05-02-2014, 21:44
|
| Użytkownik | Regulamin serwisu komputerowego - do weryfikacji
Witam
Postanowiłem w końcu napisać regulamin jako że działam juz prawie 2 lata. Chcę aby on był ludzki i zrozumiały, oraz nie zawierał treści niedozwolonych dlatego zakładam ten wątek.
Myślę że każdy ma prawo być traktowany zgodnie z prawem i każdy powinien mieć przekazaną treść w sposób zrozumiały aby nie było niedomówień - jak co nie które firmy próbują robić...
Będę bardzo wdzięczny za informację co wypadałoby dodać a co usunąć, bo też nie chcę aby był zalew informacji dla potencjalnego klienta.
Pisząc regulamin posiłkowałem się różnymi dużymi serwisami komputerowymi, jak myślę większość tak robi...
Zmieniałem treść starając zachować się to samo znaczenie. Wszelkie dziwne i nie jasne zobowiązania pomijałem.
Załącznik 1 chciałbym umieścić tylko na protokole przyjęcia sprzętu
Regulamin jest w formie wstępnej i wygląda tak:
1. Protokół przyjęcia sprzętu stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
2. Pracownik serwisu wstępnie określa wraz z klientem koszta naprawy i umieszcza je na protokole przyjęcia sprzętu. W przypadku braku kwoty w protokole, bądź przekroczenia jej o 10%, przed wykonaniem usługi klient zostanie poinformowany o właściwej należności za naprawę.
3. W przypadku stwierdzenia dodatkowych usterek nie wyszczególnionych w protokole przyjęcia sprzętu, serwis przed przystąpieniem do naprawy zapyta klienta o zgodę na naprawę oraz poinformuje o dodatkowych kosztach. W przypadku rezygnacji z naprawy klient ma obowiązek odebrać sprzęt w ciągu 5 dni roboczych, oraz jest zobowiązany do uiszczenia opłaty diagnostycznej.
4. Protokół przyjęcia sprzętu jest jedynym dokumentem pozwalającym na odbiór sprzętu, w przypadku jego zagubienia może być konieczne wylegitymowanie odbiorcy sprzętu dowodem osobistym lub innym dokumentem potwierdzającym tożsamość.
5. Części które zostały wymienione mogą zostać zwrócone klientowi na jego pisemne żądanie w przeciwnym razie zostaną poddane utylizacji.
6. Serwis XXX nie ponosi odpowiedzialności za pozostawione dane na dyskach twardych, pamięciach masowych oraz innych nośnikach przechowujących dane które zostaną dostarczone wraz z sprzętem.
Serwis XXX może odpłatnie sporządzić kopię zawartości nośnika
7. Serwis XXX zastrzega sobie możliwość zwrotu nienaprawionego sprzętu lub z innymi objawami jeśli klient zdecyduje się na rezygnację z pokrycia dodatkowych kosztów naprawy bądź w przypadku kiedy naprawa obejmuje usługę związaną z wymianą elementów montażu powierzchniowego SMT – Jest to związane z faktem że regeneracja tych układów elektronicznych nie zawsze przynosi oczekiwany rezultat i konieczna może być wymiana na nowy jeśli takowy będzie dostępny.
8. Klient jest zobowiązany do odebrania sprzętu w terminie do 10 dni roboczych od momentu przekazania informacji potwierdzających możliwość odbioru. W przypadku przekroczenia powyższego terminu serwis XXX może naliczyć koszty magazynowania sprzętu przez kolejne 70 dni. W momencie przekroczenia sumy 10 dni roboczych na odbiór i 70 dni na magazynowanie nie odebrany sprzęt ulega przepadkowi i zostaje uznany jako porzucony w rozumieniu art. 180 Kodeksu Cywilnego, oraz na podstawie art. 181 Kodeksu Cywilnego nabywa przez jego objęcie w posiadanie samoistne firma XXX.
9. Reklamacje pogwarancyjne które zostały wykonane przez serwis XXX powinny zostać zgłoszone w terminie do 14 dni od momentu powstania zdarzenia które to jest podstawą reklamacji. Jeśli reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie klient otrzymuje bezpłatną naprawę a gdy jeśli jest ona niemożliwa przysługuje prawo do zwrotu gotówki za wykonana usługę.
Załącznik 1
1. Firma XXX nie będzie ponosić odpowiedzialności za dane jeśli wynniku naprawy zostaną usunięte.
2. Zgłoszony do naprawy sprzęt będzie diagnozowany tylko pod kątem opisanej usterki.
3.Czas naprawy wynosi do 22 dni roboczych, okres ten może się zmienić w przypadku braku dostępności części zamiennych na terenie kraju.
4. Jeśli koszt całkowitej naprawy wyniesie mniej niż 81zł netto naprawa zostanie wykonana bez informowania o tym klienta.
5. Firma XXX zastrzega sobie możliwość rezygnacji z naprawy i zwrotu sprzętu w przypadku braku możliwości sprowadzenia danej części.
6. W przypadku chęci odstąpienia klienta od naprawy po zdiagnozowaniu usterki pobierana jest opłata diagnostyczna w wysokości 40zł netto
7. Oprogramowanie nie podlega naprawie gwarancyjnej
8. Za dodatkowe elementy które nie zostały wpisane w tabeli Elementy dodatkowe serwis nie ponosi odpowiedzialności
9. Na każdą usługę serwis udziela 3 miesięcznej gwarancji za wyjątkiem komputerów po zalaniu gdzie gwarancja wynosi do 1 miesiąca, oraz w przypadku usług związanych z montażem powierzchniowym SMT(reballing, wymiana układów scalonych, wymiana układów SMD itp.) gdzie gwarancja jest ustalana indywidualnie.
10. Oświadczam że zapoznałem się z regulaminem świadczenia usług przez firmę XXX
|
| |
06-02-2014, 12:33
|
| Stały bywalec | RE: Regulamin serwisu komputerowego - do weryfikacji Cytat:
Pisząc regulamin posiłkowałem się różnymi dużymi serwisami komputerowymi, jak myślę większość tak robi...
|
Serio? Możesz wkleić tutaj linki do tych serwisów?
A ten regulamin to wyrzuć do kosza i lepiej go na stronie swojej nie zamieszczaj, bo nim się obejrzysz za siebie, to będziesz miał więcej pozwów niż zleceń naprawy komputera.
|
| |
06-02-2014, 12:45
|
| Użytkownik | RE: Regulamin serwisu komputerowego - do weryfikacji
To żeś mnie teraz zagiął...Posiłkowałem się min. Regulaminem Komputronika, oraz dwóch innych firm znalezionych w wyszukiwarce które wyglądały na wiarygodne.
Czemu stwierdziłeś że stwarza on tak duże zagrożenie? Pytałem znajomą prawnik aby podsumowała regulamin i jedyne co według niej nie było zgodne to brak informacji co jeśli nie będę mógł się skontaktować z klientem.
|
| |
06-02-2014, 23:01
|
| Stały bywalec | RE: Regulamin serwisu komputerowego - do weryfikacji
Zmień prawnika, albo niech się pod tą opinią podpisze, to może coś z jego OC uzyskasz, jak to prawnik "kwalifikowany" Nieprawidłowych postanowień jest chyba więcej niż tych prawidłowych... Nakładając na konsumenta obowiązki, wyznaczając mu terminy, obciążając go opłatami, czy wyłączając swoją odpowiedzialność pomyśl trochę o zasadzie ekwiwalentności i innych obligatoryjnych zasadach przy tego typu umowach. Aktualnie zapisy są tak skonstruowane, aby wydoić klienta lub też za nic nie odpowiadać.
|
| |
06-02-2014, 23:10
|
| Użytkownik | RE: Regulamin serwisu komputerowego - do weryfikacji
To w takim razie totalnie tego nie rozumiem...
Jak to jest możliwe ze w 3 serwisach i to z głównych pozycji na google regulamin był podobny skoro jest on tak źle napisany? Jak te serwisy dają rade?
Jakby nie było przecież klient nie musi się godzić na warunki, nie są mu z góry narzucane?
|
| |
06-02-2014, 23:26
|
| Stały bywalec | RE: Regulamin serwisu komputerowego - do weryfikacji
To, że inni to stosują nie oznacza, że są zgodne z prawem. Nie wiem również na ile je modyfikowałeś, bo nieraz kilka słów może zmieć cały kontekst.
Musi godzić się na warunki - są one nienegocjowalne.
|
| |
07-02-2014, 10:56
|
| Użytkownik | RE: Regulamin serwisu komputerowego - do weryfikacji
Dobrze, masz rację ale przecież nikt go nie zmusza do naprawy u mnie. Każdy czyta regulamin przed oddaniem sprzętu i złożeniem podpisu, czyż nie ? Podpisanie regulaminu i skorzystanie z usługi jest dobrowolne.
|
| |
07-02-2014, 20:59
|
| Stały bywalec | RE: Regulamin serwisu komputerowego - do weryfikacji Cytat:
Napisał/a Aksel Dobrze, masz rację ale przecież nikt go nie zmusza do naprawy u mnie. Każdy czyta regulamin przed oddaniem sprzętu i złożeniem podpisu, czyż nie ? Podpisanie regulaminu i skorzystanie z usługi jest dobrowolne. |
Tylko dziwnym trafem zdarzają się pozwy od osób reprezentowanych przez kancelarie prawne. Nawet jeśli nie doszło do zakupu (zawarcia umowy), to zawsze można pozwać o łamanie prawa. W przypadku wygranej pozywający nie wygrywa przed sądem odszkodowania ale pozwany traci kasę na zastępstwa sądowe dla drugiej strony, obsługę prawną siebie i koszty publikacji klauzuli niedozwolonej.
|
| |
07-02-2014, 21:41
|
| Stały bywalec | RE: Regulamin serwisu komputerowego - do weryfikacji Cytat:
Dobrze, masz rację ale przecież nikt go nie zmusza do naprawy u mnie.
|
Liczy się sama potencjalna możliwość zawarcia umowy.
|
| |
09-02-2014, 18:40
|
| Użytkownik | RE: Regulamin serwisu komputerowego - do weryfikacji
Nie będę się wymądrzał bo jestem laikiem w tych sprawach. Czyli rozumiem że regulamin zawiera tkz klauzulę niedzwoloną?
Czy byłby ktoś łaskaw wskazać co na pewno się nie nadaje a co może zostać?
Nie stać mnie na zlecenie napisania regulaminu, gdyby było mnie stać to bym sobie głowy tym nie zawracał i zlecił to odpowiedniej firmie.
|
| |
09-02-2014, 20:06
|
| Stały bywalec | RE: Regulamin serwisu komputerowego - do weryfikacji |
| | | |