Uszkodzenie przesyłki wysłanej za pośrednictwem firmy kurierskiej - Forum Prawne

 

Uszkodzenie przesyłki wysłanej za pośrednictwem firmy kurierskiej

Witam, Chciałbym prosić o pomoc dot. opisanej niżej sytuacji związanej z uszkodzeniem przez firmę kurierską szafki. Przedmiotem przeze mnie wysłanym była szafka, która w wyniku niewłaściwego obchodzenia się z przesyłką została w wielu miejscach uszkodzona. ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
15-04-2014, 12:56  
egzo
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie Uszkodzenie przesyłki wysłanej za pośrednictwem firmy kurierskiej

Witam,

Chciałbym prosić o pomoc dot. opisanej niżej sytuacji związanej z uszkodzeniem przez firmę kurierską szafki.

Przedmiotem przeze mnie wysłanym była szafka, która w wyniku niewłaściwego obchodzenia się z przesyłką została w wielu miejscach uszkodzona. Sytuacja wyglądała następująco. W dniu odbioru byłem umówiony z kurierem na odbiór o godz. 11:00. Do godz. 14 nikt się nie zjawił po czym zadzwoniłem do obsługi klienta i dowiedziałem się, że jednak kurier przyjedzie ok 16. Niestety nie byłem w stanie zostać do tej godziny w związku z czym zapytałem czy jest możliwość aby kurier przyjechał po prostu i wziął przesyłkę bez mojej obecności zostawiając dokument obok. Dowiedziałem się, że jest to możliwe i kurier zostanie o tym poinformowany (ustalenia te zostały dokonane przez panią A.R.z firmy FedEx). Dodam, że na posesji była Pani, która miała jedynie zwrócić uwagę na przesyłkę. Kiedy panowie przyjechali i zaczęli wózkiem pakować paletę ta im się obsunęła lub częściowo przewróciła (tak powiedziała mi ta pani). Panowie ci za pomocą znalezionego obok kija lub podobnego przedmiotu podważali szafkę (nie wiem w jakim celu). Pani, która to zauważyła podeszła do kurierów pytając dlaczego robią to w taki sposób (ewidentnie uszkadzając spód szafki) ale nie doczekała się żadnej konstruktywnej odpowiedzi. Panowie nie zostawili też żądnego potwierdzenia odbioru przesyłki. Następnego dnia adresat otrzymał informację od kuriera, że przesyłka jest uszkodzona. Otrzymał mailowo zdjęcie pokazujące obicie w dolnej części oraz słowną informację o tym, że zepsuty jest bok szafki. Szafka posiadała 6 nóżek, 5 z nich zostało całkowicie wyłamanych a jedna została skrzywiona (stało się to w momencie, w którym kurierzy odbierając przesyłkę "upuścili" ładunek). Ponadto dolne obicie a nawet uszkodzenie samej krawędzi palety jest niewątpliwie wynikiem działania kuriera. Szafka posiada również wyraźne uszkodzenie w górnej krawędzi z prawej strony - uderzenie o coś lub czymś (krawędzie były osłonione). Przesyłka była owinięta kilkoma warstwami streczu (szafka i paleta razem), następnie krawędzie zostały obłożone grubą tekturą, na to warstwa folii z bąbelkami, następnie na kilku szerokościach owinięcia taśmą klejącą i na koniec kolejnych kilka warstw folii strecz. Szafka stała bezpośrednio na drewnianych podpórkach aby odciążyć nóżki na czas transportu i zapewnić stabilność. Przesyłka nie była ubezpieczona a transport załatwiałem za pośrednictwem firmy AW-Polska.

Kiedy przesyłka do mnie wróciła otrzymałem jakiś kwitek potwierdzający powrót przedmiotu do mnie. Chcąc sporządzić protokół szkody dowiedziałem się, że został on już sporządzony "gdzieś tam". Przesyłka jest towarem, który został sprzedany adresatowi. W wyniku działania kurierów została ona zniszczona i chciałbym zareklamować ją żądając zwrotu za koszt transportu oraz naprawy. Przesyłka nie była ubezpieczona i tutaj Pani z AW-Polska już mi napisała, że przewoźnik ogranicza się do pokrycia jedynie 50 zł. (koszty naprawy i transportu to ponad 500 zł). Napisała też, że kurier nie miał racji mówiąc, ze protokół został sporządzony tam gdzieś w centrali i powinien zrobić to przy mnie. Sam już nie wiem. Jakie są realne szanse na odszkodowanie i co zrobić aby ich pogonić. Takie zachowanie kurierów jest niedopuszczalne. Czy brak ubezpieczenia przesyłki zwalnia ich z wypłaty kosztów naprawy i transportu ?

Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc.
egzo jest off-line  
15-04-2014, 13:23  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.462
Domyślnie RE: Uszkodzenie przesyłki wysłanej za pośrednictwem firmy kurierskiej

Cytat:
Napisał/a egzo Zobacz post
kurier nie miał racji mówiąc, ze protokół został sporządzony tam gdzieś w centrali i powinien zrobić to przy mnie
Należało sporządzić protokół. Pozbawiłeś się dowodu na to, że zwrócono uszkodzoną szafkę.
Masz kontakt z panią, która widziała "walkę" z szafką?
cedwah jest off-line  
17-04-2014, 10:44  
egzo
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Uszkodzenie przesyłki wysłanej za pośrednictwem firmy kurierskiej

tak mam.
egzo jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Uszkodzenie przesyłki podczas transportu firmy kurierskiej. (odpowiedzi: 48) Dzień dobry, mam pewien problem, z którym nie wiem jak się uporać. Opiszę swoją sytuację: Sprzedałem na aukcji laptop. Laptop działał,...
§ Rekamacja przesyłki kurierskiej - uszkodzenie (odpowiedzi: 1) Witajcie, Temat pewnie wałkowany, jednak w żadnym wątku nie znalazłem odpowiedzi od początku do końca. Więc tak: kupiłem jako konsument od...
§ Błąd w wysłanej mailem ofercie / cenniku. (odpowiedzi: 1) Witam, Prosiłbym o wasze opinie i wypowiedzi na poniższy problem. Do rzeczy: Wysłałem do moich kontrahentów (wczesniej wyrazili zgode na...
§ nie odebranie reklamacji wysłanej przez klienta (odpowiedzi: 6) Witam, takie pytanie: co w przypadku gdy klient odeśle reklamacje do firmy i nikt jej tam nie odbierze, bez względu na przyczynę?? Uznanie...
§ Opłacenie wysłania przesyłki pobraniowej, przesyłka nie została wysłana (odpowiedzi: 3) Witam serdecznie na forum, to mój pierwszy post i mam nadzieję, że wystarczająco dobrze opiszę swój problem. Zaznaczam, że nie chodzi o dużą kwotę,...
§ Gdzie uzysać info o wysłanej korespondencji z BZ WBK (odpowiedzi: 1) Nie otrzymałam od banku żadnego zawiadomienia o powstałym zadłużeniu na koncie (pobrana opłata za karę), dotarło do mnie tylko pismo mówiące o tym ze...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:05.