
no dobrze to teraz jeśli jest to reklamacja na podstawie gwarancji to jakie mam prawa? sprzedawca może kiedy chce i jak chce odnieść się do reklamacji czy ma wyznaczony czas?
|
| |
18-12-2013, 14:07
|
| Stały bywalec | RE: Reklamacja obuwia - przekroczenie terminu
Odpowiedź na to pytanie już padła w #6
|
| |
18-12-2013, 14:16
|
| Początkujący | RE: Reklamacja obuwia - przekroczenie terminu
dobrze tylko kupując buty w tym sklepie nie dostałem żadnej karty gwarancyjnej więc skąd mam wiedzieć jaki czas przysługuje sprzedawcy na rozpatrzenie reklamacji
wcześniej zapomniałem o tym ale na stronie sprzedawcy jest napisane:
"Reklamacje załatwiamy zgodnie z Ustawą z dnia 27 lipca 2002 roku, o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, oraz o zmianie Kodeksu cywilnego-Dz.U.2002, Nr.141 poz 1176. Odpowiadamy za zgodność towaru z umową konsumencką 24 miesiące od daty wydania towaru."
czy w związku z tym zapisem na stronie sprzedawcy mogę powoływać się właśnie na tą ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej? bo wtedy obowiązywałby termin 14 dni
|
| |
18-12-2013, 14:43
|
| Stały bywalec | RE: Reklamacja obuwia - przekroczenie terminu
To trzeba było od tego zacząć.
Wobec tego o ile ustosunkowanie się nie przyszło w terminie 14 dni reklamacja jest uznana za zasadną (warunkiem jest złożenie poprawnej reklamacji).
|
| |
18-12-2013, 15:00
|
| Początkujący | RE: Reklamacja obuwia - przekroczenie terminu
Żadne pismo dotyczące ustosunkowania się do reklamacji w ciągu 14 dni nie zostało wysłane do mnie gdyż sklep źle wpisał adres, potem nie raczył się za mną skontaktować a napisałem na zgłoszeniu kontakt do mnie telefoniczny i mailowy. Paczka z reklamacją została przeze mnie wysłana 19.11.2013, doszła do sprzedawcy 20.11.2013 (mam dowód że została odebrana). Od tego czasu nie dostałem maila, telefonu ani decyzji pisemnej z powodu złego wpisania adresu przez sprzedającego. Jak widać termin 14 dni zdecydowanie upłynął.
|
| | | |