witam,
kupiłam w sklepie internetowym rolki. W opisie przedmiotu podany był
rozmiar 39-42 (26-28cm) . Są to rolki regulowane i jak sam rozmiar wskazuje, są na osobę która ma dużą, ciągle rosnącą stopę, a co za tym idzie jest wysoka i wagowo "ciężka" (osoba która miała używać te rolki).
Wg. mnie rolki te powinny mieć wagę użytkową do 100kg - patrząc na rozmiar długości nogi, więc nawet nie przyszło mi do głowy by pytać sprzedawcę do jakiej wagi są rolki. Gdyby zamawiała rozmiar np 35-38 to wagowo realnie myśląc może być różnie dlatego na pewno bym zapytała. Ale że to był rozmiar
39-42 czyli 26-28cm to oczywiste było dla mnie że rolki nadają się nawet na osobę ważącą 80kg.
Jednak po otrzymaniu rolek okazało się że waga użytkowa wynosi tylko do 60kg, co było dla mnie mega zaskoczeniem, no i tym bardziej że tak istotnej informacji nie było umieszczonej w opisie przedmiotu! Ale jakby tego było mało okazało się że owy
rozmiar 39-42 ma długość wkładki 24,5- 26cm po rozłożeniu na max!! A w opisie aukcji wyraźnie napisane że ma 26-28cm ! Czyli otrzymałam rolki
NIE ZGODNE Z OPISEM.
Oczywiście zgłosiłam to, i mam wysłać pisemną reklamację co uczynię w najbliższym czasie. Jednak właścicielka sklepu twierdzi że to ja powinnam ponieść koszty odesłania rolek, bo to że nie pisze w opisie do jakiej wagi są rolki to nic nie znaczy.
Osobiście uważam to za zatajenie bardzo istotnej informacji o produkcie, bo przecież gdyby było napisane że rolki są do 60kg to z pewnością bym ich nie zakupiła.
czy jest jakaś USTAWA która mówi właśnie o braku istotnych informacji w opisach produktów która nakładałaby obowiązek ponoszenia kosztów przez sprzedawcę?
Bo to że otrzymałam rolki nie zgodne z opisem to wiem że to błąd sprzedawcy i on ponosi koszty odesłania tylko czy ta pani to uzna.
Dodam że na opakowaniu rolek znajduje się informacja od producenta że rolki są przeznaczone dla osób do 60kg , oraz "rozmiar 39-42 /26-28cm . Długość stopy nie większa niż 260mm" .
Więc sam producent napisał dwie różne opcje rozmiarowe- dlatego wg.mnie sprzedawca powinien upewnić się która jest prawdziwa - robiąc opis produktu w sklepie internetowym.
Proszę o pomoc. Dziękuję