brak instotnych informacji o produkcie (w sklepie internetowym)a koszty zwrotu. - Forum Prawne

 

brak instotnych informacji o produkcie (w sklepie internetowym)a koszty zwrotu.

witam, kupiłam w sklepie internetowym rolki. W opisie przedmiotu podany był rozmiar 39-42 (26-28cm) . Są to rolki regulowane i jak sam rozmiar wskazuje, są na osobę która ma dużą, ciągle rosnącą stopę, a co ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
15-05-2014, 12:00  
lawenda1
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie brak instotnych informacji o produkcie (w sklepie internetowym)a koszty zwrotu.

witam,

kupiłam w sklepie internetowym rolki. W opisie przedmiotu podany był rozmiar 39-42 (26-28cm) . Są to rolki regulowane i jak sam rozmiar wskazuje, są na osobę która ma dużą, ciągle rosnącą stopę, a co za tym idzie jest wysoka i wagowo "ciężka" (osoba która miała używać te rolki).
Wg. mnie rolki te powinny mieć wagę użytkową do 100kg - patrząc na rozmiar długości nogi, więc nawet nie przyszło mi do głowy by pytać sprzedawcę do jakiej wagi są rolki. Gdyby zamawiała rozmiar np 35-38 to wagowo realnie myśląc może być różnie dlatego na pewno bym zapytała. Ale że to był rozmiar 39-42 czyli 26-28cm to oczywiste było dla mnie że rolki nadają się nawet na osobę ważącą 80kg.
Jednak po otrzymaniu rolek okazało się że waga użytkowa wynosi tylko do 60kg, co było dla mnie mega zaskoczeniem, no i tym bardziej że tak istotnej informacji nie było umieszczonej w opisie przedmiotu! Ale jakby tego było mało okazało się że owy rozmiar 39-42 ma długość wkładki 24,5- 26cm po rozłożeniu na max!! A w opisie aukcji wyraźnie napisane że ma 26-28cm ! Czyli otrzymałam rolki NIE ZGODNE Z OPISEM.

Oczywiście zgłosiłam to, i mam wysłać pisemną reklamację co uczynię w najbliższym czasie. Jednak właścicielka sklepu twierdzi że to ja powinnam ponieść koszty odesłania rolek, bo to że nie pisze w opisie do jakiej wagi są rolki to nic nie znaczy.

Osobiście uważam to za zatajenie bardzo istotnej informacji o produkcie, bo przecież gdyby było napisane że rolki są do 60kg to z pewnością bym ich nie zakupiła.

czy jest jakaś USTAWA która mówi właśnie o braku istotnych informacji w opisach produktów która nakładałaby obowiązek ponoszenia kosztów przez sprzedawcę?

Bo to że otrzymałam rolki nie zgodne z opisem to wiem że to błąd sprzedawcy i on ponosi koszty odesłania tylko czy ta pani to uzna.

Dodam że na opakowaniu rolek znajduje się informacja od producenta że rolki są przeznaczone dla osób do 60kg , oraz "rozmiar 39-42 /26-28cm . Długość stopy nie większa niż 260mm" .
Więc sam producent napisał dwie różne opcje rozmiarowe- dlatego wg.mnie sprzedawca powinien upewnić się która jest prawdziwa - robiąc opis produktu w sklepie internetowym.


Proszę o pomoc. Dziękuję
lawenda1 jest off-line  
15-05-2014, 12:12  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: brak instotnych informacji o produkcie (w sklepie internetowym)a koszty zwrotu.

Cytat:
Napisał/a lawenda1 Zobacz post
Jednak właścicielka sklepu twierdzi że to ja powinnam ponieść koszty odesłania rolek, bo to że nie pisze w opisie do jakiej wagi są rolki to nic nie znaczy.
Przepis prawny:
Art. 3.

1. Sprzedawca dokonujący sprzedaży w Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany udzielić kupującemu jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji, wystarczających do prawidłowego i pełnego korzystania ze sprzedanego towaru konsumpcyjnego. W szczególności należy podać: nazwę towaru, określenie producenta lub importera, znak zgodności wymagany przez odrębne przepisy, informacje o dopuszczeniu do obrotu w Rzeczypospolitej Polskiej oraz, stosownie do rodzaju towaru, określenie jego energochłonności, a także inne dane wskazane w odrębnych przepisach.
nomnes jest off-line  
16-05-2014, 10:01  
lawenda1
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: brak instotnych informacji o produkcie (w sklepie internetowym)a koszty zwrotu.

dziękuję za odp


Sprzedawczyni wysłała mi formularz " ODSTĄPIENIA OD UMOWY" , mimo że ja zgłaszałam REKLAMACJĘ i chciałam formularz REKLAMACYJNY.

Domniemywam iż jeśli wypełnię formularz odstąpienia od umowy to nie będę miała możliwości żądać zwrotów kosztu odesłania rolek do owej firmy.

Przypominam że otrzymałam rolki nie zgodne z opisem i wg. mnie to nie kwalifikuje się pod " ODSTĄPIENIE OD UMOWY"

Sprzedawczyni ewidentnie mnie zbywa, wysłałam już chyba z 10 emaili z prośbą o formularz reklamacyjny oraz wykonałam z 5 telefonów, ale albo nikt nie odbiera albo "szefowa" wyszła, a tylko ona zajmuje się reklamacjami.

to jest jakaś masakra

czy w przypadku gdy sprzedawca ewidentnie mnie zbywa i nie chce wysłać formularza reklamacji, to czy mogę wziąć "z neta" wzór takiego formularza i wypełnić i złożyć im jako reklamację?
lawenda1 jest off-line  
16-05-2014, 10:29  
hatchet
Stały bywalec
 
Posty: 873
Domyślnie RE: brak instotnych informacji o produkcie (w sklepie internetowym)a koszty zwrotu.

Ale po co Ci ich formularz??? Piszesz sama swoje pismo
hatchet jest off-line  
16-05-2014, 10:44  
lawenda1
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: brak instotnych informacji o produkcie (w sklepie internetowym)a koszty zwrotu.

Ponieważ sprzedająca oświadczyła że muszę zrobić to na ich piśmie
lawenda1 jest off-line  
16-05-2014, 10:54  
hatchet
Stały bywalec
 
Posty: 873
Domyślnie RE: brak instotnych informacji o produkcie (w sklepie internetowym)a koszty zwrotu.

Nie musisz. Z ciekawości zapytaj się czemu tak uważa
hatchet jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Kto ponosi koszty przesyłek w sklepie internetowym? (odpowiedzi: 12) Witam, czy ktoś mógłby mi rozjaśnić temat kto ponosi koszty wysyłki gdy sprzedawca ma opcję darmowej dostaw, czy może on obarczyć mnie kosztami w...
§ odmówienie zwrotu w sklepie internetowym (odpowiedzi: 1) Witam, Kupiłam buty w sklepie internetowym. Jednak przyszły z uszkodzeniami/zarysowaniami (właściciel sklepu twierdzi, że powstały w czasie...
§ brak towaru w sklepie internetowym- zwrot pieniędzy (odpowiedzi: 5) witam, mam taki problem: tydzień temu zamówiłam towar w sklepie internetowym- zaraz później dokonałam płatności, pieniądze zniknęły z mojego konta....
§ Zakup w sklepie internetowym - brak towaru (e-sąd vs stacjonarny) (odpowiedzi: 3) Witam ponad 2 miesiace temu zakupilem sprzęt komputerowy na kwotę ~1500 pln w sklepie (przez stronę Internetową). Cała procedura była ok. -...
§ Procedury zwrotu towaru w sklepie internetowym (odpowiedzi: 5) Witam serdecznie, skorzystałem z opcji zwrotu towaru w sklepie internetowym na podstawie takiego zapisu: "Zgodnie z Ustawą z dnia 2 marca 2000...
§ Allegro-brak informacji o produkcie (odpowiedzi: 57) Witam. Z gory przepraszam,jeśli wstawiłam wątek w nieodpowiednim miejscu, jeszcze nie mam tu obeznania,rzadko korzystam z forum. Chciałabym uzyskać...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:56.