Pracownik zapomniał o pobraniu
Witam, proszę pomóżcie. Pracownik zapomniał zaznaczyć przy tworzeniu listu przewozowego, że przesyłka ma być pobraniowa. Klient sprzęt odebrał. Był to laptop za 1700 zł, więc kwota niemała. Zakup odbył się poprzez portal Allegro. Po telefonie do Klienta usłyszeliśmy, że to nasz problem i on płacił nie będzie. Mamy potwierdzenia w postaci historii transakcji na koncie bankowym, że płatność nie została uregulowana przelewem, mamy potwierdzenie odebrania przesyłki bez dokonywania płatności od firmy kurierskiej i nagrania z monitoringu w sklepie, że Klient nie płacił osobiście. Po czyjej stronie w takim wypadku stoi prawo? Szukałem odpowiedzi na forach i w kodeksie cywilnym, ale takowej nie znalazłem, proszę więc o rzeczową, jasną odpowiedź, czy mogę skierować sprawę na drogę sądową, będąc pewnym wygranej i zwrotu kosztów postępowania? W mojej opinii nieporozumienie co do formy płatności nie usprawiedliwia kradzieży, bo dla mnie to zwykłe przywłaszczenie sobie mienia. My wywiązaliśmy się z umowy kupna sprzedaży bo sprzęt dostarczyliśmy, a on nie bo nie zapłacił. Problem tylko w tym, że Klient posiada zarówno laptopa jak i paragon, ale to normalne przy sprzedaży wysyłkowej.
|