odpowiedź na reklamacje emailem - Forum Prawne

 

odpowiedź na reklamacje emailem

Zakup na allegro od firmy. Reklamacja z tytułu niezgodności wysłana ZPO a towar osobno paczką. W piśmie podałem tylko adres do korespondencji (brak emaila, brak telefonu) Brak odpowiedzi w ciągu 14 dni. Skontaktowałem się telefonicznie ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
21-02-2014, 18:59  
marcind1
Użytkownik
 
Posty: 226
Domyślnie odpowiedź na reklamacje emailem

Zakup na allegro od firmy.
Reklamacja z tytułu niezgodności wysłana ZPO a towar osobno paczką.
W piśmie podałem tylko adres do korespondencji (brak emaila, brak telefonu)
Brak odpowiedzi w ciągu 14 dni.

Skontaktowałem się telefonicznie po 18 dniach zapytać o reklamację, sklep twierdzi że wysłał mi odpowiedź emailem w terminie czyli po 10 dniach.
Faktycznie ich email leżał w folderze SPAM wysłany w terminie ustawowym, email wzieli chyba z danych zamówienia.

Odpowiedź sklepu:
Jednocześnie uprzejmie informujemy, że w celu potwierdzenia występującej wady i stwierdzenia zasadności złożonej przez Panią reklamacji, sprzęt musi zostać poddane dokładnym oględzinom przez Autoryzowany Serwis Producenta.
Następnie jeśli podane usterki zostaną potwierdzone i nie będą wynikiem nieprawidłowej eksploatacji, urządzenia zostaną bezpłatnie naprawione.
Niezwłocznie po wydaniu opinii przez Autoryzowany Serwis, ustosunkujemy się do jej wyniku i poinformujemy Panią o ostatecznym sposobie zakończenia reklamacji.
W związku z powyższym na obecnym etapie reklamacji nie możemy pozytywnie ustosunkować się do Pani żądania.


1) czy należy przyjąć że sklep ustosunkował się w terminie?
2) co właściwie oznacza powyższa odpowiedź, odrzucenie czy ustalanie czy jest wada, to sobie przeczy..
3) poszukałem opinii o sklepie, wygląda na to że ten sklep tak robi i są z nimi problemy, jak dalej postąpić?
marcind1 jest off-line  
21-02-2014, 19:14  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: odpowiedź na reklamacje emailem

1. Tak
2. To taki myk sprzedawcy, ktory potrzebuje troche wiecej czasu, anizeli daje mu ustawa. Formalnie mozesz zazadac zwrotu swojego towaru, ale moim zdaniem warto jeszcze poczekac, bo byc moze decyzja sprzedawcy ulegnie zmianie.
 
21-02-2014, 19:19  
marcind1
Użytkownik
 
Posty: 226
Domyślnie RE: odpowiedź na reklamacje emailem

Ad 1
czy ustawa nie wymaga aby klient zapoznał się z odpowiedzią na reklamację? oni nie mają żadnego potwierdzenia, że zapoznałem się z tą informacją
równie dobrze sklep może wysłać zwykły list i założyć że dostałem go w ustawowym terminie - tu też brak potwierdzenia

Ad 2
"taki myk" czyli na tej podstawie każdy sklep może odrzucić każdą reklamację przerywając ustawowy termin 14 dni, to po co jest te 14 dni w ustawie skoro można to tak łatwo obejść?
marcind1 jest off-line  
21-02-2014, 19:34  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: odpowiedź na reklamacje emailem

1. kc art.61 § 2. Oświadczenie woli wyrażone w postaci elektronicznej jest złożone innej osobie z chwilą, gdy wprowadzono je do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby osoba ta mogła zapoznać się z jego treścią.

2. Może odrzucić.
 
21-02-2014, 19:46  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.452
Domyślnie RE: odpowiedź na reklamacje emailem

Cytat:
Napisał/a marcind1 Zobacz post
na tej podstawie każdy sklep może odrzucić każdą reklamację przerywając ustawowy termin 14 dni, to po co jest te 14 dni w ustawie skoro można to tak łatwo obejść?
Bezpiecznym działaniem - dla sprzedawcy - jest odrzucenie reklamacji z automatu, a później ewentualnie uznanie - po uzyskaniu opinii eksperta.
cedwah jest off-line  
21-02-2014, 20:24  
marcind1
Użytkownik
 
Posty: 226
Domyślnie RE: odpowiedź na reklamacje emailem

nie chciałbym czekać miesiąc lub dwa na odesłanie sprzętu

1) ile czasu to "rozsądne czekanie" na taką decyzję?

2) rozumiem że po np. 2 tygodniach milczenia mogę wystąpić o zwrot towaru w wyznaczonym terminie np. do 14 dni? co jeśli nie zwrócą bo serwis będzie przetrzymywał?
marcind1 jest off-line  
21-02-2014, 20:25  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: odpowiedź na reklamacje emailem

Możesz natychmiast zażądać zwrotu towaru.
 
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ 14 dni brak odpowiedźi na reklamacje (odpowiedzi: 22) Witam, Na tej stronie: Jak reklamować buty? - porady tipy.pl Znalazłem informacje: "Jeśli po 14 dniach sprzedawca nie odpowie na reklamację...
§ Cropp Town - odpowiedź na reklamacje (odpowiedzi: 47) Witam. Znalazłem dwa podobne tematy ale liczę, że ktoś się wypowie bardziej szczegółowo. Sklep Cropp Town, 2 koszulki z tej samej serii po 49,99...
§ Odpowiedź sklepu na reklamacje (odpowiedzi: 22) Witam Czy taką odpowiedź sklepu mam traktować jako uznanie; odrzucenie reklamacji. Reklamacja z ustawy, wymiana na nowy. W odpowiedzi na...
§ Zniszczenie telefonu przez serwis - czas na odpowiedź na reklamacje (odpowiedzi: 2) Witam, czy związku z reklamacją, którą przekazałem 16 dni temu do serwisu nokia z powodu zniszczenia panelu obudowy w trakcie naprawy telefonu...
§ Odpowiedź na reklamacje.Data na piśmie a stempel pocztowy. (odpowiedzi: 1) Witam,odebrałem dziś pismo z odpowiedzią na reklamacje z MPK.Pismo jest z datą 21.11.2011.Ja złożyłem osobiście pismo dn 24.10.2011.Stempel pocztowy...
§ Email - odpowiedź na reklamacje (odpowiedzi: 2) Witam, Czy sprzedawca jest zobowiązany odpowiedzieć mi na piśmie? Proszę o odpowiedzi uzasadnione podstawą prawną lub orzeczeniami. Złożyłem...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:08.