Klient = problem - Forum Prawne

 

Klient = problem

Witam serdecznie wszystkich. Mam problem z klientem i mam nadzieje że ktoś mnie tu naprowadzi. Sprzedałem mu pewne urządzenie które okazało się że ma wadliwy element, jako że dałem gwarancję wymieniłem uszkodzony element na sprawny ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
31-05-2014, 16:23  
co.co
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Klient = problem

Witam serdecznie wszystkich. Mam problem z klientem i mam nadzieje że ktoś mnie tu naprowadzi. Sprzedałem mu pewne urządzenie które okazało się że ma wadliwy element, jako że dałem gwarancję wymieniłem uszkodzony element na sprawny używany informując go wcześniej o takiej wymianie. Przed wysyłką naprawionego przedmiotu dokładnie sprawdziłem produkt i wysłałem kurierem. Niestety odbiorca po odebraniu przesyłki stwierdza że pokrzywiony jest inny element i że to moja wina. Sam się przyznał że próbując naprawić naprostował i uszkodził inny element i teraz odgraża się prawnikami. Poprosiłem go o zdjęcie skrzywionego elementu bo wg jego opisu stwierdziłem że ten element mógł zostać uszkodzony w transporcie w wyniku silnego nacisku i poinformowałego aby wezwał kuriera na spisanie protokołu szkody.
Nie dostałem ani zdjęcia ani info że wezwał kuriera a na dodatek grozi mi prawnikami i sprawą sądową. Dodam że pierwsze urządzenie też uszkodził i wymieniając mu na inny model nawet się nie przyznał jak go zapytałem wmawiając mi że chyba sobie kolesi pomyliłem.
Ewidentnie czuje tu kombinatorstwo i jakieś planowane wyłudzenie jakiegoś odszkodowania.
Co z tym fantem zrobić ? Mimo wszystko chciałem mu nadal naprawić w ramach gwarancji ale teraz to wole aby wysłał mi jako zwrot i mieć święty spokój z takim klientem.
co.co jest off-line  
31-05-2014, 18:05  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Klient = problem

A jakie jest pytanie prawne?
 
31-05-2014, 18:59  
co.co
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Klient = problem

Jak tą sprawę rozwiązać aby klient zwrócił towar i mieć święty z nim spokój ? czy jako sprzedawca może mnie gonić po sądach nawet jeżeli kurier uszkodzi przesyłkę ?
co.co jest off-line  
31-05-2014, 20:23  
hatchet
Stały bywalec
 
Posty: 873
Domyślnie RE: Klient = problem

Jeżeli do uszkodzenia towaru doszło w czasie transportu, to odbiorca ma obowiązek spisać protokół szkody. Niech idzie do sądu, tylko to on będzie musiał udowodnić, że towar był uszkodzony już w momencie wysyłki.
hatchet jest off-line  
31-05-2014, 21:12  
theart
Zbanowany
 
Posty: 311
Domyślnie RE: Klient = problem

Cytat:
Napisał/a hatchet Zobacz post
Jeżeli do uszkodzenia towaru doszło w czasie transportu, to odbiorca ma obowiązek spisać protokół szkody. Niech idzie do sądu, tylko to on będzie musiał udowodnić, że towar był uszkodzony już w momencie wysyłki.
Podaj podstawę prawną, jeśli coś Ci się wydaje a nie jesteś pewny to nie doradzaj. Za przesyłkę do chwili doręczenia odpowiada sprzedawca, konsument nie ma obowiązku spisywania protokołu szkody ani nawet otwierania przesyłki przy kurierze.
theart jest off-line  
31-05-2014, 21:22  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Klient = problem

Cytat:
Jak tą sprawę rozwiązać aby klient zwrócił towar i mieć święty z nim spokój ?
Poproś go o zwrot i oddaj pieniądze.
 
31-05-2014, 21:48  
hatchet
Stały bywalec
 
Posty: 873
Domyślnie RE: Klient = problem

Cytat:
Napisał/a theart Zobacz post
Za przesyłkę do chwili doręczenia odpowiada sprzedawca.
A Ty czytaj ze zrozumieniem. Wyraźnie jest napisane, że ODEBRAŁ PRZESYŁKĘ.
hatchet jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Problem, klient po otrzymaniu plików szantażuje (odpowiedzi: 1) Witam, to mój pierwszy post na forum jeżeli umieściłem temat w złym miejscu przepraszam. Sprawa wygląda następująco: Wykonałem zlecenie dla...
§ Problem klient - sprzedawca (odpowiedzi: 10) Witam Jestem sprzedawcą w salonie komórkowym. Trafił mi się klient z którym podpisałem umowę 04.2011 przyszedł do mnie z zepsutym telefonem i...
§ Klient nie płaci (odpowiedzi: 1) klien otrzymał towar wystawiłem mu dokument WZ Z TERMINEM 14 DNI ZAPŁATY , PIENIĄDZE NIE WPŁYNĘŁY , ALE NIE WYSTAWIŁEM MU RACHUNKU UPROSZCZONEGO CZY...
§ Klient nie płaci (odpowiedzi: 1) Mam firmę elektro-instalacyjną. Wykonywałem usługi w firmie xxx. Właściwie wcześniej płacili wszystko na czas. Niestety ostatnio wykonałem pracę w...
§ Nieciekawy klient allegro, konkretny problem (odpowiedzi: 3) Witam, Miesiąc temu wystawiłem na aukcji licytacji z ceną wywoławczą 100zł używaną ramę rowerową. Kross Fr- ładna, solidna rama (2035238547) -...
§ Ciężki klient (odpowiedzi: 2) Mam problem ponieważ , prowadzę firmę stolarska ostatnio jedna z klientek straszy mnie sadem ,chociaż nie mamy miedzy sobą umowy pisemnej wszystko...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:39.