Pomyłka w cenie na sklepie internetowym - Forum Prawne

 

Pomyłka w cenie na sklepie internetowym

Witam Jestem pracownikiem sklepu internetowego z dziedziny sprzętu rowerowego, zajmuję się m.in wprowadzaniem nowych towarów na sklep, ustalaniem cen za produkty. W wyniku mojej pomyłki towar - lampy rowerowe, komplet przód tył, który powinien kosztować ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
21-02-2014, 17:04  
KrzysztofRo
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie Pomyłka w cenie na sklepie internetowym

Witam

Jestem pracownikiem sklepu internetowego z dziedziny sprzętu rowerowego, zajmuję się m.in wprowadzaniem nowych towarów na sklep, ustalaniem cen za produkty.

W wyniku mojej pomyłki towar - lampy rowerowe, komplet przód tył, który powinien kosztować 90 zł brutto, kosztował 1,45 zł brutto

Klient złożył zamówienie na 350 sztuk tego produktu.

Po złożeniu zamówienia, nasz sklep automatycznie potwierdził jego zamówienie.

W momencie zauważenia błędu, dzwoniłem do klienta z przeprosinami i z informacją o oczywistym błędzie. Takie sytuacje się zdarzały i zazwyczaj klientom dawaliśmy jakiś gratis, bądz sprzedawaliśmy towar bez marży.

Klient nie zgodził się na anulowanie zamówienia, żąda wydania towaru. Przyznał w rozmowie że jest świadom tego, że cena jest wynikiem błędu, poinformował, że sprawę skieruje do sądu.


Proszę o informację czy mam jakieś szanse na wyjście z tej sytuacji cało.

Na pracy mi zależy - właśnie urodziło się moje 2 dziecko i praca jest moim jedynym źródłem dochodu.


Jestem strzępkiem nerwów, proszę Was o pomoc
KrzysztofRo jest off-line  
21-02-2014, 17:09  
Mirr
Stały bywalec
 
Mirr na Forum Prawnym
 
Posty: 5.279
Domyślnie RE: Pomyłka w cenie na sklepie internetowym

Przepis prawny:
Art. 84. § 1. W razie błędu co do treści czynności prawnej można uchylić się od skutków prawnych swego oświadczenia woli. Jeżeli jednak oświadczenie woli było złożone innej osobie, uchylenie się od jego skutków prawnych dopuszczalne jest tylko wtedy, gdy błąd został wywołany przez tę osobę, chociażby bez jej winy, albo gdy wiedziała ona o błędzie lub mogła z łatwością błąd zauważyć; ograniczenie to nie dotyczy czynności prawnej nieodpłatnej.

§ 2. Można powoływać się tylko na błąd uzasadniający przypuszczenie, że gdyby składający oświadczenie woli nie działał pod wpływem błędu i oceniał sprawę rozsądnie, nie złożyłby oświadczenia tej treści (błąd istotny).

Art. 88. § 1. Uchylenie się od skutków prawnych oświadczenia woli, które zostało złożone innej osobie pod wpływem błędu lub groźby, następuje przez oświadczenie złożone tej osobie na piśmie.
Mirr jest off-line  
21-02-2014, 17:32  
KrzysztofRo
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Pomyłka w cenie na sklepie internetowym

Dziękuję za odpowiedź.

Klient zarzeka się, że zawarł przez sklep internetowy umowę sprzedaży i żąda jej realizacji.

Czy składając klientowi takie oświadczenie na piśmie, ze zwrotnym potwierdzeniem, klient nie będzie miał podstaw do dalszych roszczeń ?
KrzysztofRo jest off-line  
21-02-2014, 17:41  
Mirr
Stały bywalec
 
Mirr na Forum Prawnym
 
Posty: 5.279
Domyślnie RE: Pomyłka w cenie na sklepie internetowym

Tak
Mirr jest off-line  
21-02-2014, 17:51  
KrzysztofRo
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Pomyłka w cenie na sklepie internetowym

Dziękuję ślicznie, podniósł mnie Pan na duchu bo jestem bliski zawału...

Czy takie oświadczanie będzie odpowiednie?



" Uchylam się od skutków prawnych oświadczenia woli złożonego w dniu 28 czerwca 2013 roku, w którym zobowiązałem się do sprzedaży Panu 999 rowerów w cenie 1 pln brutto za sztukę.

W chwili składania oświadczenia woli w kwestii zbycia Panu rowerów działałem pod wpływem błędu co do istotnej części treści czynności prawnej. Mój błąd dotyczył essentialia negotii umowy kupna-sprzedaży, a precyzując – ceny.

Błąd jest istotny i oczywisty. Bez wątpienia rozsądny człowiek, nie działając pod wpływem błędu, nie złożyłby oświadczenia o treści narażającej go na powstanie szkody majątkowej znacznych rozmiarów po swojej stronie. Sprzedaż nawet jednego rower o wartości 999 pln za 1 pln w oczywisty sposób naraża mnie na stratę.

Biorąc pod uwagę fakt, że różnica cen między 999 pln (co stanowi w przybliżeniu wartością rynkową zakupionych rowerów) a 1 pln (ceną sprzedaży), jest różnicą istotną i rażącą w połączeniu z brakiem informacji o promocji lub wyprzedaży pozwala przyjąć, że zdawał sobie Pan sprawę z błędu po mojej stronie.

Podmiot występujący w obrocie prawnym, w tym w obrocie gospodarczym może uchylić się od skutków prawnych swego oświadczenia woli na podstawie art. 84 k.c. Przepisy prawa konsumenckiego nie wyłączają uchylenia się od oświadczenia woli pod wpływem błędu. Zgodnie z orzeczeniem SN (III CK 48/05, Mon. Praw. 2005, nr 23, s. 1165) możliwość skorzystania z uprawnienia do uchylenia się od skutków prawnych wadliwego oświadczenia zależy wyłącznie od decyzji składającego to oświadczenie.

Decyzję taką podjąłem i oświadczenie takie Panu składam, jednocześnie informuję Pana, że złożone zamówienie pozostanie niezrealizowane.

Pozdrawiam,
Zenon Roztrzepany "

źródło z którego zostało przekopiowane oświadczenie:

http://www.ekomercyjnie.pl/oswiadcze...ym-w-praktyce/
KrzysztofRo jest off-line  
21-02-2014, 17:54  
Mirr
Stały bywalec
 
Mirr na Forum Prawnym
 
Posty: 5.279
Domyślnie RE: Pomyłka w cenie na sklepie internetowym

Dodaj podstawę prawną

Wyślij mailem i listem ZPO.
Mirr jest off-line  
21-02-2014, 18:01  
KrzysztofRo
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Pomyłka w cenie na sklepie internetowym

Dziękuję. Taka forma będzie poprawna?

" Na podstawie Art. 84. § 1 i § 2. oraz art. 88. § 1. Kodeksu Cywilnego, Uchylam się od skutków prawnych oświadczenia woli złożonego w dniu 28 czerwca 2013 roku, w którym zobowiązałem się do sprzedaży Panu 999 rowerów w cenie 1 pln brutto za sztukę.
(...)"


Pomimo tego oświadczenia klient będzie mógł złożyć skargę do sądu?
KrzysztofRo jest off-line  
21-02-2014, 18:11  
Mirr
Stały bywalec
 
Mirr na Forum Prawnym
 
Posty: 5.279
Domyślnie RE: Pomyłka w cenie na sklepie internetowym

1 Tak
2 Prawo mu tego nie zabrania
Mirr jest off-line  
21-02-2014, 18:15  
KrzysztofRo
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Pomyłka w cenie na sklepie internetowym

Dziękuję ślicznie za pomoc, naprawdę czuję się tragicznie z powodu mojej pomyłki i możliwych konsekwencji.

W poniedziałek wyślę takie oświadczenie pocztą i mailem.

Mmam tylko nadzieję że klient odbierze list
KrzysztofRo jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Błąd w cenie w sklepie internetowym a anulowanie zamówienia przez sklep (odpowiedzi: 6) Witam. We wstępie, jako nowa użytkowniczka forum chciałabym zaznaczyć, że o prawach konsumenta wiem tyle ile przeciętny zjadacz chleba więc byłabym...
§ Błędna cena w sklepie internetowym (odpowiedzi: 14) Witam, kupiłem w sklepie internetowym produkt. Cena byla stanowczo za niska (okolo 100 razy) - dlatego od razu bez zastanowienia go zamówiłem....
§ Zakup towaru w błędnej cenie przez firmę w sklepie internetowym (odpowiedzi: 3) Witam, Jeśli temat umiesciłam w złym miejscu to bardzo przepraszam. Mój problem polega na tym iż, pracuję dla sklepu internetowego X, jednym z...
§ Pomyłkowa cena w sklepie internetowym (odpowiedzi: 4) Jeden ze sklepów internetowych ma promocję na interesujący mnie produkt. Tylko że sklep się pomylił i cena promocyjna to 0 zł + koszty wysyłki. Czy...
§ reklamacja w sklepie internetowym (odpowiedzi: 5) Dzień dobry, posiadam sklep internetowy i pierwszy raz zdarza mi się taka sytuacja, poproszę więc o poradę. Klient na początku roku 2012 zakupił...
§ reklamacja w sklepie internetowym (odpowiedzi: 9) Witam, Miesiąc temu zakupiłam na allegro torebkę, opcja kup teraz. Niestety po niecałym miesiącu zepsułą się. Zawiadomiłam o tym sprrzedawcę i...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:19.