Zwrot towaru zakupionego przez internet.
Witam!
W poniedziałek rano złożyłem zamówienie na stronie sklepu Overmania dot. telefonu. We wtorek sprzęt do mnie dotarł. Zaraz po powrocie do domu zabrałem się za rozpakowanie i testowanie, gdzie po kilku godzinach gdy przyszło do mnie pierwsze połączenie głosowe, zauważyłem że głośnik rozmów jest uszkodzony - nie emituje dźwięku...
Telefon został rozpakowany, uruchomiony i normalnie użytkowany przez kilka godzin. Akcesoria rozpakowałem. Zachowałem jednak oryginalne opakowania do każdej z części.
Pytanie... czy przysługuje mi w takim wypadku prawo do zwrotu 10dniowego? Sklep zaoferował mi odesłanie na gwarancję, choć oczywiście muszę pokryć koszty przesyłki co jest dla mnie absurdem. Płacę za sprzęt i przesyłkę, dociera do mnie uszkodzona, muszę odsyłać za własne pieniądze? To za co ja przepraszam bardzo płacę w takim wypadku? Za zabawę kurierami?
O ile się nie mylę, używanie podchodzi po "zwykły zarząd". Natomiast klauzula regulaminu sklepu mówi:
§ Zwrot towaru, odbywa się na koszt klienta. Sprzęt zwracany, nie może nosić oznak użytkowania. Każdy element musi być kompletny i fabrycznie zapakowany, towar dostarczony w oryginalnym opakowaniu w stanie niezmienionym, nie może nosić znamion użytkowania oraz powinien być dołączony dokument zakupu (paragon). W przypadku niespełnienia powyższego warunku sprzęt nie zostanie przyjęty.
Co chyba jest klauzulą niedozwoloną, mam rację?
Jakie powinienem podjąć kroki?
|