naprawa gwarancyjna - Forum Prawne

 

naprawa gwarancyjna

Witam, proszę o radę w związku z naprawą gwarancyjną. Zakupiłam w sklepie oferującym towary na allegro tablet. Tablet działał poprawnie 3 miesiące. Po tym czasie nastąpiła awaria: po podłączeniu ładowarki nie ładowała się bateria. Napisałam ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
26-03-2014, 20:53  
nonie
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie naprawa gwarancyjna

Witam, proszę o radę w związku z naprawą gwarancyjną.
Zakupiłam w sklepie oferującym towary na allegro tablet. Tablet działał poprawnie 3 miesiące. Po tym czasie nastąpiła awaria: po podłączeniu ładowarki nie ładowała się bateria. Napisałam do sprzedawcy, polecił wysłanie tabletu z kopią dowodu zakupu i gwarancji. Tablet zapakowałam solidnie i wysłałam kurierem, dołączyłam pismo, w którym opisałam usterkę oraz poprosiłam o naprawę lub wymianę na nowy. Następnie cierpliwie czekałam 14 dni roboczych. Po upływie tego czasu nie dostałam żadnej odpowiedzi od sprzedawcy. Grzecznie odczekałam jeszcze kilka dni, licząc, że zaraz kurier zapuka do drzwi z naprawionym tabletem. Niestety tak się nie stało, więc napisałam maila z zapytaniem o losy tabletu. Sprzedawca odezwał się dopiero po drugim takim mailu. Treść odpowiedzi była następująca: tablet został przyjęty warunkowo ze względu na: " podniesiona obudowa tylna dziwne ślady" jeszcze czekamy na decyzje serwisu producenta.
Co robić w takiej sytuacji?
Co oznacza odpowiedź sprzedawcy? Co to znaczy "przyjęty warunkowo"?
Zaznaczę tutaj, że tablet nie miał podniesionej obudowy w chwili wysyłki, ani żadnych "dziwnych śladów" (cokolwiek to znaczy), był w stanie wprost idealnym. Myślę, że to jakiś wybieg sprzedawcy, którym chce coś (co?) osiągnąć, albo sam próbował naprawić tableta, nie wyszło, więc teraz chce jakoś wybronić szkody, które sam zrobił (ale to jedynie moje domysły). Jak się odnieść do tej odpowiedzi? Jak długo mam czekać na "decyzję serwisu"?
Tego, że tablet był w stanie idealnym chyba raczej teraz już nie udowodnię. Czy gdybym przed wysyłką zrobiła mu zdjęcia/sfilmowała, to byłoby to możliwe?
Co radzicie zrobić? Jak odpowiedzieć sprzedawcy, bez rozjątrzania sytuacji? Zależy mi na tym, aby sprawa zakończyła się pomyślnie/polubownie ale z drugiej strony nie chcę zostać "wyrolowana" tylko z tego powodu, że nie znam się na zawiłościach prawnych.
nonie jest off-line  
26-03-2014, 21:19  
natalie-s1959
Zbanowany
 
Posty: 10.768
Domyślnie RE: naprawa gwarancyjna

NA Forum przyklejono Poradnik konsumenta - znaleźć, zapoznać się, ocenić sytuację w świetle prawa.
natalie-s1959 jest off-line  
26-03-2014, 21:29  
nonie
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: naprawa gwarancyjna

Przed napisałam postu zapoznałam się, niestety nie znalazłam odpowiedzi na moje wątpliwości, dlatego nadal proszę o radę
nonie jest off-line  
26-03-2014, 21:33  
natalie-s1959
Zbanowany
 
Posty: 10.768
Domyślnie RE: naprawa gwarancyjna

No to czytała Pani nieuważnie.
Czy tablet nabyto w trybie konsumenckim?
Na jakiej podstawie złożono reklamację - na podstawie gwarancji czy na podstawie Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej?
Jeżeli na podstawie gwarancji - odpowiedzi na pytania o terminy i warunki należy szukać w niej.
natalie-s1959 jest off-line  
26-03-2014, 21:56  
nonie
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: naprawa gwarancyjna

Jeśli zakup przez prywatną osobę jest trybem konsumenckim, to tak, w trybie konsumenckim. Jeśli chodzi o podstawę, to chyba w trybie gwarancji, nawet nie wiedziałam do dzisiaj, że można inaczej.
Doczytałam w warunkach gwarancji, że w przypadku konieczności wysyłki do specjalistycznego serwisu, czas wykonania naprawy ulega przedłużeniu do 28 dni roboczych.
Nurtuje mnie jednak to warunkowe przyjęcie. W gwarancji znalazłam jedynie zapis, że sprzęt jest przyjmowany warunkowo w przypadku braku dowodu zakupu lub niekompletności, tzn, braku opakowania, przewodów, ładowarek itp. Ja te warunki spełniłam. W gwarancji nie ma nic o "podniesionej obudowie tylnej dziwnych śladach". Chodzi mi również o radę, czy powinnam (i czy warto) zaprotestować w sprawie tej obudowy, bo to nieprawda oraz czy moje milczenie w tej sprawie nie będzie równoznaczne z "przyznaniem im racji" a także czy jakikolwiek protest ma sens, coś da?
I jeszcze jedna sprawa, czy w obecnej sytuacji sklep uznał już reklamację za zasadną, czy jeszcze nie? W jakiej sprawie ma być ta decyzja serwisu?
nonie jest off-line  
26-03-2014, 22:22  
natalie-s1959
Zbanowany
 
Posty: 10.768
Domyślnie RE: naprawa gwarancyjna

Czego, zgodnie z zapisami gwarancji, dotyczy to "przyjęcie warunkowe"? Sprzęt jest przyjmowany do naprawy, tak?
natalie-s1959 jest off-line  
26-03-2014, 22:35  
nonie
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: naprawa gwarancyjna

w gwarancji napisano, że " w razie nie przedłożenia wraz ze sprzętem (kopii) dokumentu gwarancji oraz opisu objawów usterki, sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy dokonania naprawy gwarancyjnej z uwagi na niedopełnienie przez kupującego warunków gwarancji lub przyjęcie warunkowe reklamacji do 28 dni roboczych" oraz " w przypadku braku kompletu sprzęt zostanie przyjęty warunkowo". Ja spełniłam te wymogi. W mailu napisano jedynie "tablet został przyjęty warunkowo ze względu na: " podniesiona obudowa tylna dziwne ślady" jeszcze czekamy na decyzje serwisu producenta. "
nonie jest off-line  
26-03-2014, 22:58  
natalie-s1959
Zbanowany
 
Posty: 10.768
Domyślnie RE: naprawa gwarancyjna

Z zapisów gwarncji wynika, że jest "warunkowe przyjęcie reklamacji", i właśnie w tym trybie przyjęto tablet. Jeżeli dostarczyła Pani wszystkie wymagane składniki i dokumenty, a innych podstaw do "warunkowego przyjęcia" w gwarancji nie opisano, powołanie się na "podniesioną obudowę..." nie ma podstaw.
Co napisano odnośnie odrzuceń reklamacji - w jakich przypadkach przewiduje je gwarancja? Czy wiąże ew. odrzucenie a) z opinią serwisu, b) z uszkodzeniami mechanicznymi urządzenia?
natalie-s1959 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Naprawa gwarancyjna (odpowiedzi: 1) Dzień dobry Firma budowalna dokonała remontu klatki schodowej na rzecz wspólnoty mieszkaniowej. Po jakimś czasie zaczęły wychodzić fuszerki....
§ naprawa gwarancyjna (odpowiedzi: 4) Witam zepsuł mi się tusz do drukarki złożyłem reklamacje w sklepie oni towar przyjęli było to miesiąc temu do dziś żadnej odpowiedzi,czy mogę żądać...
§ Naprawa gwarancyjna (odpowiedzi: 8) Kupiłem w styczniu tego roku aparat fotograficzny Sony DSCTX9, na który dostałem 3-letnią gwarancję. Po kilku miesiącach użytkowania stwierdziłem, że...
§ Długa naprawa gwarancyjna-Plus GSM (odpowiedzi: 4) Witam,jestem abonentem Plus GSM,niestety posiadający przezemnie telefon HTC zepsuł się więc zaniosłem go do naprawy w ramach gwarancju,przy przyjęciu...
§ Naprawa gwarancyjna (odpowiedzi: 1) Kupiłam laptopa Acer, bardzo grzeje. Zwróciłam się o pomoc do Centrum serwisowego, gdzie usłyszałam, że naprawy dokonywane są w Czechach. Dodano...
§ naprawa gwarancyjna (odpowiedzi: 1) Co mozna zrobic w tej sprawie, oddałam aparat na gwarancji do naprawy 17wrzesnia do dzis nic o nim nie wiadomo . Na początku nie chcieli go przyjąc...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:32.