Anulowanie zamówienia i groźby - Forum Prawne

 

Anulowanie zamówienia i groźby

Witam, tytułem wstępu - sklep internetowy bez konsultacji ze mną anulował zamówienie, wystosował w stosunku do mnie groźby. Cała historia: Wstępnie: Zajmuję się hobbystycznie filmami z lotu ptaka, latam bezzałogowym hexacopterem, użyczam zdjęcia do lokalnego ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
07-04-2014, 07:44  
wawrzonekm
Początkujący
 
Posty: 26
Domyślnie Anulowanie zamówienia i groźby

Witam,
tytułem wstępu - sklep internetowy bez konsultacji ze mną anulował zamówienie, wystosował w stosunku do mnie groźby. Cała historia:

Wstępnie:
Zajmuję się hobbystycznie filmami z lotu ptaka, latam bezzałogowym hexacopterem, użyczam zdjęcia do lokalnego programu kręcącego dokumenty o Sudetach, robię to hobbystycznie, amatorsko i nigdy nie wziąłem za to ani złotówki. Teraz składałem sprzęt dla kolegi, hobbystycznie - nie biorę za to pieniędzy, nie mam żadnej firmy, działalności, nie ogłaszam się nigdzie. Kolega bardzo chciał mieć sprzęt na miniony weekend, gdyż robi imprezę, która odbywa się dwa razy do roku i jest dość popularna - chciał mieć pamiątkę.
Wg broszury ulc i ustawy:
"Licencja, a właściwie świadectwo kwalifikacji operatora bezzałogowego statku powietrznego (w skrócie
UAVO), bo tak nazywa się wydawany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego dokument, jest wymagane
jedynie w przypadku osób wykonujących loty inne niż rekreacyjne lub sportowe"
http://www.ulc.gov.pl/_download/pers...ie/faq_uav.pdf


Zamówiłem w jednym z podających się za profesjonalne sklepów internetowych produkty - dwie aparatury sterujące i gimbala (stabilizator) do kamery. Dzwoniłem by się upewnić i sprawdzić dostępność- gimbale się skończył ale tydzień temu zamówiliśmy, na dniach będą (szkoda, że to tylko telefon bo nie mogę tego udowodnić) - reszta towarów była dostępna na stronie. Zamówiłem, na stronie miałem podaną kwotę i wpis o darmowej wysyłce, wg regulaminu sklep przy zakupach powyżej 3000zł wysyła na swój koszt.
"Przy zakupach na kwotę oraz płatności przelewem powyżej 3000 zł sklep wysyła towar GRATIS"
Dostawy - Spedycja - Sklep modelarski RC-LIPOL

Otrzymałem potwierdzenie zamówienia:
Potwierdzenie zamówienia nr 1157

Dziękujemy za złożenie zamówienia w naszym sklepie.
Prosimy o potwierdzenie zamówienia klikając na

Informacje podstawowe
Przewidywany termin wysyłki: 10 dni
Płatność: Przelew
Dostawa: Kurier
Koszt dostawy: 19,00 zł
Całkowita wartość zamówienia: 3 067,00 zł
Zamówione produkty:
10962669 | Głowica 3 osiowa NEX Gimbal BLDC + silniki + sterownik AlexMos V2 | 1 468,00 zł - 1 szt.
1157544 | Aparatura Hitec Optic 5 2,4 GHz MODE 2 z odbiornikiem Minima 6T | 385,00 zł - 1 szt.
11575 | Hitec Aurora 9 2.4GHz + Optima 9 | 1 195,00 zł - 1 szt.

Wykonałem przelew, wg tego co mi wyskoczyło na stronie podczas jego składania - 3048zł, dokładnie tyle ile kosztuje zamówiony towar.
Zamówienie złożone 26 marca 2014.

Nasza korespondencja - sedno sprawy:
JA:
Witam,
kiedy mogę spodziewać się paczki ?
ONI:
Witam
jeszcze nie dotarły gimbale
1157544 | Aparatura Hitec Optic 5 2,4 GHz MODE 2 z odbiornikiem Minima
6T | 385,00 zł - 1 szt. jest
11575 | Hitec Aurora 9 2.4GHz + Optima 9 | 1 195,00 zł - 1 szt. - są
tylko nowe wersje na starą trzeba czekać
JA:
Czymś się róźni stara od nowej ? Czy gimbale będą w tym tygodniu ?
ONI:
nowa
Aparatura Hitec Aurora 9X 2.4GHz + odbiornik Maxima 9 Sklep modelarski RC-LIPOL
stara
Hitec Aurora 9 2.4GHz + Optima 9 Sklep modelarski RC-LIPOL
gimbale powinny być w tym tygodniu
JA:
Ok ja zamówiłem starą - kiedy będzie ? Inaczej - będzie wszystko do weekendu ?
ONI:
gimbal powinien dotrzeć jest w drodze
aparatury raczej nie miały być w poprzedniej dostawie ale przyszły
tylko nowe, czekam na informacje kiedy będą dostępne
JA:
Proszę dziś o informację, dzwoniłem przed składaniem zamówienia i ... miały być dostępne. Proszę o informacjię dziś - jesli nie będzie ich u mnie do piątku to rezygnuję.
JA:
Wtedy kupię ją w innym sklepie. Pozdrawiam
ONI:
mogę zrobić 50 zł rabatu na nową
JA:
Nie chcę nowej, chcę zamówioną Nie mam niestety jak dołożyć więcej pieniędzy, to kolejny za duży i nie potrzebny wydatek. Proszę o informację, w innym wypadku zostawimy samego gimbala a aparatury kupię w modelemax któy mam u siebie w mieście. Chciałem zamówić wszystko kompleksowo dlatego wybrałem Państwa sklep.
JA:
Proszę dać mi do końca znać, bardzo mi na tym zależy a nie wiem co robić.
ONI:
ok aparatura będzie do piątku
JA:
Super ! Pozdrawiam.

i maile w piątek - 04.04.2014
JA:
Witam. Czy moje zamówienie wczoraj poszło ?
ONI:
nie dotarły gimbale
JA:
Jak bym wiedział to bym sam zamówił z dronevision albo z hobbykinga - to miało być e kilka dni tak jak rozmawialiśmy a teraz jestem w plecy z terminem składania sprzętu dla klienta. Bardzo słabo to wygląda - pierwsze i na pewno ostatnie zamówienie w Państwa firmie.
ONI:
zawsze można zrezygnować, tym bardziej że w dalszym ciągu ma Pan
niedopłatę do zamówienia
JA:
Jaka niedoplate ? Nie dostałem żadnej informacji o tym. Poza tym jestem tydzień w plecy przez wasz sklep nie zamierzam czekać kolejnego. Tak jak napisałem - to pierwszy i ostatni raz kiedy to zamawiam. Poza tym umawialismy sie na paczkę do piątku wiec jeśli nie trzymacie terminu to dobrze jest powiadomić o tym klienta... Chyba ze zależy Państwu na negatywnych opiniach w sieci... Jestem całym zamówieniem zniesmaczony
JA:
W niedziele sa zawody motokrosowe - odbywają sie dwa razy do roku. Zależało mi na czasie i sprzęcie ale jak widać przeliczylem sie przez Państwa podejście i kłamstwa. I nie będziemy mieć pamiątki... Dziękuje.
JA:
Doczekam sie odpowiedzi na maile ? Jaka niedoplata ?
ONI:
witam
wpłacił Pan za niską kwotę
proszę sprawdzić zamówienie
JA:
Z tego co macie w regulaminie na stronie wysylacie powyżej 3000 zł przy wplacie na konto na swój koszt ignoranci. Żałuje ze tu zamawialem cokolwiek - zenujaca obsługa i podejście do klienta. Wrócę do domu to opisze sytuacje na forum modelarskim by Was unikali. Kiedy otrzymam towar za który zalacilem ? Bo widze dotrzymanie słowa i terminu sie nie udaje.
Co za obsługa, ale sie zdenerwowalem. Czekam na odpowiedz - tez będę sie musial o nią prosić ?
JA:
Wplacilem dokładnie tyle ile wpłacić miałem.
ONI:
Witam
nie zmuszamy nikogo do zakupów w naszym sklepie
jeśli nie odpowiada Panu nasza obsługa nie ma problemu, zamówienie
zostało anulowane, pieniądze zwrócone

JA:
Straciłem czas i przez was nie zrobię filmu z naszej imprezy. Opisze wszystko wraz z mailami na każdym możliwym modelaskim forum. Profesjonalne zlanie do kibla klienta. Tak to sie dzis robi ?
JA:
Co z moim straconym czasem ?
JA:
W tym wypadku przetrzymaliscie bez mojej zgody moje pieniądze. Oczekuje zamówionego towaru.
ONI:
skoro Pan tak straszy
to my też skutecznie doniesiemy do ULC na Pana że wykonuje Pan loty
niezgodne z przepisami ruchu lotniczego i uprawnieniami

JA:
Straszy mnie PAN ? Do latania hobbystycznego nic mieć nie muszę. Do sportowego - tez nie muszę. Komercyjnej działalności nie prowadze - a nadal nie mam odpowiedz co z moim towarem i pieniędzmi które zatrzymaliscie bez mojej zgody. Prosilem o ich zwrot ? Nie potrafi Pan z twarzą załatwić sprawy do końca, ma koniec grozi. Nie zapomnę tego dopisać do wglądu każdemu zainteresowane mu modelarzowi.
Jaja sobie ze mnie Pan robi ?
JA:
Jeszcze zapomnialem zapytać - jakim prawem chce grożąc mi Pan zaglowac moimi prywatnymi danymi osobowymi ? Nie zostawie tak tej sprawy. Teraz juz nie. Za to chamstwo.
ONI:
Po pierwsze to Pan kieruje w naszą stronę groźby karalne, tylko czekam
aż coś się pokaże na forach, nasz prawnik na pewno się tym zajmie.
co do latania, to widzę że nie ma Pan zupełnie pojęcia o przepisach
ruchu lotniczego, i w takim wypadku radzę lepiej nic nie pisać, bo
tylko sobie Pan szkodzi
Kilka maili wcześniej pisałem o tym że pieniądze zostały zwrócone.
temat uważam za zamknięty


--------------------------------------------
01. Czy sklep może bez podania przyczyny i bez kontaktu ze mną anulować zamówienie?
02. Co mogę zrobić poprzez chęć wymuszenia na mnie dopłaty za wysyłkę, którą powinienem mieć w cenie - czy to nie jest wyłudzanie pieniędzy?
03. Czy mogę coś zrobić z groźbą którą otrzymałem?
04. Czy sklep wysyłając jakiekolwiek zgłoszenie np wg swojej groźby może używać moich prywatnych danych podanych przy zamówieniu ? Poza tym - oni nie wiedzą gdzie latam, kiedy, nie mają żadnych podstaw - to tylko suche groźby, a ja nie latam komercyjnie.

05. Czy coś jeszcze mogę z całą sprawą zrobić?
06. Czy mogę opublikować w sieci naszą rozmowę i pokazać ich podejście do klienta ?
07. Czy sklep może podawać inną nazwę firmy na stronie niż ma zarejestrowaną:
podają:
Właścicielem sklepu jest Szkoła Latania RC-Lipol ul.Prof. A. Krzyżanowskiego 24 35-329 Rzeszów NIP 813-148-08-32
A mamy:
https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/CEID...e-4f4a6147e197

Proszę o pomoc, nie zostawię tak sprawy z tym Panem.
wawrzonekm jest off-line  
07-04-2014, 07:48  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.167
Domyślnie RE: Anulowanie zamówienia i groźby

I liczysz na to że ktoś to przeczyta?

Nie jesteś tu pierwszy raz, powinieneś już znać ten wątek.
nomnes jest off-line  
07-04-2014, 08:07  
wawrzonekm
Początkujący
 
Posty: 26
Domyślnie RE: Anulowanie zamówienia i groźby

Taką mam nadzieję, tak. Liczę na pomoc i odpowiedź na moja pytania.
Pozdrawiam i z góry dziękuję.
wawrzonekm jest off-line  
28-07-2014, 10:41  
UAV Operator
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: Anulowanie zamówienia i groźby

Witam,
Miało być o lataniu bezzałogowcami, ale zacznę od wątku głównego.
Jakoś nie specjalne mnie dziwi fakt, że sprzedawca nie mogąc wywiązać się z zamówienia odesłał Panu otrzymane od Pana środki. Szczególnie po Pańskich słowach: "jeśli nie będzie ich u mnie do piątku to rezygnuję" Nie sądzę też, aby to było jej celowe działanie, (pewno zawalił ich dostawca) w końcu po to otwieram sklep, żeby na nim zarabiać . W cytowanej korespondencji widać też wyraźnie, że z powodu braku możliwości wywiązania się z zamówienia, proponowali Panu inny towar. Tak, czy owak jeśli pieniądze Panu rzeczywiście odesłali dla mnie to sprawę zamyka.
Zawsze mógłby Pan zrobić im sprawę o dobra utracone, tyle, ze chyba jednak nie utracił Pan żadnych korzyści z tego tytułu (z tego co Pan pisze, nie zarabia Pan na tym)

01. Czy sklep może bez podania przyczyny i bez kontaktu ze mną anulować zamówienie?
Z tego co widzę przyczynom było Pańskie żądanie „jeśli do piątku”...
02. Co mogę zrobić poprzez chęć wymuszenia na mnie dopłaty za wysyłkę, którą powinienem mieć w cenie - czy to nie jest wyłudzanie pieniędzy?
Myślę, ze skoro wyjaśniliście sobie Państwo tą kwestię nie jest to próba wyłudzenia
03. Czy mogę coś zrobić z groźbą którą otrzymałem?
04. Czy sklep wysyłając jakiekolwiek zgłoszenie np wg swojej groźby może używać moich prywatnych danych podanych przy zamówieniu ? Poza tym - oni nie wiedzą gdzie latam, kiedy, nie mają żadnych podstaw - to tylko suche groźby, a ja nie latam komercyjnie.
Ad 3 i 4
Jaką groźbą?
Pisze Pan o doniesieniu do ULC?
Jeśli wykonuje Pan loty jak w powyższym, opisywanym przez Pana przypadku (łamiąc Ustawę Prawo Lotnicze) to obowiązkiem każdej osoby mającej świadomość zagrożeń jakie niesie łamanie tych przepisów jest zareagowanie w odpowiedni sposób. O tym będzie niżej.
05. Czy coś jeszcze mogę z całą sprawą zrobić?
06. Czy mogę opublikować w sieci naszą rozmowę i pokazać ich podejście do klienta ?
Moim zdaniem nie. Na publikowanie mojej korespondencji bez mojej zgody zareagowałbym środkami prawnymi.
07. Czy sklep może podawać inną nazwę firmy na stronie niż ma zarejestrowaną:
podają:
Właścicielem sklepu jest Szkoła Latania RC-Lipol ul.Prof. A. Krzyżanowskiego 24 35-329 Rzeszów NIP 813-148-08-32
Sklep działa zgodnie z wpisem do CIDG. Nie wykluczone, że to, co Pan wyżej pisze jest adresem do to korespondencji.

Ustawodawca stworzył przepisy Lotnicze jakie są...Ważne, że w ogóle są. Latanie bezzałogowcami przed ich nowelizacją było niemal niemożliwe do wykonania zgodnie z przepisami. Jak zwykle pozostawiają one możliwość interpretacji. Z tego, co mi wiadomo, są one wzorowane na gotowych rozwiązaniach innych krajów UE (m in. Wielkiej Brytanii). Proponuje też poczytać, co ma EASA do powiedzenia na ten temat. Przepisy lotnicze UE mówią nam wyraźnie o tym, ze mamy je stosować w całej UE jeśli kraj w którym ma miejsce dana czynność nie ma uregulowań na ten temat.
Ważne jest do czego służą nasze materiały, czym latamy i w jaki to robimy sposób.
Z tego, co Pan opisuje Pańskie materiały są wykorzystywane do jakieś publikacji. Mniejsza z tym, czy Pan na tym zarabia, czy tylko dzięki temu ma Pan reklamę. Jest to latanie inne niż rekreacyjne lub sportowe. Mam nadzieję, że ustawodawca szybko doprecyzuje to zagadnienie.
Dla porównania: To, że rozdaje Pan za darmo rzecz, czy sprzedaje ją nie zarabiając, której normalna sprzedaż wymaga koncesji, nie zwalnia Pana z obowiązku posiadania tejże koncesji.
Nie opisał Pan sprzętu (wagi) ani miejsca, w którym wykonuje Pan te operacje lotnicze. Nie podał Pan też czy używa Pan aparatury FPV czy loty są programowane czy tylko sterowane z ręki.
UAV Operator jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Anulowanie zamówienia (odpowiedzi: 1) Witam, złożyłem we wtorek zamówienie w sklepie media expert na smartfona, którego nie mieli na stanie. Pan zamówił on-line smartfon i powiedział że...
§ Wpłata zaliczki i anulowanie zamówienia (odpowiedzi: 4) Witam, Wystawiłem zapytanie ofertowe na pewnym portalu dotyczące zakupu alkoholu na wesele. Kontrahent przedstawił mi ofertę i zażądał wpłaty 30%...
§ Opłaty za anulowanie zamówienia usługi w internecie (odpowiedzi: 9) Witam po raz pierwszy. Mam taki problem. 3 dni temu zamówiłam i zapłaciłam w internetowej drukarni druk ulotek. Próbowałam 2-krotnie wgrać według...
§ Anulowanie zamówienia (odpowiedzi: 1) Witam w czwartek wysłałam do firmy która zajmuję się produkcją kartonów aby wysłali mi ofertę bo chce kupić kartony. Napisałam, że chciałabym...
§ anulowanie zamówienia (odpowiedzi: 6) Witam! W jednym z internetowych sklepów złożyłem zamówienie na laptopa po niezwykle atrakcyjnej cenie, jak się później okazało cena została błędnie...
§ anulowanie zamówienia (odpowiedzi: 2) Witam, ponieważ nie mam doświadczenia ani dostatecznej wiedzy w interpretacji prawa a czuje się oszukana postanowiłam zapytać się Was czy słusznie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:33.