wysłanie listu do serwisu, a przekazanie go przez sklep - Forum Prawne

 

wysłanie listu do serwisu, a przekazanie go przez sklep

Witam, reklamowałam telefon Nokia z powodu braku zasięgu. Niestety przy pierwszej reklamacji dostałam kosztorys w kwocie 300zł więc wysłałam list polecony na adres serwisu, napisałam, że nie zgadzam się na odpłatną naprawę i żądam naprawy ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
18-12-2013, 16:05  
Amelia15
Początkujący
 
Posty: 17
Domyślnie wysłanie listu do serwisu, a przekazanie go przez sklep

Witam, reklamowałam telefon Nokia z powodu braku zasięgu. Niestety przy pierwszej reklamacji dostałam kosztorys w kwocie 300zł więc wysłałam list polecony na adres serwisu, napisałam, że nie zgadzam się na odpłatną naprawę i żądam naprawy w ramach gwarancji. minęły ponad dwa tygodnie bez odpowiedzi, więc zadzwoniłam do serwisu, Pan powiadomił mnie, że pismo reklamacyjne mam przekazać sklepowi, w którym telefon kupiłam, po czym oni dostarczą pismo im, czyli serwisowi. czy jest to jakaś różnica? wybrałam formę poczty, ponieważ do miasta, w którym jest ten sklep mam 25km w jedną stronę. proszę o odpowiedź.
Amelia15 jest off-line  
18-12-2013, 16:07  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: wysłanie listu do serwisu, a przekazanie go przez sklep

W zależności od sytuacji może być.

PS
Przeczytaj proszę i uzupełnij brakujące dane.
nomnes jest off-line  
18-12-2013, 16:26  
Amelia15
Początkujący
 
Posty: 17
Domyślnie RE: wysłanie listu do serwisu, a przekazanie go przez sklep

a) status stron
Przedsiębiorca (sklep) - osoba fizyczna (ja)

b) podstawy reklamacji
- reklamacja na podstawie Gwarancji

telefon kupiony dnia 06.04.2012
wada ujawniła się dnia 05.11.2013
data złożenia reklamacji 07.11.2013
data rozpatrzenia reklamacji 15.11.2013
sklep zadzwonił do mnie po dwóch tygodniach od złożenia reklamacji.
telefonu nie odebrałam, gdyż złożyłam kolejną reklamację pisemną, wysłaną listem poleconym dnia 26.11.2013

powód reklamacji, całkowity brak zasięgu. odrzucenie reklamacji z powodu pękniętej szybki. (a mianowicie: mechanicznie uszkodzony panel dotykowy, dodatkowo napisali, że to naprawa pogwarancyjna i koszt naprawy w kwocie 300zł)
w piśmie reklamacyjnym napisałam, że nie zgadzam się na odpłatną naprawę i żądam naprawy w ramach gwarancji kończącej się z dniem 06.04.2014r

wczoraj 17.12.2013 zadzwoniłam do serwisu i Pan uprzejmie mi powiedział, że moja reklamacja jest bezzasadna, ze względu na to, że wysłałam ją listem, a nie dostarczyłam do sklepu.
Amelia15 jest off-line  
18-12-2013, 16:29  
Amelia15
Początkujący
 
Posty: 17
Domyślnie RE: wysłanie listu do serwisu, a przekazanie go przez sklep

dodam, że telefon kupiłam od osoby fizycznej przez internet w czerwcu b/r już z pękniętą szybką w rogu ekranu. posiadam wszystkie wiadomości od sprzedającego, że telefon działa, jest sprawny, mimo pękniętej szybki. czyli od pęknięcia szybki, której serwis się uczepił zasięg w telefonie działał ponad rok ..
Amelia15 jest off-line  
18-12-2013, 16:51  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: wysłanie listu do serwisu, a przekazanie go przez sklep

Warunki gwarancji i jej realizacji są określone w karcie gwarancyjnej. Zatem odpowiedź na to czy pan mógł tak zrobić czy też nie, należy szukać w gwarancji.
nomnes jest off-line  
18-12-2013, 16:58  
Amelia15
Początkujący
 
Posty: 17
Domyślnie RE: wysłanie listu do serwisu, a przekazanie go przez sklep

czyli w gwarancji będzie napisane, czy mogę wysłać im pismo pocztą, czy za pośrednictwem sklepu? ......
Amelia15 jest off-line  
18-12-2013, 18:02  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: wysłanie listu do serwisu, a przekazanie go przez sklep

W gwarancji powinno być napisane gdzie należy składać reklamowany towar. Tam gdzie się go składa, to tam też możesz kierować pismo (i jeśli to miejsce jest zgodne z tym gdzie złożyłaś).
nomnes jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zrezygnowanie z zamówienia w sklepie internetowym przed wysłaniem paczki przez sklep. (odpowiedzi: 1) Witam serdecznie! Zamówiłem przez formularz na stronie internetowej sklepu elementy dekoracyjne na kwotę około 150 zł. Koszt przesyłki miał pokryć...
§ Problem z wysłaniem paczki przez sklep internetowy (odpowiedzi: 1) Witam. Mam problem, dokładnie miesiąc temu zamówiłem przez internet paczkę o wartości 200zł, która zawierała kilka elementów. Po kilku telefonach i...
§ zwrot - sklep wmawia wysłanie uszkodzonego towaru i nie chce oddać pieniędzy (odpowiedzi: 5) Dzień Dobry, Bardzo proszę o poradę prawną. Kupiłam w sklepie internetowym sportową kurtkę za cenę 245 PLN Okazało się, że jest za mała i...
§ Wysłanie Laptopa do serwisu (odpowiedzi: 2) Kupiłem laptopa w dniu 03.09.2014. Dostałem go kurierem zapakowany z wszystkimi plombami. Od momentu zainstalowania systemu i pierwszego użytku...
§ Czas na wysłanie orzeczenia przez sąd (odpowiedzi: 4) Witam, czy ktoś może wie jaki czas ma sąd rodzinny od uprawomocnienia wyroku o rozwodzie (czyli 21 dni po rozprawie) na wysłanie orzeczenia do Urzędu...
§ Interpretacja listu z serwisu gwarancyjnego (odpowiedzi: 1) Witam, jakiś czas temu popsuł się mi w laptopie port audio, wypadła malutka obwódka, po podłączeniu słuchawek przerwywało, no ale nic. Następnie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:17.