zerwanie umowy z winy operatora - Forum Prawne

 

zerwanie umowy z winy operatora

Witam w skrócie- poprzez infolinię zgodziłam się na przedłużenie umowy na świadczenie usług internetowych przez orange na nowych, lepszych warunkach. Po przyjęciu od kuriera, podpisaniu umowy i próbie podłączenia nowego internetu okazało się, że internet ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
27-03-2014, 17:30  
halinabylina
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie zerwanie umowy z winy operatora

Witam
w skrócie- poprzez infolinię zgodziłam się na przedłużenie umowy na świadczenie usług internetowych przez orange na nowych, lepszych warunkach. Po przyjęciu od kuriera, podpisaniu umowy i próbie podłączenia nowego internetu okazało się, że internet nie działa. Po rozmowie z konsultantem dowiedziałam się, że internet zacznie działać z nowym okresem rozliczeniowym, który rozpoczynał się prawie miesiąc po otrzymaniu urządzenia. Z pewnością, że internet będzie działał, nie odstąpiłam od umowy. Jednak w dniu, w którym nastąpić miało przełączenie na nowy internet dotychczasowy- przestał działać, nowy- nie zaczął. Sytuacja utrzymywała się przez kilka dni i po licznych telefonach na infolinię i zapewnieniach ze strony konsultantów, że jest to chwilowa awaria nic się nie zmieniło.
Dzisiaj mija półtora miesiąca od czasu rozpoczęcia nowej umowy, która jednak nigdy nie została zrealizowana- internet do dzisiaj nie działa.
Orange, do którego skierowałam wiele pism i próśb nie przyjmuje chęci zerwania aneksu do umowy. Wyczytałam, że jest to możliwe, ponieważ operator nie wywiązał się ze swoich świadczeń. Nie przyznają się do niewykonania założonych przez siebie obowiązków i utrzymują, że nie można unieważnić aneksu, ponieważ z umowy wywiązali się już w roku jej zawarcia (tj. 2011 rok), a brak internetu jest tylko przejściowym problemem i dotyczy jedynie aneksu.
Co w tej sytuacji mogę jeszcze zrobić? Jak zmusić operatora do unieważnienia aneksu do umowy?
Pozdrawiam
Katarzyna Gorońska
halinabylina jest off-line  
29-03-2014, 14:35  
Odinus
Użytkownik
 
Posty: 33
Domyślnie RE: zerwanie umowy z winy operatora

Co to za nowy internet? Nie była to przypadkiem migracja z PTK do TP, albo z prędkości ADSL na VDSL.

"Jednak w dniu, w którym nastąpić miało przełączenie na nowy internet dotychczasowy- przestał działać, nowy- nie zaczął."

Ten opis (plus informacja, że podpisywała Pani aneks a nie nową umowę) wskazuje na fakt, że mamy tutaj do czynienia z migracją z ADSL na VDSL.

Internet nie działa - należy zgłosić usterkę i wziąć jej numer. Ciężko coś tutaj poradzić, bo jeżeli wysłała Pani wiele pism, to pewnie ta kwestia jest już wałkowana. Co jest istotne - podstawą naliczania odszkodowania za przerwę w dostawie usługi jest zgłoszenie usterkowe. Należy się upewnić, że usterka jest zgłoszona i faktycznie trwają prace nad jej usunięciem.

Aneks można unieważnić. np. Jeżeli była to migracja na prędkość internetu, której firma nie jest w stanie Pani świadczyć.

Inna sprawa, ponieważ przerwa w dostawie Pani usługi jest spowodowana wejściem w życie aneksu, to coś tu nie gra... Jeżeli migrowała Pani do VDSL to powinien pojawić się u Pani technik celem montażu splittera i zrobiłby to już wcześniej, a więc faktyczna migracja prędkości też byłaby wcześniej.

A więc może to jest przejście z Orange freedom na Neostradę (podpisywała Pani umowę a nie aneks?)? Jak tak, to trzeba routera skonfigurować od nowa.

Musiałaby Pani napisać jaką zmianę wprowadzał ten aneks. Bo teraz to trochę jak wróżenie z fusów.

Wracając do najważniejszej kwestii - musi być zgłoszona usterka. Powodzenia !

"Jak zmusić operatora do unieważnienia aneksu do umowy?"
Jeżeli technik stwierdzi (nie jakiś tam technik, tylko technik tepsy) , że u Pani net w tej konfiguracji co ma Pani w umowie nie pośmiga, to może Pani na tej podstawie złożyć reklamację. (oczywiście technik też musi odpowiednią informację tej treści przesłać gdzieś tam)
Odinus jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zerwanie umowy z winy operatora (odpowiedzi: 1) Dzień dobry, W sierpniu 2014 roku telefonicznie uzgadniałem z konsultantem Plusa warunki umowy, zgodziłem się na warunki przedstawione na infolinii...
§ Zerwanie umowy z winy Operatora Sieci (odpowiedzi: 3) Witam, proszę o pomoc w zerwaniu umowy z Operatorem Fm mobile, sprawa wygląda tak w maju 2013 podpisałem umowę z operatorem i wszystko było ok do...
§ Zerwanie umowy z Orange z winy operatora (odpowiedzi: 1) Witam. Kilka miesięcy temu przedłużyłem umowę z Orange i w ramach nowej umowy powinienem dostać między innymi darmowy pakiet 50% minut z abonamentu....
§ Play - zerwanie umowy z winy operatora . (odpowiedzi: 5) Cześć witam zwracam się do was z poradą . W dniu 30.08.2010 podpisałem przedłużającą umowę o kolejne 24 miesiące na abonament LongPlay 99 . Według...
§ zerwanie umowy z orange z winy operatora (odpowiedzi: 4) A więc od około 6 miesięcy mamy problemy z telefonami w orange, mimo iż są w zasięgu nie można się dodzwonić "użytkownik poza zasięgiem lub ma...
§ Zerwanie umowy z Orange z winy operatora (odpowiedzi: 2) Witam, Mam taki problem, gdyż podpisałam umowe z Orange na 2 telefony na firmę, ale Orange nie dotrzymało warunków umowy (zamiast 80 minut +...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:39.