02-05-2014, 12:18
|
| Początkujący | Uszkodzenie towaru podczas wysyłki do serwisu
Dzień Dobry, miałem problemy z laptopem i był jeszcze na gwarancji więc zadzwoniłem do producenta i kazano mi go spakować i nadać w najbliższym punkcie pocztowym. Po 2 tygodniach dostałem informacje że laptop dotarł do serwisu zniszczony i za zniszczenia mechaniczne dostałem rachunek 1000 zł za naprawę. Laptop został oczywiście wysłany w idealnym stanie i zapakowany tak jak zostałem poinformowany telefonicznie podczas rozmowy z konsultantem. Jak mam teraz z tym walczyć skoro serwis twierdzi,że paczka była nie naruszona a laptop został zniszczony przed włożeniem do paczki a nie podczas transportu. Serwis zrobił zdjęcie zniszczonego laptopa a zdjęcia paczki nie ma bo paczka nie była uszkodzona i nie było potrzeby jej fotografować. Producent stoi zaparcie za swoim serwisem i nie ma innego wyjścia jak zapłacić żeby naprawiony laptop do mnie wrócił. Proszę o porady jak sobie z tym poradzić i nie ponieść tak wielkich kosztów za zniszczenie które nie zostało przeze mnie zrobione.
|
| |
02-05-2014, 12:28
|
| Gość | RE: Uszkodzenie towaru podczas wysyłki do serwisu
Czy w momencie odbioru został sporządzony protokół szkody?
|
| |
02-05-2014, 12:34
|
| Początkujący | RE: Uszkodzenie towaru podczas wysyłki do serwisu
Serwis nie sfotografował paczki ani nie ma protokołu bo zgodnie z tym co mówią i mi przekazano paczka nie była uszkodzona ani trochę i dopiero dowiedzieli się o uszkodzeniu jak otworzyli ją i tylko zrobili dwa zdjęcia laptopa. Tyle mam od nich informacji i napisali mi czy jestem zainteresowany naprawą odpłatną czy chce żeby odesłano mi popsutego laptopa.
|
| |
02-05-2014, 12:39
|
| Stały bywalec | RE: Uszkodzenie towaru podczas wysyłki do serwisu
To w ich interesie (serwisu) jest otwarcie paczki przy kurierze/w punkcie odbioru. Jeżeli by się okazało, że laptop jest uszkodzony to mają obowiązek sporządzenia protokołu szkody. Nie zrobili tego, więc skąd pewność, że sami nie zniszczyli laptopa?
|
| |
02-05-2014, 12:41
|
| Początkujący | RE: Uszkodzenie towaru podczas wysyłki do serwisu
Czyli dzwonić do nich i domagać się protokołu szkody a jak powiedzą że nie ma albo będą mnie zbywać to co robić ?
|
| |
02-05-2014, 12:42
|
| Gość | RE: Uszkodzenie towaru podczas wysyłki do serwisu
Moim zdaniem brak dowodów na to, że uszkodzenie powstało przed odbiorem. Zażądaj wykonania czynności zgodnej z warunkami gwarancji.
To był zakup na firmę?
|
| |
02-05-2014, 12:44
|
| Początkujący | RE: Uszkodzenie towaru podczas wysyłki do serwisu
Nie to był zakup przez prywatną osobę. Jeżeli mógł bym prosić o dokładne wytłumaczenie co mam się domagać bo jestem teraz ciemny.
|
| |
02-05-2014, 12:45
|
| Gość | RE: Uszkodzenie towaru podczas wysyłki do serwisu
Kiedy dokonany był zakup?
|
| |
02-05-2014, 12:48
|
| Początkujący | RE: Uszkodzenie towaru podczas wysyłki do serwisu
Kupiłem go 1 października 2012 roku ale gwarancja była 6 lipca tego roku nie wiem dlaczego tak a nie 2 lata od zakupu. I ten problem się ciągnie już od miesiąca
|
| |
02-05-2014, 12:54
|
| Gość | RE: Uszkodzenie towaru podczas wysyłki do serwisu
Dlaczego zatem nie reklamowałeś sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową, a korzystałeś z gwarancji?
Poinformuj gwaranta, ze nie wyrażasz zgody na płatną naprawę, albowiem wysyłany przez Ciebie towar nie miał żadnych uszkodzeń mechanicznych. Jeśli Ci go odeślą, to koniecznie musisz dokonać otwarcia przesyłki w obecności kuriera przed podpisaniem odbioru bez zastrzeżeń i sporządzić w obecności kuriera szczegółowy protokół uszkodzeń (podst. prawna: art.74 ust.1 ustawy prawo przewozowe).
Moim zdaniem powinieneś po sporządzeniu protokołu odmówić przyjęcia przesyłki. Dalsza droga to będzie raczej postępowanie sądowe.
|
| |
02-05-2014, 12:57
|
| Początkujący | RE: Uszkodzenie towaru podczas wysyłki do serwisu
Byłem w sklepie i sprzedawca poradził mi żebym sam wysłał to gdyż to będzie dużo szybciej niż bym zostawił laptopa w sklepie i tak mi nagadał że tak zrobiłem czego teraz bardzo, żałuję. Moje pytanie jest takie co teraz robić ? Tak jak Pan napisał żeby im napisać i doprowadzić do postępowania czy to nie jest tego wszystkiego warte i w tej sytuacji lepiej odpuścić ?
|
| |
02-05-2014, 13:04
|
| Gość | RE: Uszkodzenie towaru podczas wysyłki do serwisu
Decyzja należy do Ciebie.
|
| |
02-05-2014, 13:06
|
| Początkujący | RE: Uszkodzenie towaru podczas wysyłki do serwisu
Ok dziękuję a jeszcze jedno pytanie czy zadzwonić do tej firmy i zapytać się czy mają oni ten protokół szkody i jakoś to udokumentowane że to już przyszło zniszczone czy nic i tylko od razu chcą abym płacił bo jeżeli nic nie posiadają to sprawę skieruję do sądu ?
|
| |
02-05-2014, 13:08
|
| Gość | RE: Uszkodzenie towaru podczas wysyłki do serwisu
Takie sprawy lepiej załatwiać nie telefonicznie, a pisemnie - przynajmniej poprzez emaile.
Moi zdaniem nie mają protokołu szkody.
|
| |
02-05-2014, 13:10
|
| Początkujący | RE: Uszkodzenie towaru podczas wysyłki do serwisu
Ok dziękuje ponownie za podpowiedź tylko że to mailowo z nimi pisanie to jest taki problem, że czekałem ostatnio 13 dni i nie uzyskałem odpowiedzi dopóki nie zadzwoniłem sam do nich.
|
| | | |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § uszkodzenie towaru podczas świadczenia uslugi (odpowiedzi: 1) Witam. Problem mój polega na tym ze oddałem krawcowi spodnie do skrócenia, a kiedy je odebrałem okazało się że są skrócone a dodatkowo z dziurą od... | § Laptop/Uszkodzenie podczas serwisu (odpowiedzi: 2) Witam.
Chciałbym przedstawić swój problem, w którym myślę, że pomożecie. Natomiast dnia 27.01.15 zaniosłem sprawnego laptopa firmy Dell do serwisu... | § Uszkodzenie towaru podczas przesyłki (odpowiedzi: 1) Witam.
Sprzedałem zestaw komputerowy przez Allegro, używany.
Komputer został zabezpieczony, wysłany kurierem.
Radiator procesora został... | § Uszkodzenie podczas wysyłki, kupujący żąda zwrotu, sprzedaż bez umowy (internet) (odpowiedzi: 2) Witajcie,
Mam pytanie i prosiłbym o Waszą poradę co zrobić...
W tym tygodniu sprzedałem pewne urządzenie. Jakoś tak wyszło, że chciałem je sprzedać... | § Uszkodzenie podczas wysyłki, kupujący żąda zwrotu, sprzedaż bez umowy (internet) (odpowiedzi: 6) Witajcie,
Mam pytanie i prosiłbym o Waszą poradę co zrobić...
W tym tygodniu sprzedałem pewne urządzenie. Jakoś tak wyszło, że chciałem je sprzedać... | § Allegro - uszkodzenie towaru w trakcie wysyłki. (odpowiedzi: 4) Witam, chciałem prosić Państwa o radę w moim małym problemie, z którym się borykam. Nabyłem przez Allegro używany telefon, byłem świadom, że nie jest... | | |