Sprzedaż poza allegro, a zwrot "wadliwego" towaru
Witam, jakiś czas temu wystawiłem swój stary telefon na allegro i otrzymałem ofertę kupna poza allegro. Cena była odpowiednia tak więc się zgodziłem na zakończenie aukcji przed czasem i sprzedaż telefonu poza allegro. Telefon wysłałem pocztą polską za pobraniem, kupujący telefon odebrał, a ja otrzymałem pieniądze.
Po 3 dniach od odbioru telefonu kupujący napisał mi maila że na ekranie telefonu pojawiły się plamy (niebieskie kropki), które się powiększają (Po włączeniu telefonu w dniu odbioru wszystko było ok). Plamy podobno pojawiły się dnia następnego. Telefon był dwu letni ale w idealnym stanie i żadne plamy na ekranie nie występowały. W dniu wysyłki zrobiłem zdjęcie ekranu i był ok.
Pytałem kupującego czy czasem nie spadł mu albo nie został zalany, bądź czy paczka nie została uszkodzona na co odpowiedział przecząco. Kupujący chce mi wysłać telefon z powrotem żebym sam sprawdził czy nie jest uszkodzony itd. Napisał mi również "Poza tym każdy zakup w internecie podlega zwrotowi w terminie 14 dni bez podania przyczyny."
I moje pytanie brzmi co mogę teraz zrobić? Jestem pewny że telefon był całkowicie sprawny kiedy go wysyłałem. Może to być wina kupującego i stara się mnie naciągnąć. Może to być wina poczty. A może po prostu złośliwość rzeczy martwych.
Czy rzeczywiście muszę mu zwrócić pieniądze jeżeli telefon jest w innym stanie niż mu go wysłałem? Bo przecież ekran był jak najbardziej w porządku.
Jestem osobą fizyczną nie prowadzę żadnej działalności.
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam.
|