Uznanie reklamacji i nastepnie odmowa uznania reklamacji - Forum Prawne

 

Uznanie reklamacji i nastepnie odmowa uznania reklamacji

Witam, jako konsument zakupiłem w lutym 2012roku asortyment (konsola PS3 wraz z akcesoriami) w sklepie Media Markt w najbliższej okolicy mojego miasta. 11-10-2013 roku złożyłem reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową na występowanie niesprawności ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
05-01-2014, 07:52  
MrSwax
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Uznanie reklamacji i nastepnie odmowa uznania reklamacji

Witam,
jako konsument zakupiłem w lutym 2012roku asortyment (konsola PS3 wraz z akcesoriami) w sklepie Media Markt w najbliższej okolicy mojego miasta.
11-10-2013 roku złożyłem reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową na występowanie niesprawności konsoli do gier (zdażają się problemy z wczytywaniem gier, zdaża się restart systemu podczas wczytywania gier) - występowanie owych niesprawności zauważyłem w okolicach października 2013roku.
Reklamacja zostałą przyjęta przez Punkt Obsługi Klienta w Media Markt, następnie moja konsola PS3 została odesłana do "autoryzowanego serwisu" który zajmie się jej diagnostyką i ewentualną naprawą.
Dnia 24-10-2013 roku uzyskałem od radcy prawnego współpracującego z Media Markt wiadomość e-mail w ich imieniu:
"Szanowny Panie,
(...), uprzejmie informujemy, iż Sprzedawca uwzględnił Pana roszczenie i zgodnie z Pana żądaniem dokona naprawy towaru.
(...)Sprzedawca niezwłocznie zlecił przeprowadzenie szczegółowej ekspertyzy przez Autoryzowany Serwis Producenta, mającej potwierdzić bądź wykluczyć występowanie w produkcie wad bądź usterek. Po wykonaniu ekspertyzy towaru, Autoryzowane Serwis poinformował Sprzedawcę, iż usterka występuje. (..)."
W ostatnim tygodniu października otrzymałem telefon od Sprzedawcy z informacją o dostarczeniu gier na których występują opsane wady, w pierwszym tygodniu listopada owe gry dostarczyłem.
W połowie listopada wykonałem telefon do Media Markt i uzyskałem informację iż konsola PS3 nadal jest w serwisie i proszą mnie o podanie loginu i hasła do konta by móc sprawdzić dosłaną grę w opcji użytkowania przez internet - odmówiłem ze wzgląd na ochronę danych osobowych wraz z podanymi hasłami do różnych usług internetowych wykorzystywanych przez firmę Sony.
Dnia 4-01-2014 wykonałem ponowny telefon w sparwie mojej reklamacji, podobno zostały wysłane systemowa dwie wiadomości SMS o powrocie towaru z serwisu, ale żadna wiadomośc do mnie dotarła. Otrzymałem infromacje iż towar nie został poddany żądanej naprawie gdyż usterka nie występuje.

Moje zapytanie, czy w obecnej sytuacji mam prawo żądać odstąpienia od umowy ze Sprzedawcą Media Markt i czy mam jakieś szanse na powoadzenie odstąpienia od umowy.

Dziekuję i pozdrawiam
MrSwax jest off-line  
05-01-2014, 09:56  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Uznanie reklamacji i nastepnie odmowa uznania reklamacji

Cytat:
Napisał/a MrSwax Zobacz post
Moje zapytanie, czy w obecnej sytuacji mam prawo żądać odstąpienia od umowy ze Sprzedawcą Media Markt i czy mam jakieś szanse na powoadzenie odstąpienia od umowy.
1) Nie, ale na podstawie poniższego tak:
Przepis prawny:
Art. 8. 4.

Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.


2) zawsze jakieś są.
nomnes jest off-line  
05-01-2014, 10:32  
Shocked
Zbanowany
 
Posty: 14.866
Domyślnie RE: Uznanie reklamacji i nastepnie odmowa uznania reklamacji

Istotna i wiążąca jest odpowiedź radcy MM, że uznaje roszczenie. Jest to mail, więc Masz dowód na jego treść.
Po 14 dniach od odpowiedzi towar powinien być już naprawiony.
Shocked jest off-line  
05-01-2014, 10:41  
Mirr
Stały bywalec
 
Mirr na Forum Prawnym
 
Posty: 5.279
Domyślnie RE: Uznanie reklamacji i nastepnie odmowa uznania reklamacji

Cytat:
Napisał/a MrSwax Zobacz post
usterka nie występuje
Sprawdź czy naprawdę nie występuje.
Mirr jest off-line  
05-01-2014, 10:57  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Uznanie reklamacji i nastepnie odmowa uznania reklamacji

Cytat:
Napisał/a Mirr Zobacz post
Sprawdź czy naprawdę nie występuje.
Po co?
nomnes jest off-line  
05-01-2014, 11:46  
Mirr
Stały bywalec
 
Mirr na Forum Prawnym
 
Posty: 5.279
Domyślnie RE: Uznanie reklamacji i nastepnie odmowa uznania reklamacji

Jeżeli towar jest sprawny, zgodny z umową to brak podstaw do żądania i wykonania naprawy.
Mirr jest off-line  
05-01-2014, 11:52  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Uznanie reklamacji i nastepnie odmowa uznania reklamacji

Żartujesz? Towar wadliwie działa. Reklamacja uznana, a ty chcesz, żeby kupujący sam teraz sprawdzał czy towar ma wadę?
nomnes jest off-line  
05-01-2014, 12:46  
Shocked
Zbanowany
 
Posty: 14.866
Domyślnie RE: Uznanie reklamacji i nastepnie odmowa uznania reklamacji

Cytat:
Napisał/a Mirr Zobacz post
Jeżeli towar jest sprawny, zgodny z umową to brak podstaw do żądania i wykonania naprawy.
Wskaż proszę podstawę prawną tak karkołomnej tezy.
Shocked jest off-line  
06-01-2014, 13:36  
MrSwax
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Uznanie reklamacji i nastepnie odmowa uznania reklamacji

Przypomnę jeszce raz, iż w oficjalnej odpowiedzi Radcy prawnego współpracującego z Sprzedawcą Media Markt moja reklamacja została uznana i przekazana do naprawy, ponieważ sprzęt został poddany dokładnej ekspertyzie i wymienione przez klienta (czyli mnie) nieprawidłowosci występują.
Z tego co napisał kolega nomnes będę musiał powołać się na Art.8 4. o nie wywiązanie się z żądań jakie przedstawiłem podczas spisania reklamacji.
MrSwax jest off-line  
06-01-2014, 13:51  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Uznanie reklamacji i nastepnie odmowa uznania reklamacji

Tak uczyń. Powołaj się na 1) niewykonanie zobowiązania reklamacyjnego, 2) czas zdecydowanie przekraczający ten konieczny do dokonania naprawy lub wymiany
nomnes jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Odmowa uznania reklamacji (odpowiedzi: 8) Witam, 23 lipca b.r. zareklamowałem słuchawki, 8 sierpnia po minieciu 14 dni od daty zlozenia reklamacji poszedlem do salonu komputronik by zadac...
§ Odmowa uznania reklamacji (odpowiedzi: 11) Witam, we wrześniu zareklamowałem narożnik na podstawie niezgodności towaru z umową. Poniżej treść reklamacji. ...
§ DHL odmowa uznania reklamacji (odpowiedzi: 16) Witam Kupiłam w sklepie internetowym zlewozmywak ceramiczny przesyłka kurierska ubezpieczona... po przyjeździe kuriera zapłaciłam z zlew po czym...
§ Odmowa uznania reklamacji - Lenovo (odpowiedzi: 3) Witam. Nabyłam 29.10.2013r laptopa Lenovo IdeaPad y580 jako konsument, poprzez sklep internetowy 'komputronik'. 25.06.2014 wystąpiła wada - komputer...
§ Odmowa uznania reklamacji (odpowiedzi: 8) Witam. Mam następujący problem: kupiłam buty McArthur w listopadzie. po dosłownie 2 tygodniach przy pierwszym deszczu buty kompletnie przemokły. były...
§ Odmowa uznania reklamacji (odpowiedzi: 3) Chciałbym uzyskać poradę w następującej sprawie. Na poczatku wrzesnia zakupiłem tarcze hamulcowe marki "Brembo Max" do samochodu osobowego marki...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:51.