Zwrot 10 dniowy towaru kupionego na odległość - potrącenie - Forum Prawne

 

Zwrot 10 dniowy towaru kupionego na odległość - potrącenie

Witam. 18.02.2014 odebrałem z punktu firmowego Morele.net (Sp. z o. o.) zamówiony przeze mnie (jako konsumenta) przez internet monitor. 25.02.2014 dostarczyłem monitor do punktu firmowego Moreli, co według Punktu 15 Regulaminu sklepu Morele.net Sklep internetowy ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
06-03-2014, 12:02  
Grzemek
Początkujący
 
Grzemek na Forum Prawnym
 
Posty: 4
Domyślnie Zwrot 10 dniowy towaru kupionego na odległość - potrącenie

Witam.
18.02.2014 odebrałem z punktu firmowego Morele.net (Sp. z o. o.) zamówiony przeze mnie (jako konsumenta) przez internet monitor. 25.02.2014 dostarczyłem monitor do punktu firmowego Moreli, co według Punktu 15 Regulaminu sklepu Morele.net Sklep internetowy Morele.net i linku zawartego w tym punkcie Sklep internetowy Morele.net, jest jednym z miejsc dostarczenia towaru w razie zwrotu 10-dniowego. Po zbadaniu monitora na miejscu przez pracownika sklepu Morele.net potwierdziliśmy obaj następującą usterkę (tak jak wpisano w uwagi do rewersu i w zgłoszenie zwrotu 10-dniowego): "rysa na plastikowej oblamówce w prawym górnym rogu. do decyzji serwisu". Towar został przyjęty przez pracownika sklepu.
Dziś, dnia 06.03.2014 dostałem następującą odpowiedź w sprawie zgłoszenia:

"Witam
Niestety możemy przyjąć zwrot tylko i wyłącznie za potrąceniem 30% wartości zgłaszanego sprzętu, ponieważ ramka wokół prawie całego monitora jest porysowana a warunkiem zwrotu 10 dniowego jest odesłanie sprzętu w stanie nie zmienionym. Decyzje dotyczącą potrącenia lub odesłania sprzętu do Pana w stanie takim jak go otrzymaliśmy proszę podać poprzez system zapytań lub BOK.
Pozdrawiam
***
Specjalista ds. obsługi reklamacji
Morele.net
"

Z tego, co rozumiem, w przypadku mojej decyzji o przyjęciu pieniędzy serwis chce obciążyć mnie kosztami usterki innej, niż potwierdziłem ja i pracownik sklepu w momencie przyjęcia towaru przez pracownika sklepu.

Dnia 06.03.2014 wysłałem przez zapytanie następującą odpowiedź serwisowi:
"Witam.
Warunkiem zwrotu 10-dniowego jest odesłanie sprzętu do głównego serwisu lub dostarczenie go do punktu firmowego (Kraków, Warszawa), jak opisuje link w punkcie 14 Regulaminu.
Ja dostarczyłem sprzęt do punktu firmowego w Warszawie i razem z Państwa pracownikiem potwierdziliśmy następujące odstępstwo od staniu niezmienionego: <<rysa na plastikowej oblamówce w prawym górnym rogu. do decyzji serwisu>>, co potwierdza wystawiony mi rewers i Uwaga w zgłoszeniu. Od Pana *** otrzymałem informację o tym, że <<ramka wokół prawie całego monitora jest porysowana>>, co różni się od stanu monitora, w jakim dostarczyłem go do punktu firmowego, gdzie po przyjęciu przesyłki przez Państwa pracownika kończy się moja odpowiedzialność za towar.

Wobec powyższego deklaruję odpowiedzialność za rysę potwierdzoną przez Państwa pracownika w momencie przyjęcia towaru w punkcie firmowym, zgadzając się na potrącenie 20% wartości zgłaszanego sprzętu, jako że potwierdzona usterka w momencie przyjęcia towaru jest mniejsza niż podana przez Pana ***.

Pozdrawiam.
***
"

Mam następujące pytania:
1. Czy wobec Regulaminu sklepu Morele.net ponoszę odpowiedzialność za usterkę "ramka wokół prawie całego monitora jest porysowana"?

2. Czy w przypadku potrącenia za usterkę "rysa na plastikowej oblamówce w prawym górnym rogu. do decyzji serwisu" serwis sklepu Morele.net ma prawo, przy uznaniu zwrotu, domagać się potrącenia o wartości równej potrąceniu jak za usterkę "ramka wokół prawie całego monitora jest porysowana"?

Załączam screenshot z informacją o zgłoszeniu zwrotu.
Pozdrawiam.
Grzesiek
Grzemek jest off-line  
06-03-2014, 19:43  
elektryk321
Stały bywalec
 
Posty: 2.133
Domyślnie RE: Zwrot 10 dniowy towaru kupionego na odległość - potrącenie

A co dokładnie chodzi? Oddajesz monitor bo kupiłeś uszkodzony, czy chcesz zwrócić monitor który uszkodziłeś sam?
elektryk321 jest off-line  
06-03-2014, 20:03  
Grzemek
Początkujący
 
Grzemek na Forum Prawnym
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Zwrot 10 dniowy towaru kupionego na odległość - potrącenie

Monitor kupiłem w pełni sprawny. Rama była zabezpieczona folią ochronną.

Monitor zarysowałem własnym użytkowaniem w prawym górnym rogu, co potwierdziłem: ja i pracownik Moreli, wpisując takie uszkodzenie w rewers i uwagi do zgłoszenia.

Tak więc chciałem monitor w takim stanie zwrócić i w opisanym w rewersie i Uwagach (dół screenshota) stanie został on przez pracownika Moreli przyjęty. W ramach 10-dniowego odstąpienia od umowy.

Mnie chodzi o to, że serwis odnosi się do innego uszkodzenia, niż to stwierdzone przy przyjmowaniu towaru przez sklep. To jest powód, dla którego założyłem wątek.
Grzemek jest off-line  
06-03-2014, 20:46  
natalie-s1959
Zbanowany
 
Posty: 10.768
Domyślnie RE: Zwrot 10 dniowy towaru kupionego na odległość - potrącenie

10-dniowy termin na zwrot towaru zakupionego na odległość jest przewidziany, by konsument mógł zwrócić sprawny towar, z właściwościami którego nie dało się zapoznać na odległość. Czym innym jest reklamacja, którą składa się z powodu usterek.

W przypadku odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni sklep, zauważywszy wady, może obniżyć kwotę zwrotu ze względu na uszkodzenie.

Na Forum przyklejono Poradnik konsumenta - warto się zapoznać.
natalie-s1959 jest off-line  
06-03-2014, 21:26  
Grzemek
Początkujący
 
Grzemek na Forum Prawnym
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Zwrot 10 dniowy towaru kupionego na odległość - potrącenie

@natalie-s1959: Mówię tylko i wyłącznie o 10-dniowym odstąpieniu od umowy. Ja byłem i jestem gotowy na potrącenia z kwoty zwrotu - sam potwierdziłem obecność usterki (rysa w prawym górnym rogu). Nie oczekuję, że otrzymam pełny zwrot pieniędzy, jeśli na monitorze jest rysa.

Zwracam uwagę na to, że serwis pisze o całej porysowanej ramie (i potrąceniu za to uszkodzenie), a w momencie przyjęcia towaru w punkcie firmowym rysę stwierdziliśmy jedną, w konkretnym miejscu. To są inne uszkodzenia.

Zależy mi na odpowiedziach na zadane przeze mnie pytania w pierwszym poście. Nie stawiam pytania: CZY serwis ma prawo proponować jakiekolwiek potrącenie.
Grzemek jest off-line  
06-03-2014, 21:31  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Zwrot 10 dniowy towaru kupionego na odległość - potrącenie

1. Nie
2. Tak.
 
07-03-2014, 12:32  
Cypio
Stały bywalec
 
Posty: 702
Domyślnie RE: Zwrot 10 dniowy towaru kupionego na odległość - potrącenie

Mam do Ciebie Grzemek małą uwagę: dane osobowe pracowników udzielających odpowiedzi podlegają ochronie zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych - (tekst jednolity Dz.U z 2002 r. Nr 101 poz. 926).

Nie publikuj nigdy nazwisk obcych osób jeśli nie wyrazili Ci pisemnie na to zgody. Tak samo zamaluj nazwiska na zdjęciach/zrzutach.
Cypio jest off-line  
07-03-2014, 12:59  
OmniModo
Stały bywalec
 
OmniModo na Forum Prawnym
 
Posty: 742
Domyślnie RE: Zwrot 10 dniowy towaru kupionego na odległość - potrącenie

Cyprio przesadzasz.
Ochrona danych osobowych to zwykłe bicie piany, straszak dla naiwnych.

Miałem 2 sprawy zgłoszone do prokuratury o ujawnienie danych osobowych pochodzących z akt sądowych i to nie tylko ujawnione zostały nazwiska, ale również informacje o kredytach, zajęciach egzekucyjnych, płatnościach i zarobkach tych osób.

Oba postępowania zostały umorzone - tylko administrator danych odpowiada za powierzone mu dane osobowe, a nie osoba która się z nimi zapoznała.

Grzemek na pewno nie jest administratorem tych danych i może je bezkarnie ujawniać osobom trzecim.
OmniModo jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ 10 dniowy zwrot towaru (odpowiedzi: 1) Witam , kupiłem w sklepie morele.net komputerową kartę graficzną. Po jakichś dwóch tygodniach wysłałem ją na gwarancję ponieważ okazała się wadliwa,...
§ Zwrot towaru kupionego na odległość na raty (odpowiedzi: 2) Czy jest możliwość zwrotu towaru (a nawet towarów) kupionych na odległość na raty? Dokładniej w Mango. Wiem, że jest możliwość do 10 dni ale nie wiem...
§ zwrot kupionego towaru (odpowiedzi: 73) witam! Ostatnio na aukcji allegro kupiłam garnki. W sumie byłam zadowolona z zakupu do momentu ich użycia. Na ceramicznej patelni pojawiły się...
§ Zwrot towaru kupionego na odległość (odpowiedzi: 5) Witam, czy sprzedawca ma prawo odmówić zwrotu towaru kupionego na odległość tylko dlatego, że kupno było na firmę, czyli dokumentem sprzedaży jest...
§ zwrot towaru kupionego na odległość (odpowiedzi: 3) Jak wiadomo kupując coś na odległość np na Allegro jest możliwość zwrotu towaru bez podania przyczyn w ciągu 10 dni od wydania rzeczy. No i tu mam...
§ 10 dniowy zwrot towaru - zwrot pieniędzy (odpowiedzi: 1) Witam serdecznie! Jestem nowy na tym forum i mam nadzieję, że ktoś mi pomoże. Kilkadziesiąt dni temu kupiłem na aukcji poprzez "Kup teraz" jeden...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:15.