Gwarancja telefonu, producent zaleca wymiane a sprzedawca sam naprawia. - Forum Prawne

 

Gwarancja telefonu, producent zaleca wymiane a sprzedawca sam naprawia.

Witam, mam pytanie dotyczące gwarancji telefonu. Telefon Motorola Defy + na gwarancji do października tego roku kupiona na allegro ale odebrana w sklepie stacjonarnym w Gliwicach i ten sklep też jest na paragonie oraz prowadzi ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
23-05-2014, 17:21  
Tom_89
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie Gwarancja telefonu, producent zaleca wymiane a sprzedawca sam naprawia.

Witam, mam pytanie dotyczące gwarancji telefonu.

Telefon Motorola Defy + na gwarancji do października tego roku kupiona na allegro ale odebrana w sklepie stacjonarnym w Gliwicach i ten sklep też jest na paragonie oraz prowadzi swój serwis o czym będzie później.

Telefon oddałem na gwarancję do sklepu w Gliwicach gdzie go kupiłem 24 marca tego roku. 2 albo 3 razy dzwoniłem do nich się spytać czy już wrócił bo strasznie długo czekać musiałem i nic nie wiedzieli dlaczego gwarancyjny serwis Motoroli w Polsce - Teleplan Bydgoszcz tak długo ten telefon trzyma. W końcu sam 8 maja (czwartek) do Bydgoszczy zadzwoniłem i porozmawiałem z panią która mi powiedziała że właśnie został wysłany do Gliwic z notatką że tego nie da się naprawić i w ramach gwarancji ma być wymieniony przez sprzedawcę.

W poniedziałek czy wtorek (12/13 maja) po weekendzie czekałem na kontakt ze sklepu że telefon wrócił ale musiałem sam zadzwonić i po drugiej stronie pan mi mówił: telefon wrócił, że tego się nie da naprawić i ewentualnie we własnym zakresie - nie wiedział że dzwoniłem do Bydgoszczy i wiedziałem o tej notatce i mu o tym mowie że ma być wymieniony przez sklep na co on na to żę podobno:
w między czasie zmienił się właściciel, telefon kupowałem w firmie X ( nie pamiętam dokładne jaką nazwę mówił) a teraz to "Multi M+P", ja odpowiadam że mnie to nie interesuje bo adres na paragonie jest tego sklepu, tam odbierałem i w ogolę ten sklep nic się nie zmienił i ma być wymieniony.

Mówił że do końca tygodnia postara się coś załatwić a ja na to że czekam na telefon do piątku. Takiego telefonu nie było więc w poniedziałek 19 maja byłem tam znowu: mówię że miał ktoś dzwonić a on że za kolegę nie może odpowiadać ale czekają na wymianę, do paru dni. Nie sprecyzował dokładniej ale ja zrozumiałem że na telefon tak jak miało być.

Dzisiaj (23 maja) byłem bo dostałem SMS że mogę odebrać telefon, przychodzę i się dowiedziałem że:
Sklep (sprzedawca) poprzez swój serwis prawdopodobnie na miejscu naprawił to czego serwis gwarancyjny w Bydgoszczy nie mógł. Wymienili płytkę główną i może coś tam jeszcze. Obudowa, numer IMEI jest takie jak było czyli mój stary.
Przy okienku włączam telefon i nie świecą są dwa klawisze więc oddaje i słyszę że kolega do godziny to poprawi, a jak nie to zaś na gwarancję wróci.


Czekać mi się nie chciało, dzwonić też nie bo w poniedziałek i tak tam będę przejazdem.

Moje pytania czy sklep może sam tak telefon naprawić po mimo tego że serwis gwarancyjny producenta napisał że ma być wymieniony, w ogolę jaką mam pewność że ta część jest nowa a nie kupiona z używanego telefonu z allegro i za niedługo znowu przestanie działać.

Czy są jakieś inne możliwości aby to zakończyć ? Bo w sumie to już 2 miesiące się ciągnie przy czym ok półtora miesiąca to leżał w Bydgoszczy.

Edycja
Zapomniałem dopisać że nie zrobiłem sobie ksero paragonu doczepionego do karty gwarancyjnej która jest w oryginalnym pudełku w sklepie aby sprawdzić właśnie czy nie wciskał kitu z firmą.

A w ogolę tak dla ciekawości to z tym właścicielem są cyrki bo na notatce serwisu jest "multi m p cnc s r o sp komandytowa" KRS 0000420828 a na allegro teraz też sprzedają pod nazwą "Galaxy Media Sp. Z o.o." KRS 465611i też można odebrać między innymi w tym samym sklepie w Gliwicach. A w KRS wszystko się kręci wokół jednej osoby.

Przykładowa aukcja
:http://allegro.pl/motorola-moto-g-8g...264397444.html
Tom_89 jest off-line  
23-05-2014, 18:09  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.165
Domyślnie RE: Gwarancja telefonu, producent zaleca wymiane a sprzedawca sam naprawia.

Korzystając z danej gwarancji odpowiedzi powinieneś szukać w jej zapisach. Ona reguluje procedurę doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową.
nomnes jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Kto odpowiada za wade producent czy sprzedawca/monter? (odpowiedzi: 11) Witam serdecznie krótko i na temat. Zamontowałem system zabezpieczeni owy firmy zeder.pl w autoryzowanym serwisie hyundai. po 2mc zaczelo coś...
§ Realizacja gwarancji producenta-sprzedawca czy producent? (odpowiedzi: 17) Witam Jestem sprzedającym,tzn. prowadzę własną działalność ,importuje i sprzedaje:) Irytuje mnie pewna kwestia: Do kogo należy obowiązek...
§ Sprzedawca zamiast wymiany naprawia bez zgody (odpowiedzi: 25) Witam 06.11.14 reklamowałem buty w jednym z większych sklepów obuwniczych, prosząc o naprawe/wymiane towaru na nowy/zwrot gotówki, po 13 dniach...
§ Gwarancja na telefon, sprzedawca nie zwraca telefonu (odpowiedzi: 12) Witam wszystkich! Sprawa wygląda następująco: W czerwcu zakupiłem przez internet telefon w jednym ze sklepów internetowych. Telefon otrzymałem...
§ Reklamacja telefonu na wymiane ... co myślicie ??? (odpowiedzi: 2) W skrócie opiszę mój problem, który dotyczy obsługi reklamacji telefonu HTC ONE X zakupionego wraz z umową o świadczenie usług telekomunikacyjnych w...
§ Backup - sprzedawca, wydawca czy producent? (odpowiedzi: 5) Witam wszystkich. Posiadam konsolę PS2. Zgodnie z art. 75 UoPA mogę wykonać kopię zapasową gry. To tylko teoretycznie bo praktycznie nie mam...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:16.