zwrot zaliczki za towar na zamówienie
witam ,przyszedł do mnie klient z dokumentacją instalacji grzewczej domku ,po ofertę na grzejniki, według dokumentacji same bardzo nietypowe rozmiary .wyceniłem mu je i klient wycenę zaakceptował ,powiedziałem mu że grzejniki są na zamówienie ze względu na nietypowe wysokości ,w jego obecności zadzwoniłem do producenta aby się upewnić czy posiada takie na stanie .
po potwierdzeniu przez producenta ,klient zostawił mi 500.- zaliczki
po kilku dniach gdy otrzymałem grzejniki ,klient powiedział że te rozmiary mu nie odpowiadają i zrezygnował z zakupu i zażądał zwrotu zaliczki .moje pytanie brzmi czy miał do tego prawo .ja poniosłem koszty , i zostałem z nietypowymi grzejnikami których nie mogę zwrócić , i być może będą u mnie leżały bardzo długi czas .czyli poniosłem stratę .muszę mu zwrócić zaliczkę i czy w pełnej wysokości ,czy mogę mu nie zwracać.
|