06-04-2009, 10:08
|
| Użytkownik | brak paragonu a zwrot towaru
Kupiłam w sklepie internetowym 3 książki, jedna nie spełniała moich oczekiwań, więc ją odesłałam (na stronie sklepu jest mowa o takiej możliwości : "Zgodnie z zapisem ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z 2000r, nr 22, poz. 271 ze zm.), Klient dokonujący zakupu w naszym sklepie wysyłkowym ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie dziesięciu dni od daty otrzymania zamówionego towar"). Wcześniej poinformowałam sklep o wysyłce. No i dziś dostałam maila że mam dosłać paragon, inaczej nici ze zwrotu. I jest problem, bo paragonu nie mam - nawet nie pamiętam, czy w przesyłce był jakiś paragon....Co teraz? Bez paragonu nie ma zwrotu? |
| |
06-04-2009, 10:42
|
| Stały bywalec | RE: brak paragonu a zwrot towaru
Zasadniczo jest wymóg okazania dowodu zakupu.
Teoretycznie może to być potwierdzenie przelewu, paragon, faktura, nawet potwierdzenie zamówienia chyba.
|
| |
06-04-2009, 13:19
|
| Stały bywalec | RE: brak paragonu a zwrot towaru
Ustawa mówi o zwrocie towaru a nie paragonu.
|
| |
07-04-2009, 17:30
|
| Moderator | RE: brak paragonu a zwrot towaru
Jest dokumentacja w systemie kompeterowym (korespondencja mailowa itp.) - to wystarczjące dowody dokonanego zakupu. Mają obowiązek, zgodnie z cytowana przez Ciebie ustawą, przyjąc zwrot.
|
| |
08-04-2009, 13:14
|
| Użytkownik | RE: brak paragonu a zwrot towaru
Muszę powiedzieć, że pozytywnie mnie zaskoczyli. Nie zdążyłam jeszcze im odpisać o tym ze jednak nie mam paragonu, a dziś dostałam taki mail:
"Dzień dobry,
Dzisiaj dotarła do nas zwracana przez Panią książeczka Charlemagne.
Bardzo dziękujemy za solidne spakowanie i zabezpieczenie książeczki przed uszkodzeniami w trakcie transportu.
Za moment przelejemy Pani pieniądze na konto."
Super. |
| |
18-02-2011, 17:14
|
| Początkujący | RE: brak paragonu a zwrot towaru
Wszyscy mówią o "ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny", która uprawnia konsumenta do rezygnacji z zakupu bez podania przyczyny...
ale zapominacie o tym, że przedsiębiorca skoro przyjmuje taki zwrot musi tę sprzedaż skorygować. Dlatego paragon fiskalny jest niezbędnym dokumentem, na którego podstawie można dokonać zwrotu wartości przedmiotu. Interpretacje "ustawy o VAT" oraz "Rozporządzenia MF w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące oraz warunków ich stosowania." są różne. Ale podstawą do korekty sprzedaży jest oryginał paragonu fiskalnego. Niekiedy jest dopuszczalne dołączenie oświadczenia obu stron, czasem karty gwarancyjnej, protokołu uznania reklamacji, wejścia towaru na stan magazynowy, dowodu zapłaty ze wskazaniem m. in. sprzedawcy, przy płatnościach kartą wydruk terminalu. Jednak większość US nie akceptuje takich podstaw do korekty, a ciężar dowodu zawsze znajduje się po stronie podatnika.
|
| |
27-01-2012, 20:00
|
| Początkujący | RE: brak paragonu a zwrot towaru
no a jeśli przedsiębiorca nie wręczył paragonu ani faktury to co wtedy?
mój przypadek wygląda w ten sposób że dałam się namówić na zakup towaru u akwizytora. następnego dnia dostałam towar i wszystko było zrealizowane na podstawie dowodu zamówienia. towar przyjęłam i zapłaciłam kurierowi, który podbił mi gwarancję. jednak następnego dnia się rozmyśliłam i wysłałam oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie do tej pory nie zostało odebrane przez adresata. Dziś zadzwoniłam do gościa i mu o tym powiedziałam ze chce zwrócić towar i czy mam wysłać na ten sam adres co oświadczenie którego nie odebrał.
Facet wielce oburzony powiedział ze mogę łącznie z paragonem lub faktura, na co mu odpowiedziałam że nic takiego nie dostałam i mam tylko dowód zamówienia i kartę gwarancyjną. powiedział ze na tej podstawie nie przyjmie towaru, (dziwne bo na tej podstawie towar wydał!!!!!!!!) wiec się wkurzyłam i zażądałam wystawienia faktury. tylko problem w tym iż pewnie faktury doczekam się nie wiadomo kiedy,jeśli wogóle;/ i będzie już po upływie 10 dni na zwrot o których on cały czas mówi. (choć w ustawie jest mowa o 14).
no i co mam zrobić? wysyłać towar z tym co mam czy czekać na fakturę i wtedy? czy może później dosłać mu tą fakturę????????? POMOCY!!!!!
|
| | |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Zwrot towaru, a brak paragonu (odpowiedzi: 26) Proszę o pomoc. Dziś przed 14 dokonałam zakupu w małym sklepie papierniczym stalówki do pióra. Podkreślam, że Pani od początku mnie pospieszała,... | § Brak paragonu a zwrot towaru (odpowiedzi: 7) Witam.
Zakupiłem towar w jednym z marketów budowlanych. Towar muszę reklamować. Niestety nie mam paragonu a jedynie dowód zapłaty kartą płatniczą.... | § Zwrot towaru bez PARAGONU (odpowiedzi: 27) Dzień dobry!
Mam nadzieję, że ktoś mi pomoże.
Otóż jestem sprzedawcą na allegro.
Dnia 21.02.2014r Pani zakupiła u mnie 3 szt.piżam
Dzisiaj... | § zwrot towaru bez paragonu (odpowiedzi: 8) Witam, niedawno zakupiłam na allegro rękawice na prezent, jednak okazały się za małe. Paragon jednak gdzieś mi zginął, a dostałam informację, że aby... | § Zwrot Towaru bez paragonu??? (odpowiedzi: 19) Witam,
dostałem prezent ze sklepu ZARA na urodziny,jednak nie podoba mi się i chciałbym zwrócić. Jednak mój kolega zgubił paragon.
Czy jest... | § Zwrot towaru zakupionego przez internet - brak paragonu (odpowiedzi: 8) Witam
Zakupiłem w pewnym Krakowskim sklepie internetowym ubrania ale z zamówieniem nie było paragonu. Rozmiary ubrań okazały się nie dobre i... | | |