Wymiana laptopa na inny model
1,5 roku temu zakupiłem komputer Sony Vaio w salonie X-KOM. 29 marca 2014 roku produkt z drobną wadą został wysłany na gwarancji do autoryzowanego serwisu Sony. Serwis na początku maja sprawę rozpatrzył - nie byli w stanie naprawić komputera, a w związku z tym wysyłają mi oświadczenie, dzięki któremu będę mógł otrzymać zwrot gotówki lub wymienić sprzęt.
Jest tam napisane tak: Niniejsze zgłoszenie jest dokumentem stwierdzającym, iż Produkt przedstawiony do naprawy nie jest naprawialny i w związku z tym podlega reklamacji, w miejscu gdzie został zakupiony
Jest tam dość sprzecznie napisane również w opisie wady produktu: Uszkodzona klawiatura, część obecnie niedostępna. Decyzją Sony wystawiono oświadczenie o wymianie produktu poprzez sprzedawcę.
Z takim dokumentem poszedłem do salonu X-KOM. Sprzedawca przyjął zgłoszenie, w którym zaznaczyłem, iż preferuję zwrot gotówki. Wczoraj otrzymałem mailowo odpowiedź od działu rozliczeń. Komputera Sony Vaio (naprawiany model) nie mają. Chcą abym wybrał między innymi produktami o podobnej specyfikacji technicznej (podano mi dwa). Napisałem, że na takie rozwiązanie przystać nie mogę, gdyż interesuje mnie albo zwrot gotówki albo dokładnie ten sam model komputera, który zakupiłem 1,5 roku temu. W kolejnym mailu znowu powiedziano mi, że nie wyrażają na to zgody, jednak mogę wybrać sobie dowolny produkt ze sklepu (w ramach ich elastyczności).
W tym momencie planuję iść do rzecznika praw konsumenta, jednak jestem studentem i w związku z tym musiałbym wrócić do swojego miejsca zamieszkania. Bardzo proszę o pomoc co w tej sytuacji mam robić. Czuję, że moje prawa nie są respektowane - ja nie chcę innego modelu komputera, zawarliśmy umowę na inny model. Coś tu nie gra, jak powiedziałby psycholog poznawczy.
Pozdrawiam
|