Reklamacja gliny ceramicznej z powodu braku instrukcji - Forum Prawne

 

Reklamacja gliny ceramicznej z powodu braku instrukcji

Witam serdecznie, Prowadzę internetową sprzedaż gliny ceramicznej (za pośrednictwem allegro). W opisie każdej aukcji jest umieszczona specyfikacja techniczna oraz informacje o sposobie wypalania, który jest uzależniony od rodzaju posiadanego pieca. Do sprzedawanej gliny, nie dołączam ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
22-05-2014, 23:26  
moniq233
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie Reklamacja gliny ceramicznej z powodu braku instrukcji

Witam serdecznie,
Prowadzę internetową sprzedaż gliny ceramicznej (za pośrednictwem allegro). W opisie każdej aukcji jest umieszczona specyfikacja techniczna oraz informacje o sposobie wypalania, który jest uzależniony od rodzaju posiadanego pieca.
Do sprzedawanej gliny, nie dołączam pisemnej instrukcji.

Klientka, która zakupiła ode mnie glinę na jednej z aukcji, złożyła mailową reklamację powołując się na brak instrukcji. Cytuję:

"Chciałabym zgłosić reklamce zakupionego towaru. Nie posiadaliśmy informacji dotyczącej wypalani gliny od Państwa. Dlatego też zastosowaliśmy się do ogólnie przyjętych norm wypalania. Zajmujemy się ceramiką od dwóch lat i ani razu nie mieliśmy takiej sytuacji. Dzieci ulepiły miseczki dla mam i po wypaleniu i otworzeniu pieca okazało się, że oprócz jednej pozostał sam piach… Proszę wyobrazić sobie zawód tych dzieciaków… przysporzyło nam to wiele kłopotów. Nie
Sprzedawca zobowiązany jest udzielić kupującemu wszelkich informacji na temat prawidłowego i pełnego korzystania ze sprzedanego towaru konsumpcyjnego. Powinny być one jasne i zrozumiale dla konsumenta oraz niewprowadzające w błąd. A przede wszystkim powinny być przekazane w języku polskim.
Przedsiębiorca ma obowiązek podać w szczególności nazwę towaru, określenie producenta lub import_era i kraj pochodzenia towaru, znak bezpieczeństwa i znak zgodności (wymagane przez odrębne przepisy), informację o dopuszczeniu towaru do obrotu na terenie Polski oraz - stosownie do rodzaju towaru - określenie jego energochłonności, a także inne dane wskazane w odrębnych przepisach. Jeżeli rodzaj informacji na to pozwala, instrukcja obsługi może być wyrażona w powszechnie zrozumiałej formie graficznej.
Na żądanie kupującego sprzedawca jest obowiązany wyjaśnić znaczenie poszczególnych postanowień umowy.
Podstawa prawna:
art. 3 ust. 6 ustawy z dnia 22 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).
Bardzo proszę o ustosunkowanie się do powyższego"


Proszę o informację, czy Klinetka ma podstawy prawne, aby żadąć ode mnie zwrotu poniesionych kosztów? Jak powinnam rozpatrzyć jej reklamację? Tak jak wspomniałam, wszystkie informacje o produkcie podane są w aukcji, natomiast ostateczny efekt, uzależniony jest od rodzaju pieca w jakim taką glinę się wypala, klientka natomiast nie zwróciła się do mnie z prośbą o wydanie instrukcji.

Z góry dziękuję za pomoc.
moniq233 jest off-line  
22-05-2014, 23:36  
hatchet
Stały bywalec
 
Posty: 873
Domyślnie RE: Reklamacja gliny ceramicznej z powodu braku instrukcji

Kim jest nabywca, a kim sprzedawca?
Przeczytaj zanim zadasz pytanie

Czy mi się wydaje, czy stwierdzenie "chciałabym zgłosić reklamację" nie jest w świetle prawa złożeniem reklamacji? Poza tym nie ma żądania reklamacyjnego
hatchet jest off-line  
22-05-2014, 23:50  
moniq233
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Reklamacja gliny ceramicznej z powodu braku instrukcji

Sprzedawca - Przedsiębiorca
Nabywca - również Przedsiębiorca (zakupiony towar ma bezpośredni związek z wykonywanym zawodem i prowadzoną działalnością).
moniq233 jest off-line  
22-05-2014, 23:58  
hatchet
Stały bywalec
 
Posty: 873
Domyślnie RE: Reklamacja gliny ceramicznej z powodu braku instrukcji

Czyli została wystawiona faktura na firmę?
Jeżeli jest sprzedaż firma-firma to obowiązuje rękojmia za wady (Kodeks Cywilny art.556 do 576), a nie to co ta Pani pisze. Niech się lepiej doszkoli z prawa cywilnego
Poradnik konsumenta
hatchet jest off-line  
23-05-2014, 00:02  
moniq233
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Reklamacja gliny ceramicznej z powodu braku instrukcji

Tak, została wystawiona faktura na firmę.

Dziękuję, za szybką pomoc
moniq233 jest off-line  
23-05-2014, 00:09  
hatchet
Stały bywalec
 
Posty: 873
Domyślnie RE: Reklamacja gliny ceramicznej z powodu braku instrukcji

Czyli odpowiadając na pytanie z pierwszego postu
Cytat:
Jak powinnam rozpatrzyć jej reklamację?
Nie jest to w ogóle w takim wypadku reklamacja
hatchet jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja zegarka z przedłużoną gwarancją- odmowa naprawy z powodu braku części. (odpowiedzi: 7) Witajcie, ponad cztery lata temu kupiłem zegarek do którego sprzedawca zaproponował dodatkową gwarancję (3 lata, w sumie 5) z której to opcji...
§ Nie klasyfikacja z powodu braku obecności (odpowiedzi: 1) Witam w pierwszym półroczu miałem dobrze ponad 50% obecności, ale w drugim mam niecałe 50%. Co mam robić ? Czy nie klasyfikację liczy się z całego...
§ wypowiedzenie z powodu braku wynagrodzenia (odpowiedzi: 2) Witam! Pracodawca zalega z wynagrodzeniem od ponad 2 miesięcy, a wcześniejsze wynagrodzenia były wypłacane nieregularnie lub tylko w części....
§ Pęknięcia na płycie ceramicznej w kuchence elektrycznej a reklamacja (odpowiedzi: 1) Od 18 sierpnia 2010 roku jestem użytkownikiem kuchenki elektrycznej Amica z płytą ceramiczną z gwarancją 24 miesięczną, która nie obejmuje elementów...
§ odszkodowanie z powodu braku świadectwa (odpowiedzi: 3) Moje pytanie jest następujące, ponieważ jestem byłym pracownikiem, chciałbym dowiedzieć się jak mam wykazać szkodę z tytułu braku możliwości podjęcia...
§ Reklamacja - brak instrukcji w formie drukowanej. (odpowiedzi: 6) Witam Mam pytanie czy można żądać uznania reklamacji z tytułu braku drukowanej instrukcji obsługi w języku polskim? Towar został zakupiony za...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:19.