Regulamin serwisu komputerowego - Forum Prawne

 

Regulamin serwisu komputerowego

Witam, mam taką sprawę, oddałem laptopa do naprawy. Serwis sporządził mi protokół naprawy, który podpisałem. W laptopie uszkodzone było gniazdo zasilania, łączny koszt jego naprawy nie powinien wynieść więcej jak 40 zł, tak powiedział serwisant. ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
10-02-2014, 19:40  
KamilZdunski
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie Regulamin serwisu komputerowego

Witam,

mam taką sprawę, oddałem laptopa do naprawy. Serwis sporządził mi protokół naprawy, który podpisałem.

W laptopie uszkodzone było gniazdo zasilania, łączny koszt jego naprawy nie powinien wynieść więcej jak 40 zł, tak powiedział serwisant.
Niestety serwis naliczył mi 89 zł, bez powiadamiania mnie. Nie wiem na ile to prawda, ale stwierdzili, że dodatkowo jakiś układ jeszcze był do wymiany i mi go wymienili.
Na pytanie dlaczego nie zostałem poinformowany o tym fakcie, kazali przeczytać regulamin na protokole naprawy.

Pozwolę sobie wkleić protokół naprawy i zaznaczyć punkty, które ich zdaniem pozwoliły na podniesienie kwoty bez powiadamiania mnie o tym.

1) Serwis nie ponosi odpowiedzialności za utratę danych podczas wykonywania czynności serwisowych. W przypadku stwierdzenia obecności danych, pracownik skontaktuje się z klientem w celu ustalenia co z nimi zrobić.
2) Serwis nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe w trakcie transportu do i z serwisu wykonywanego przez klienta.
3) Serwis ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia powstałe w trakcie transportu w przypadku gdy usługę transportową realizuje we własnym zakresie.
4) Sprzęt zostanie zdiagnozowany tylko pod kątem usterki zgłoszonej przez klienta.
5) Czas naprawy wynosi 14 dni roboczych, okres ten może ulec wydłużeniu w przypadku braku dostępności części.
6) Jeśli koszt naprawy nie przekroczy 100 zł netto + 23% VAT, naprawa zostanie wykonana bez konsultacji kosztów z klientem. W przeciwnym wypadku wymagana jest zgoda klienta na wykonanie naprawy drogą telefoniczną, mailową lub sms-em.
7) Serwis zastrzega sobie możliwość odstąpienia od wykonania naprawy w przypadku braku części zamiennych.
Koszt diagnostyki pełnej jest płatny i wynosi 60zł brutto z VAT i jest pobierany w przypadku odstąpienia przez klienta od naprawy płatnej.
9) Koszty przesyłki z i do serwisu pokrywa zlecający, nie dotyczy procedury reklamacyjnej. W przypadku postępowania reklamacyjnego koszt transportu pokrywa serwis.
10) Za dodatkowe wyposażenie i części niewpisane w protokole przyjęcia sprzętu, serwis nie odpowiada.
11) Klient oświadcza, że zapoznał się z regulaminem świadczenia usług serwisowych.
12) Na wykonane usługi serwis udziela 3 miesięcznej gwarancji o ile nie zaznaczono inaczej w protokole wydania.
13) Okres gwarancji na części uzależniony jest od producenta lub dostawcy.
14) Klient wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji zlecenia naprawy lub zakupu sprzętu.

Chciałbym dać nauczkę tej firmie i skierować sprawę do sądu, tylko pytanie który z tych punktów można określić jako klauzule niedozwolone?
Przejrzałem ten serwis UOKiK - Rejestr Klauzul Niedozwolonych , niestety nie znalazłem w nim podobnych zapisów do tych z tego regulaminu. Szukałem w innych tematach, niestety nic pomocnego nie znalazłem.
Czy to oznacza, że to mój błąd?

Bardzo proszę o pomoc, bo sprzęt leży w serwisie i zbiera kurz.
KamilZdunski jest off-line  
10-02-2014, 20:21  
lawit
Stały bywalec
 
lawit na Forum Prawnym
 
Posty: 305
Domyślnie RE: Regulamin serwisu komputerowego

Czyli na protokole umowy był powyższy wzorzec umowy (regulamin)?

Art. 384 KC
§ 1. Ustalony przez jedną ze stron wzorzec umowy, w szczególności ogólne warunki umów, wzór umowy, regulamin, wiąże drugą stronę, jeżeli został jej doręczony przed zawarciem umowy.

Nie przeczytał Pan tego, co podpisał.
lawit jest off-line  
10-02-2014, 20:26  
KamilZdunski
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Regulamin serwisu komputerowego

Tak był i dostałem jeden egzemplarz dla mnie.

Przeczytałem regulamin, widać nie zwróciłem na wszystko uwagę.

Czyli nic nie mogę z tym zrobić i cały regulamin jest ok? Czy mogę czegoś się czepnąć i im to wytknąć?

Na moje amatorskie oko, to zapisy są dobre, prócz §6.
KamilZdunski jest off-line  
10-02-2014, 20:31  
lawit
Stały bywalec
 
lawit na Forum Prawnym
 
Posty: 305
Domyślnie RE: Regulamin serwisu komputerowego

Wydaje mi się, że nic nie może Pan z tym zrobić (jeżeli się mylę, to proszę, niech mnie ktoś poprawi).
Niech się Pan pocieszy tym, że to tylko 40zł.
lawit jest off-line  
10-02-2014, 20:37  
KamilZdunski
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Regulamin serwisu komputerowego

Po przejrzeniu regulaminów na innych serwisów stwierdzam, że jest to chyba standardowy zapis. Z tym, że w innych było 150 i więcej.

Zastanawia mnie tylko to, czy jest to zgodne z prawem i nie kwalifikuje się do klauzul niedozwolonych.
KamilZdunski jest off-line  
10-02-2014, 23:02  
Colder
Stały bywalec
 
Colder na Forum Prawnym
 
Posty: 10.770
Domyślnie RE: Regulamin serwisu komputerowego

Klauzule zaznaczone na czerwono są niedozwolone.
Colder jest off-line  
02-03-2014, 10:48  
martiv
Użytkownik
 
Posty: 35
Domyślnie RE: Regulamin serwisu komputerowego

Co do regulaminu, klient ma obowiązek zapoznać się z nim ale co do naliczania kosztów, każdy serwis ma obowiązek informowania klienta o ewentualnych kosztach nawet o głupią 1zł. Jeśli się rozchodzi o gniazdko zasilania, ze względów na to, że jestem elektronikiem, mogła zaistnieć sytuacja np. że pomimo wymiany Gniazdka zasilania trzeba wymienić mosfet lub bezpiecznik na płycie głównej w takiej sytuacji serwis ma obowiązek poinformować klienta o dodatkowych czynnościach i poinformować o zmianie kwoty usługi, ale ty jako klient nie masz obowiązku się na niego godzić, lecz warunkiem rezygnacji z usługi zapewne jest pokrycie kosztów diagnozy uszkodzenia sprzętu lub poniesionych materiałów na ich diagnozę zazwyczaj jest to kwota 50zł netto i jest widoczna w cenniku bądź regulaminie serwisu.

Dodatkowo na potwierdzeniu przyjęcia sprzętu do serwisu, powinna istnieć notka o dodatkowych kosztach jak i o tym, że serwis nie informuje klienta o kosztach do 100zł, jeśli tego nie ma, a ty nie podpisywałeś takich warunków masz prawo zrezygnować nie ponosząc żadnych kosztów.

Zawsze zostaje ci Rzecznik Praw Konsumenta, który odpowiednio zajmie się tą sprawą, nawet jeśli jest na kwotę mniejszą niż 100zł. Pomimo, że prowadzę serwis laptopów już od ładnych lat, wiem jak inne pseudo firmy lub firmy chcące szybko się wzbogacić naciągają swoich klientów, tak więc jak tylko nie jesteś czegoś pewny idź do rzecznika, on to bardzo szybko załatwi i doradzi ci co zrobić w takiej sytuacji.
martiv jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Pracownik serwisu komputerowego uszkodzil mi dysk (odpowiedzi: 3) Witam. Mam problem z serwisem komputerowym Komputronik. Oddalam w 100% sprawnego laptopa do serwisu w celu przeczyszczenia go z kurzu (wewnątrz) oraz...
§ Regulamin Serwisu Komputerowego - Prośba o sprawdzenie (odpowiedzi: 9) Witam serdecznie, Cały dzień pisałem regulamin do serwisu komputerowego, który otwieram już nie długo, bardzo prosiłbym obeznanych w temacie...
§ Nieuczciwy klient serwisu komputerowego (odpowiedzi: 10) Witam, prowadzę serwis komputerowy od 5 lat,sumiennie przykładam sie do powierzonej mi pracy i pierwszy raz napotkałem takie komplikacje z...
§ Regulamin serwisu komputerowego - do weryfikacji (odpowiedzi: 10) Witam Postanowiłem w końcu napisać regulamin jako że działam juz prawie 2 lata. Chcę aby on był ludzki i zrozumiały, oraz nie zawierał treści...
§ Regulamin serwisu komputerowego - do oceny (odpowiedzi: 17) Witajcie. Czy moglibyście spojrzeć prawniczym okiem na mój regulamin usług informatycznych i wyrazić o nim swoją opinię (konstruktywną). Czy coś...
§ Biznesplan Serwisu komputerowego - pytanie (odpowiedzi: 1) Witam Zamierzam jutro założyć firmę z doinwestowaniem czyli + biznesplan. Chcę założyć Serwis komputerowy z dojazdem do klienta + serwis (skup i...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:06.