SKLEP JUBILERSKI - klient - Forum Prawne

 

SKLEP JUBILERSKI - klient

Witam jestem właścicielem sklepu jubilerskiego i mam kilku uciążliwych klientów którzy domagają się uznania reklamacji.... Otóż przykładowa sytuacja klientka kupiła pierścionek w piątek po czym przyszła w poniedziałek OCZYWIŚCIE zrobiła awanturę na cały sklep zamiast ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
21-02-2014, 17:28  
Mario9111
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie SKLEP JUBILERSKI - klient

Witam jestem właścicielem sklepu jubilerskiego i mam kilku uciążliwych klientów którzy domagają się uznania reklamacji.... Otóż przykładowa sytuacja klientka kupiła pierścionek w piątek po czym przyszła w poniedziałek OCZYWIŚCIE zrobiła awanturę na cały sklep zamiast grzecznie przedstawić problem... Pierścionek był jak by klientka za przeproszeniem wracała z imprezy na "czterech" i Jej ktoś podreptał palce !!! Klientka kłuci się że towar podlega reklamacji bo sprzedałem Jej jak to określiła "badziew" i się sam zniszczył a Ona go nie używała W OGÓLE, leżał w pudełeczku. Jest to EWIDENTNIE uszkodzenie mechaniczne nie spowodowane wadą producenta... Klientka straszy mnie że pójdzie do rzecznika praw konsumenta. Czy ja sam mam napisać jakieś pimo i Jej przedstawić czy odesłać pierścionek do hurtowni w której go sam kupiłem i poprosić ich o napisania pisma odnośnie tej sytuacji. BARDZO PROSZĘ O POMOC TEGO TYPU SPRAW JEST WIĘCEJ jakie paragrafy zastosować do tego pisma ewentualnie
Mario9111 jest off-line  
21-02-2014, 17:31  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: SKLEP JUBILERSKI - klient

Niech pisze do RPK czy idzie do sądu. Takie twierdzenia jak tej klientki są bardzo łatwe do podważenia Zapewne chciała zaimponować biżuterią na imprezie....
 
21-02-2014, 17:51  
Mirr
Stały bywalec
 
Mirr na Forum Prawnym
 
Posty: 5.279
Domyślnie RE: SKLEP JUBILERSKI - klient

Czy złożyła reklamację na piśmie?
Mirr jest off-line  
21-02-2014, 18:27  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: SKLEP JUBILERSKI - klient

Cytat:
Napisał/a Mario9111 Zobacz post
jakie paragrafy zastosować do tego pisma ewentualnie
Czy mamy rozumieć, że nigdy nie przyjmowałeś reklamacji?

Polecam lekturę (szczególnie II. 7.): http://forumprawne.org/prawa-konsume...rzeczytaj.html
cedwah jest off-line  
21-02-2014, 21:18  
Mario9111
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: SKLEP JUBILERSKI - klient

Cytat:
Napisał/a cedwah Zobacz post
Czy mamy rozumieć, że nigdy nie przyjmowałeś reklamacji?

Polecam lekturę (szczególnie II. 7.): http://forumprawne.org/prawa-konsume...rzeczytaj.html
Przyjmowałem ale tego typu sytuacji jest coraz więcej bo wszędzie jest głoszone że konsument ma prawo reklamować itp. ale to jest CHORE... po za tym karzesz poczytać mi o towarze niezgodnym z umową... klient widział co kupował przecież nie mam w sklepie uszkodzonych rzeczy....Owszem klienci już nie raz składali na piśmie reklamacje towaru niezgodnego z umową... biżuteria jest zniszczona, zdewastowana, dosłownie i klient potrafi przyjść i jeszcze za przeproszeniem drzeć gębę.... takich sytuacji mam kilka na miesiąc ,tu podałem tylko taki przykład... następna sytuacja klient przychodzi, od razu w drzwiach krzyk i wrzask.. patrzę pierścionek nie zgnieciony taki jak był przed zakupem, może trochę zabrudzony pytam klienta o co chodzi... "no chciałem reklamować bo żona wcześniej miała taki że jej ciasto nie wchodziło w pierścionek a ten jest taki że wchodzi i nie da się w nim nic robić..." no to ręce opadają.....Po za tym prowadzę jeszcze inną działalność i nie mam czasu siedzieć i odpisywać na te głupoty.... a zatrudniać drugą osobę tylko do tego to już jest w ogóle CHORE !
Mario9111 jest off-line  
21-02-2014, 21:27  
natalie-s1959
Zbanowany
 
Posty: 10.768
Domyślnie RE: SKLEP JUBILERSKI - klient

Chore są narzekania "przedsiębiorcy", który nie wie, że klient ma prawo do składania reklamacji, a jego obowiązkiem jest jej rozpatrzenie. Że są procedry. I że złożenie reklamacji a jej uznanie to nie to samo.

Człowiekowi poleca się poważny poradnik, a on nie reaguje.
natalie-s1959 jest off-line  
21-02-2014, 22:24  
ricoh90
Użytkownik
 
Posty: 39
Domyślnie RE: SKLEP JUBILERSKI - klient

Według mnie jeżeli klient przychodzi ze zniszczonym pierścionkiem czy inną biżuterią i chce reklamować to masz obowiązek przyjąć reklamacje. Rozpatrujesz ją w ciągu wyznaczonego terminu i jeżeli jest tak jak napisałeś to odrzucasz reklamację tłumacząc, że pierścionek posiada uszkodzenia mechanicznie, które nie występowały w dniu zakupu.
ricoh90 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Koszt przesyłki reklamowanego towaru, sklep stacjonarny, klient z innego miasta (odpowiedzi: 25) Witam. Chciałbym dopytać o szczegóły związane z kosztami przesyłania reklamowanego towaru. Jak już wielokrotnie wyczytałem, Przedsiębiorca w...
§ reklamacja klient końcowy->sklep->producent (odpowiedzi: 3) Witam, Załóżmy że jestem producentem jakiegoś towaru np. telefonów stacjonarnych, sprzedaje je do sklepów w tym dużych sieci handlowych. Klient...
§ Klient oddał dekoder teraz chce pozwać sklep do sądu. (odpowiedzi: 13) Witam Miałem dziś taką sytuację. Klient 22 czerwca oddał mi (sprzedawcy) do sklepu Dekoder WIWA HD-90, który został zakupiony 30-06-2012 r. Opisał...
§ Sklep obuwniczy+sklep internetowy a Ryczałt + kasa? (odpowiedzi: 4) Witam serdecznie jestem nowy na forum ,przeczytałem kilka podobnych tematów lecz nie do końca jeszcze wszystko rozumiem.Proszę o możliwe podpowiedzi...
§ Zwykły sklep ++ SKLEP INTERNETOWY (odpowiedzi: 4) Witam! Jestem tutaj bardzo rzadkim gościem, dlatego przepraszam za ew. błędy ;) Mam takie pytanie: Czy prowadząc działalność (niewielki sklep...
§ Sklep/Serwis, a klient (odpowiedzi: 19) Witam Serdecznie, Mam pewien problem ze Sklepem gdzie kupiłem sprzet komputerowy (konkretnie Notebooka). Kupiłem sprzęt 11 listopada 2008 sprzęt...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:27.