Reklamacja towaru, zwrot pieniędzy na kartę podarunkową i brak podpisu. - Forum Prawne

 

Reklamacja towaru, zwrot pieniędzy na kartę podarunkową i brak podpisu.

Witam. Mam problem z kurtką zakupioną w Croppie. Po roku użytkowania posłuszeństwa odmówił w niej zamek i postanowiłem oddać ją na reklamację. Niestety w dniu zgłaszania tej reklamacji byłem trochę zabiegany i kompletnie nie pomyślałem ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
13-01-2014, 17:53  
Vojak
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie Reklamacja towaru, zwrot pieniędzy na kartę podarunkową i brak podpisu.

Witam.

Mam problem z kurtką zakupioną w Croppie. Po roku użytkowania posłuszeństwa odmówił w niej zamek i postanowiłem oddać ją na reklamację.

Niestety w dniu zgłaszania tej reklamacji byłem trochę zabiegany i kompletnie nie pomyślałem przy spisywaniu ,,umowy reklamacyjnej". Ale od początku...

Przyszedłem z kurtką do sklepu i zgłosiłem chęć oddania ją na reklamację. Miałem ksero oraz oryginał paragonu, miła pani od razu zgodziła się przyjąć kurtkę.

Niestety mieli problem z systemem komputerowym i nie mogła wydrukować formularza reklamacyjnego oraz dodać mojego zgłoszenia do ich bazy. Za bardzo nie wiem jak to dokładnie działa.

Czekałem około 20 minut i dostałem informację, że nie mogą sporządzić ze mną reklamacji na ich oryginalnym piśmie i żebym nie musiał czekać aż to naprawią to sporządzą ze mną pisemną umowę.

Pani po prostu napisała na kartce, że kurtka została w danym dniu przyjęta do reklamacji i że w ciągu 14 dni roboczych zostanie podjęta decyzja. Dodatkowo na kartce są dane sklepu + pieczątka i podpis pracownika. Do tego jest podany jakiś numer, który chyba identyfikuje to zgłoszenie.

Problem polega na tym, że podczas spisywania tej umowy pracownica zapytała mnie jakie są moje wymagania co do reklamacji. Z góry narzuciła mi tekst ,,wymiana na inny towar lub zwrot pieniędzy w formie karty podarunkowej". Ja z racji tego, że akurat dzwonił mi telefon i ogólnie się śpieszyłem to zgodziłem się na takie warunki.

Mimo wszystko nigdzie nie podpisywałem się pod jakimś zgłoszeniem, jedynie podałem pracownicy moje dane osobowe i numer telefonu.

Główna kwestia polega na tym, że reklamacja prawdopodobnie zostanie przyjęta ale z góry wiem, że w tym sklepie nie znajdę niczego co mi się będzie podobać a danej kurtki nie ma już na stanie.

Czy w tej sytuacji mogę skorzystać mimo wszystko z zapisu:

Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 Nr 141 poz. 1176)

8. 4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

Czy mogą wyniknąć z tego jakieś problemy?

Ogólnie chciałbym tak mniej oficjalnie zapytać - jak to wygląda w praktyce z takimi sieciówkami z ubraniami jak Cropp. Bo widzę co raz częściej, że dla nich zwrot kosztów jest tylko na kartę podarunkową i czuję, że jak powiem, że mam prawo do pieniędzy w ,,normalnej" formie to pracownica będzie chciała mnie zrobić w jajo. Myślicie, że jak pokażę taki zapis to mimo wszystko potraktują mnie tak jak powinni?

Z góry dziękuję za rady, pozdrawiam.
Vojak jest off-line  
13-01-2014, 21:15  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 22.508
Domyślnie RE: Reklamacja towaru, zwrot pieniędzy na kartę podarunkową i brak podpisu.

Cytat:
Pani po prostu napisała na kartce, że kurtka została w danym dniu przyjęta do reklamacji i że w ciągu 14 dni roboczych zostanie podjęta decyzja.
Kalendarzowych - jeśli reklamacja jest z Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży.

Cytat:
Myślicie, że jak pokażę taki zapis to mimo wszystko potraktują mnie tak jak powinni?
A jeśli nie to masz do pomocy Rzecznika Praw Konsumentów.
gryffinian jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zwrot na kartę podarunkową W.Kruk (odpowiedzi: 1) Witam. Chciałabym się dowiedzieć, czy zwrot na kartę podarunkową wg prawa konsumenckiego jest "legalny", jeżeli płaciłam kartą debetową? Otóż nie...
§ Uznana reklamacja - zwrot pieniędzy na kartę podarunkową? (odpowiedzi: 4) Mam szybkie pytanie. Czy w momencie uznania reklamacji, sklep ma nadal prawo zwrócić pieniądze, ale tylko na kartę podarunkową? Rozumiem taki system,...
§ ZARA problem z kartą podarunkową (odpowiedzi: 1) Przy uznanej reklamacji kurtki, otrzymałem zwrot środków poprzez wciśnięcie mi karty podarunkowej (zdaniem Pani menadżer nie było możliwości zwrotu...
§ reklamacja brak towaru i pieniędzy od sprzedawcy (odpowiedzi: 3) Witam Mam problem, może pytanie zgłosiłem do sprzedawcy reklamację baterii do telefonu, sprzedawca w ciągu 14 dni nie ustosunkował się do mojej...
§ Zwrot na kartę podarunkową (ogólnie i w przypadku) (odpowiedzi: 5) Dzień dobry, miałem dzisiaj małą przygodę w Empiku. Wiedząc, że mają w tym salonie premierę jednej książki szybciej niż u konkurencji poszedłem i...
§ Reklamacja a zwrot pieniędzy na kartę (odpowiedzi: 3) Witam, Dodpytywałem wujka google i szukałem na forum, ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, więc może forumowicze podpowiedzą. Otóż...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:45.