Żądanie odszkodowania za niesprawny towar - Forum Prawne

 

Żądanie odszkodowania za niesprawny towar

Witam wszystkich. Kilkanaście dni temu zaimportowałem wiele kart pamięci o pojemności ok. 64gb, celem ich dalszej odsprzedaży. Większość sprzedałem i nie było żadnego problemu- klienci byli zadowoleni. Jednak, jeden z klientów otrzymał kartę niesprawną. Działa ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
20-01-2014, 10:00  
KrzCyb
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie Żądanie odszkodowania za niesprawny towar

Witam wszystkich.

Kilkanaście dni temu zaimportowałem wiele kart pamięci o pojemności ok. 64gb, celem ich dalszej odsprzedaży.
Większość sprzedałem i nie było żadnego problemu- klienci byli zadowoleni.

Jednak, jeden z klientów otrzymał kartę niesprawną. Działa ona tylko do pojemności 4GB, a pozostałe 60GB 'traci się' nie wiadomo gdzie.

Klient oczywiście zgłosił reklamację, która w pełni uwzględniłem (koszt zakupu+2x koszt wysyłki).

Jednak, domaga się też odszkodowania w wysokości 100zł, za utracone dane na karcie pamięci i pracę jaką musiał włożyć żeby je odtworzyć.

Czy jestem zmuszony uwzględnić jego żądanie i wpłacić w.w. rekompensatę?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Krzysztof
KrzCyb jest off-line  
20-01-2014, 10:14  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.166
Domyślnie RE: Żądanie odszkodowania za niesprawny towar

Sprawa nie jest taka prosta. Zmuszony nie jesteś ale:

Przepis prawny:
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.


Teoretycznie z jednej strony jest "zwrotu kosztów", z drugiej przy określeniu przykładowych kosztów jest wskazany zakres związany z kosztami wymiany lub naprawy, a nie ponoszenia kosztów spowodowanych przez produkt...

Mimo wszystko jednak jeśli jakiś produkt doprowadził do pewnych strat, a nie powinien był, to też sprzedawca za to odpowiada.

Kolejna sprawa to archiwizowanie danych.... Np. są zastrzeżenia że przy oddawaniu laptopów, dysków do reklamacji, właściciel powinien archiwizować sam swoje dane.

Teoretycznie zatem tutaj też powinien był ale nie znam wykładni jasno wskazującej, że ma taki obowiązek bo musi liczyć się z utratą danych.

Poproś może admina o przeniesienie wątku tu: § Nowe technologie - Forum Prawne...
nomnes jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Towar niesprawny od osoby prywatnej z Allegro (odpowiedzi: 3) Witam, Zakupiłem towar (amplituner) od prywatnego sprzedawcy na Allegro. Towar był opisany jako sprawny. Po przyjściu towaru i podłączeniu...
§ Aukcja - niesprawny towar - wybór trybu (odpowiedzi: 6) Witam Proszę o pomoc w następującej kwestii. Aukcja na popularnym portalu aukcyjnym. Sprzedający osoba fizyczna bez działalności, kupujący osoba...
§ Problem z użytkownikiem Allegro niesprawny towar (odpowiedzi: 4) Witajcie szukałem odpowiedzi w szukajce ale odpowiedniego tematu który trafiłby w 100% w moją sytuację nie znalazłem (nawet w 80). Otóż zakupiłem...
§ towar kupiony na allegro okazał się niesprawny... (odpowiedzi: 10) Witam. Z góry przepraszam jeśli powtarzam się z tematem gdyż jestem forumowym laikiem a potrzebuje pilnej pomocy w sprawie... Jakiś czas temu...
§ Towar z allegro jest niesprawny !! (odpowiedzi: 8) Mam dość duży problem , kupiłem laptopa na kup teraz, na jednym zdjęciu było on włączony, ale po otrzymaniu go okazało się ,że się on nie włącza ....
§ Niesprawny towar, allegro (odpowiedzi: 13) Witam. Niedawno zakupilem na allegro karte graficzna Radeon HD 5870. W opisie aukcji napisane bylo, ze "od zakupienia karty nie mialem mozliwosci...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:05.