Zwrot komputera zakupionego na firmę.
Witam.
We wrześniu bieżącego roku dokonałem zakupu notebooka na firmę. Sam komputer był sprzedany jako używany. Wraz z nim dostałem papiery z banku - został on kupiony na raty i (tak podejrzewam) sprzedany (mojej firmie) z powodu ich nie spłacania. Zakupu dokonałem na Allegro, ale to chyba nie ma znaczenia w tej sprawie.
Od jakiegoś czasu sprzęt nie działa poprawnie. Działa o wiele wolniej niż na początku, ostatnio często zdarzają się awarie opisane jako "overheating". W internecie doczytałem, że jest to częsta przypadłość tego modelu, a naprawy serwisowe nie rozwiązują problemu.
W tym wypadku chciałbym odzyskać pieniądze wydane na komputer i kupić coś innego. Gdybym kupił komputer prywatnie sprawa byłaby o wiele prostsza - po prostu reklamował bym produkt jako niezgodny z umową (działanie jest niestabilne, częste awarie nie pozwalają na nim komfortowo i bezpiecznie pracować). Niestety w tym wypadku kupiłem komputer na firmę i nie mam pojęcia w jaki sposób odzyskać wydane pieniądze. Posiadam oczywiście kartę gwarancyjną, dowód zakupu i inne papiery. Nie chcę komputera wysyłać na gwarancję z dwóch powodów - naprawa sprzętu trwa bardzo długo i nie jest ona efektywna (jak piszą inni użytkownicy tego modelu komputera). Czy istnieje jakaś alternatywa, aby otrzymać nowy sprzęt, bądź odzyskać pieniądze? Chcę zaznaczyć, że bardziej zależałoby mi na opcji drugiej, gdyż mam inne złe doświadczenia z tą firmą i nie chciałbym ponownie używać ich sprzętu. Jeżeli jest to możliwe, to kto odpowiada w takim wypadku? Sprzedająca go firma na Allegro, czy bezpośredni sprzedawca (w tym wypadu sklep, w którym komputer został zakupiony na raty przez poprzedniego właściciela)? Na jakiej podstawie prawnej mogę żądać zwrotu poniesionych kosztów? Czy obowiązuje tutaj również Prawo Sprzedaży Konsumenckiej?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i serdecznie pozdrawiam,
Ymir
|