Sklep internetowy nie chce zrealizować zamówienia - Forum Prawne

 

Sklep internetowy nie chce zrealizować zamówienia

Witam wszystkich forumowiczów. Piszę bo chciałbym uzyskać pomoc w pewnej beznadziejnej sprawie. 2 tygodnie temu zamówiłem towar w pewnym sklepie internetowym, zamówienie składało się z kilku pozycji. Wszystkie elementy zamówienia były dostępne. Zaraz po złożeniu ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
18-05-2014, 20:13  
Maaatiii
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie Sklep internetowy nie chce zrealizować zamówienia

Witam wszystkich forumowiczów.
Piszę bo chciałbym uzyskać pomoc w pewnej beznadziejnej sprawie.

2 tygodnie temu zamówiłem towar w pewnym sklepie internetowym, zamówienie składało się z kilku pozycji. Wszystkie elementy zamówienia były dostępne. Zaraz po złożeniu zamówienia zapłaciłem sprzedawcy za towar i uradowany zacząłem czekać na wysyłkę.
Czekałem i czekałem i tak ponad tydzień czasu po czym po licznych pytaniach z mojej strony kiedy wyślą towar sprzedawca postawił mnie przed faktem dokonanym że wyśle część rzeczy a resztę dośle do końca tygodnia.
Paczkę z pierwszą partią rzeczy otrzymałem i zacząłem czekać na resztę zamówienia.
Tydzień minął i nic nie zostało wysłane. Po kolejnych pytaniach z mojej strony, otrzymałem maila w którym sprzedawca stwierdził że nie wyśle reszty towaru i znowu przedstawił mnie przed faktem dokonanym że zwrócił mi część sumy zamówienia za niedosłane rzeczy.

Nie ukrywam że bardzo mnie to zdenerwowało bo czekałem 2 tygodnie i w końcu najważniejszych rzeczy na którym mi zależało nie otrzymałem.

Jako że jestem dociekliwą osobą zacząłem sprawdzać i reszta towaru jest dostępna w sklepie ale po wyższych cenach, (co może tłumaczyć niechęć do ich wysłania).

Prośba o radę co mam z tą sprawą zrobić, skierować sprawę do rzecznika praw konsumenta?
Tak na chłopski rozum umowa nie została dopięta bo zamawiałem komplet a dostałem część mimo faktu że dostanę zwrot pieniędzy. Dodatkowo w pierwszej paczce dostałem paragon na wszystkie zamówione rzeczy, co jest naprawdę dziwne.
Maaatiii jest off-line  
18-05-2014, 21:54  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.167
Domyślnie RE: Sklep internetowy nie chce zrealizować zamówienia

Przepis prawny:
2. Jeżeli przedsiębiorca nie może spełnić świadczenia z tego powodu, że przedmiot świadczenia nie jest dostępny, powinien niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie trzydziestu dni od zawarcia umowy, zawiadomić o tym konsumenta i zwrócić całą otrzymaną od niego sumę pieniężną.
nomnes jest off-line  
19-05-2014, 08:40  
Maaatiii
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Sklep internetowy nie chce zrealizować zamówienia

Ok wiem o tym tylko problem w tym że sprzedawca dostarczył cześć przedmiotów zapewniając że dośle resztę, a teraz się wycofał.

Mam część rzeczy a zamawiałem komplet.
Maaatiii jest off-line  
19-05-2014, 12:35  
Mariusz1981rak
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Sklep internetowy nie chce zrealizować zamówienia

Witam serdecznie nie wiem czy w dobrym dziale zamieszzam swoja prosbe i pytanie jednak jestem nowy i prosze mi wybaczyc i skierowac do poprawnego dzialu w razie pomylki.
Otoz w sklepie internetowym zamowilem towar.Zaplacilem za niego niewiele ponad 2000zl (przedplata). Przelew trafil jeszcze tego samego dnia na konto sklepu. Paczki nie dochodzily choc powinny po max 3 dniach. Po moim zapytaniu okazalo sie, ze kurier nie wywiazal sie z umowy i sprzedawca, u ktorego zamowilem towar przekazal go innej firmie kurierskiej, ktora rowniez nie wywiazala sie z dostarczenia sprzetu. Po drodze przez caly czas bylem zwodzony glupimy wymowkami, ze nie mogli odpisac na maile poniewaz nie dochodzily z racji pomylki w nazwie mail, ze zrobia mi zwrot pieniedzy i wysla potwierdzenie zwrotu itd. Dzis mija 10ty albo 11ty dzien od kiedy jest cisza. Napisze jeszcze, ze otrzymalem mail iz pieniadze zostaly zwrocony w piatek i potwierdzenbie zwiazane z ta sprawa zostanie mi przeslane droga elektroniczna jak tylko sklep wygeneruje wszystkie zwroty, bo nie jestem pierwszym klientem do ktorego nie doszla paczka. Dzisiaj otrzymalem mail, w ktorym po raz kolejny zawarta byla informacja o zwrocie pieniedzy. Jednak nie widze ich. Otrzymalem dzisiaj mail o tresci" USTAWA z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.

Art. 12. 1. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, przedsiębiorca powinien wykonać umowę zawartą na odległość najpóźniej w terminie trzydziestu dni po złożeniu przez konsumenta oświadczenia woli o zawarciu umowy.

oraz


Art. 2.
[Prawo odstąpienia od umowy]
3. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą.

Środki zostały zwrócone." po tym jak napisalem, ze zglosze to na policje. Ogolnie czuje sie oszukany i chcialbym prosic Panstwa o pomoc co powinienem zrobic w tej sprawie.
Mariusz1981rak jest off-line  
19-05-2014, 12:37  
Mariusz1981rak
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Sklep internetowy nie chce zrealizować zamówienia

oczywiscie srodki nie zostaly zwrocone tylko taka informacje otrzymalem juz po raz kolejny od piatku. Nie wiem czy te pieniadze ida z drugiego konca swiata ale cos jest nie tak.
Mariusz1981rak jest off-line  
19-05-2014, 16:25  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.167
Domyślnie RE: Sklep internetowy nie chce zrealizować zamówienia

Cytat:
Napisał/a Maaatiii Zobacz post
Mam część rzeczy a zamawiałem komplet.
Czy ten komplet był przedmiotem jednej oferty? Czy na jednej stronie widniała oferta wskazująca na X przedmiotów stanowiących komplet za jedną cenę, czy na różnych stronach wybrałeś różną ilość przedmiotów w różnych cenach?

@Mariusz1981rak - zadaj pytanie proszę w osobnym wątku. Używaj proszę polskie litery.
nomnes jest off-line  
19-05-2014, 16:52  
Maaatiii
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Sklep internetowy nie chce zrealizować zamówienia

Cytat:
Czy ten komplet był przedmiotem jednej oferty? Czy na jednej stronie widniała oferta wskazująca na X przedmiotów stanowiących komplet za jedną cenę, czy na różnych stronach wybrałeś różną ilość przedmiotów w różnych cenach?
Komplet to były rzeczy dostępne w sklepie które dodałem do koszyka, były to rożne rzeczy po rożnych cenach.
Rzeczy wchodziły w skład jednego zamówienia.
Maaatiii jest off-line  
19-05-2014, 17:03  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.167
Domyślnie RE: Sklep internetowy nie chce zrealizować zamówienia

A zatem moja wcześniejsza odpowiedź nadal jest ważna.
nomnes jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Sklep internetowy-anulowanie zamówienia (odpowiedzi: 2) Witam. Chciałabym prosić o pomoc w następującej sprawie: W pewnym sklepie internetowym trafiłam na bardzo dobrą okazje, sklep oferował opakowanie...
§ Modyfikacja zamówienia przez sklep internetowy. (odpowiedzi: 1) Witam. Przed świętami złożyłem zamówienie na kartę graficzną(+1100zł), do niej miałem mieć dołączoną grę (o wartości +100zł), oczywiście przez...
§ Sprzedawca nie chce zrealizować zamówienia, za które dostał już pieniądze (odpowiedzi: 3) Witam, mam problem dotyczący zamówienia mebli. Ponad miesiąc temu dokonałam w sklepie zamówienia. Właściciel zobowiązał się dostarczyć mi meble...
§ sklep internetowy a rezygnacja zamówienia (odpowiedzi: 1) witam dokonałem zakupu towaru w sklepie internetoym, wypełniłem formularz zamówienia zgodziłem sie na warunki zakupu i dostałem potwierdzenie...
§ sklep internetowy - anulowanie zamówienia (odpowiedzi: 4) Witam, 16 dni temu dokonałam zamówienia w sklepie internetowym, za zamówienie zapłaciłam przelewem. Po kilku dniach sklep poinformował mnie, że...
§ Sklep internetowy - usunięcie zamówienia (odpowiedzi: 3) Jest to mój pierwszy post na tum forum, także witam :) Sprawa wygląda tak, iż wczoraj ok. 15 złożyłem w sklepie internetowym zamówienie na...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:44.